|
کدخبر: 187807

وزیر آموزش و پرورش دولت رئیسی کیست؟

دو هفته تا تحلیف ابراهیم رئیسی به عنوان سیزدهمین ریاست جمهوری ایران مانده است. حالا در محافل سیاسی و شبکه‌های اجتماعی نام سه نفر برای وزارت آموزش و پرورش در کابینه او مطرح است.

فرهنگ وزیر آموزش و پرورش دولت رئیسی کیست؟

دو هفته دیگر تا مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی، به عنوان سیزدهمین رئیس‌جمهوری ایران مانده است و همچنان گمانه‌زنی‌های زیادی برای اعضای کابینه او در محافل سیاسی و شبکه‌های اجتماعی مطرح است.

از میان لیست‌های مختلفی که برای کابینه او در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، از سه گزینه احتمالی برای وزارت آموزش و پرورش نام برده‌اند. محمد جواد حاج علی اکبری، حاجی بابایی و احمد حیدری این سه گزینه هستند.

گزینه‌های احتمالی وزارت آموزش و پرورش

حمیدرضا حاجی بابایی از گزینه‌های احتمالی وزارت آموزش و پرورش پیش از این یک بار این پست را گرفته است. او در دولت دوم محمود احمدی نژد وزیر آموزش و پرورش بود.

در دوره وزارت حاجی بابایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرایی شد. اجرای این سند انتقادات زیادی را در پی داشت.

همچنین آتش سوزی مدرسه‌ای در روستای شین آباد پیرانشهر و سوختن ۲۸ دانش‌آموز با جراحت‌های شدید ناشی از آتش گرفتگی از بخاری در دوران وزارت او بود.

محمدجوادحاج علی اکبری، دیگر گزینه مطرح شده هم معاون رئیس‌جمهوری در امور جوانان در دولت احمدی نژاد بود.

در دی ماه ۱۳۹۶ به ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه رسید و در ۱۰ دی ۱۳۹۷ نیز به امامت جمعه موقت تهران منصوب شد. او همچنین سابقه ریاست سازمان ملی جوانان و ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد را درکارنامه خود دارد.

احمد حیدری، رئیس ستاد انتخاباتی کانون کشوری فرهنگیان جبهه نیروهای انقلاب اسلامی در دوره انتخابات ریاست جمهوری بود. پس از اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب، او از کسانی بود که از این جبهه اعلام حمایت کرد.

او سابقه معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر آموزش و پرورش، مشاور و مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش و معاون برنامه‌ریزی و امور مشارکت‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور را در کارنامه خود دارد.

از دیگر سوابق اجرایی او می‌توان به رئیس شورای اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، رئیس کمیته مستندسازی وزارت آموزش و پرورش و عضو گروه تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد.

حالا باید دید شانزدهمین سکان‌دار وزارت آموزش و پرورش چه کسی است و چه برنامه‌هایی برای این وزارتخانه دارد.

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    آموزش پرورش که عملا ول شد هر که مبخواد بشه وزیر فرقی نمیکنه اونم بیاد یه باره ورب داغونترش بکنه بره دنبال کارش

  • ناشناس ارسالی در

    تنها کسی که می تواند وزارت خانه بزگ آموز ش و پروش را به خوبی اداره کند فقط و فقط دکتر حاجی بابایی هستند چرا که تمام سطوح آموزش و پرورش را از پایین تا بالاترین سط ح طی کرده است و با مسائل و مشکلات در این وزارت خانه کاملا آگاه است وتجربه مدیریت ی بسیار خوبی هم در وزارت خانه و هم در مج لس دارد ضمن اینکه مدیری عمل گرا، میدانی، جهادی و انقلابی و دارای شخصیت کاریزماتی ک می باشند

  • رضابلوچی نژاد ارسالی در

    دکتر حاجی بابایی به واقع کسی است که می ت واند به اموزش وپرورش سر وسامان بدهد.

  • ناشناس ارسالی در

    دکتر حاجی بابایی بهترین گزینه برای وزارت آموزش و پرورش

  • ناشناس ارسالی در

    فقط دکتر حاجی بابایی

ارسال نظر