|
کدخبر: 165908

به این شکل اکسیژن خونتان را اندازه بگیرید

محققان دانشگاه کالیفرنیا، برکلی در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه ایمپلنت جدیدی برای ردیابی سطح اکسیژن در بافت‌های عمیق بدن شده‌اند.

فناوری به این شکل اکسیژن خونتان را اندازه بگیرید

پیشرفت در زمینه الکترونیک، فناوری حسگر و ارتباطات بی‌سیم در حال پیشرفت است اخیرا مهندسان دانشگاه کالیفرنیا برکلی، از توسعه ابزار جدیدی خبر داده‌اند که می تواند برای شناسایی سطح اکسیژن در بافت‌های عمیق مورد استفاده قرار گیرد و محققان امیدوارند که این ابزار بتواند به ابزاری کاربردی برای ردیابی سلامت اندام‌های پیوندی نیز تبدیل شود.

این ایمپلنت کوچک بی‌سیم برای اندازه گیری اکسیژن رسانی به بافت‌های داخل بدن ساخته شده است.تصویرسازی تشدید مغناطیسی ​یکی از روش‌های اندازه گیری اکسیژن رسانی بافت است اما انجام آن مدتی طول می‌کشد و قادر به ارائه نتایج در زمان حال نیست.

کاشت جدید محققان کوچک‌تر از یک کفشدوزک معمولی است و در واقع یک ایمپنت بیسیم کوچک به نام "neural dust" است که می‌تواند سیگنال‌های عصبی و فعالیت عضلات را در زمان حال  ردیابی کند اما این نسخه ارتقا یافته و جدید " StimDust" نامیده می‌شود.

طول ایمپلنت جدید ۴.۵ میلی متر و عرض آن ۳ میلی متر است و مجهز به یک فیلم حساس به اکسیژن ، یک microLED و یک فیلتر نوری است که با هم کار می‌کنند تا سطح اکسیژن رسانی را در بافت اطراف را اندازه گیری کنند.

یافته‌های این مطالعه در مجله " Nature Biotechnology" منتشر شده است.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر