|
کدخبر: 122767

آخرین وضعیت دانش آموزان کرونایی لرستان

آخرین جزییات از وضعیت دانش آموزان کرونایی لرستان معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش لرستان گفت: دانش‌آموزان مبتلا به کرونا در استان تحت درمان هستند و روند درمانی آنها توسط آموزش و پرورش در حال پیگیری است.

فرهنگ آخرین وضعیت دانش آموزان کرونایی لرستان

فرید بهرامی بیان کرد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مدارس استان از ورود دانش آموزان مبتلا به مدارس جلوگیری می‌شود و هیچ دانش آموز مبتلا اجازه ورود به مدارس را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه دانش اموزان مبتلا به کرونا در شهرستان سلسله در محیط مدرسه به کرونا مبتلا نشده اند، اظهارکرد: ۲۱ دانش آموز قبل از بازگشایی مدارس در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده بودند که ۱۸ دانش آموز نیز در روز‌های ۲۱ و ۲۲ شهریور ماه به این بیماری مبتلا شدند.

وی ادامه داد: با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی، هیچکدام از این دانش آموزان در مدارس حاضر نشده بودند و فقط یک نفر از این دانش آموزان روز ۲۳ شهریور ماه جاری برای دریافت کتاب به مدرسه مراجعه کرده بود.

بهرامی اظهارکرد: تاکنون هیچگونه گزارشی مبنی بر ابتلای دانش آموزان به کرونا در محیط مدرسه در استان گزارش نشده است، اما سلامت و روند درمان افراد مبتلا توسط دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش استان در حال پیگیری است.

به گفته وی تاکنون ۷۶۶ مدرسه استان توسط بازرسان دانشگاه علوم پزشکی استان بازرسی شده است و ۶۴ درصد مدارس استان با توجه به پروتکل‌های بهداشتی مورد نیاز شرایط بازگشایی حضوری را داشتنه‌اند.

وی با تاکید بر اینکه هیچگونه اجباری به حضور دانش آموزان در مدارس نیست افزود: سلامت دانش آموزان اولویت آموزش و پرورش استان است و بر امر آموزش ارجحیت دارد.

معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش لرستان گفت: با هماهنگی فرمانداری شهرستان‌های سلسله و دلفان مدارس این شهرستان‌ها تعطیل شده و به‌صورت غیرحضوری امر آموزش دانش آموزان را دنبال می‌کنند.

۳۶۰ هزار دانش‌آموز در پنج هزار و ۳۰۰ مدرسه لرستان تحصیل می‌کنند.

 

 

منبع: شهرآرا نیوز

ارسال نظر