|
کدخبر: 123411

نتایج تست آی‌فون ۱۲ پرو مکس در وبسایت AnTuTu منتشر شد

اگرچه شرکت اپل در جریان رویداد ماه سپتامبر خود از مدل‌های جدید آی‌فون رونمایی نکرد؛ اما در خصوص جزئیات مربوط به تراشه مورد استفاده در هندست‌های خود یعنی A14 Bionic توضیحاتی را ارائه کرد.

فناوری نتایج تست آی‌فون ۱۲ پرو مکس در وبسایت AnTuTu منتشر شد

بر اساس موارد ادعا شده توسط اپل در جریان رویداد اخیر برآورد می‌شود که توان پردازشی CPU و GPU مورد استفاده در تراشه A۱۴ نسبت به نیمه‌هادی نسل قبلی به‌ترتیب ۱۷ و ۸ درصد افزایش پیدا کند. نتایج تست بنچمارک اخیرا منتشر شده نیز نشان می‌دهد که این ارقام تا حدود زیادی به واقعیت نزدیک هستند.

نتایج اجرای تست بنچمارک آنتوتو روی آی‌فون ۱۲ پرو مکس نشان می‌دهد که امتیاز پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی این هندست در مقایسه با هندست نسل قبلی به‌ترتیب ۱۶ و ۴ درصد ارتقاء یافته است. با این‌حال میزان افزایش سرعت حافظه محسوس‌تر بوده و معادل ۲۲ درصد است. اما بدیهی است که ارتقاء عملکرد کلی تراشه کاملا جزئی قلمداد می‌شود.

 

دستیابی به امتیاز ترکیبی ۵۷۲۳۳۳ احتمالا تا حدودی ناامیدکننده به‌نظر می‌رسد؛ زیرا تراشه رقیب اندرویدی موسوم به اسنپ‌دراگون ۸۶۵ پلاس موفق به کسب امتیاز بالای ۶۰۰ هزار شده است. با این‌حال مقایسه امتیازات بنچمارک میان پلتفرم‌های مختلف واقعا چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد؛ زیرا میان نحوه اجرای امور پردازشی تفاوت‌هایی وجود دارد.

 

منبع: آی تی رسانه

ارسال نظر