|
کدخبر: 126087

دانش ‌آموزان چقدر برای تحصیل وقت می گذارند؟

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۸۵ درصد وقت دانش‌آموزان در اختیار ما نیست و این موضوع دغدغه جدی ما بوده است گفت: خوشبختانه با ایجاد شبکه شاد و ظرفیتی که در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت معاونت پرورشی و فرهنگی در این زمینه پیشتاز شده است.

فرهنگ  دانش ‌آموزان چقدر  برای تحصیل وقت می گذارند؟

علی رمضانی در آیین افتتاحیه و رونمایی از پوستر دوره آموزشی سواد رسانه ای ویژه فعالان حوزه قرآن، عترت و نماز که به صور ت زنده از شبکه شاد پخش شد، با بیان اینکه ۸۵ درصد وقت دانش‌آموزان در اختیار ما نیست و این موضوع دغدغه جدی ما بوده است اظهار کرد: خوشبختانه با ایجاد شبکه شاد و ظرفیتی که در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت معاونت پرورشی و فرهنگی در این زمینه پیشتاز شده است.

وی افزود: حوزه اداره کل قرآن، عترت و نماز به پشتوانه تجربه، تخصص و پویایی که در این حوزه دیده می‌شود به خوبی به موضوع استفاده از فضای مجازی ورود پیدا و مخاطبان خود را شناسایی کرده اند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش همچنین اضافه کرد: تولیدات برنامه‌های قرآنی در کانال‌هایی غیر از کانال‌های قرآنی دیده می‌شود که نشان دهنده تولیدات تمام ساحتی است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: کانال‌های ما باید با حضور دانش‌آموزان فعال شود و اصل بر جذب دانش‌آموزان باشد. حضور دانش‌آموزان در کانال ضروری است لذا مربیان باید در جذب دانش‌آموزان در کانال‌های پرورشی تلاش کنند و دغدغه اصلی شان عضو گیری باشد.

محمدرضا مسیب زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه خداوند را شاکریم که از پیشگامان در عرصه فضای مجازی هستیم گفت: حضور پر رنگ در عرصه فرهنگی با استفاده از فضای مجازی همواره از منویات مقام معظم رهبری بوده است و ما خرسندیم که به ندای ایشان لبیک گفتیم.

وی افزود: دوره آموزشی سواد رسانه ای ویژه فعالان حوزه قرآن، عترت و نماز، ۳۰ درصد دانشی است و آنهایی که معتقدند بر اساس فرمایشات رهبری باید افسر جنگ نرم باشند در این دوره شرکت می‌کنند. این دوره بسیار کاربردی است و مشارکت کنندگان بعد از این دوره باید یک تولید کننده محتوای فضای مجازی باشند.

مسیب زاده با تاکید بر اینکه کانال‌های ما باید با حضور دانش‌آموزان فعال شود و اصل بر جذب دانش‌آموزان باشد اظهار کرد: حضور دانش‌آموزان در کانال های ما ضروری است و مربیان باید در جذب دانش‌آموزان در کانال‌های پرورشی تلاش کنند.

به گزارش ایسنا، اسماعیل بحری‌زاده، قائم مقام سازمان دانش‌آموزی نیز در این برنامه گفت که مسلح شدن به علم و تکنولوژی روز، یکی از ضروریات انکار ناپذیری است که اگر ما به عنوان متولیان نظام تعلیم و تربیت از آن غلفت کنیم خسارت‌های جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت و نسل آینده از ما رضایت نخواهند داشت.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها