|
کدخبر: 130935 آیدا فریدی

تصاویر/ رونق دستفروشی در زمانه کرونا!

دستفروشی در شهر و مترو تهران داستانی است حقیقی و ناخوشاند. می شود از هر گوشه آن داستانی یافت و تعریف کرد. هر فرد دستفروش حکایتی است که در گزارش پیش رو با رویکرد دستفروشی و کرونا در آخر شب های پایتخت آن را به تصویر کشیده ایم. این تصاویر تنها بخش کوچکی از فعالیت دستفروش هایی است که بیشتر آنها تقریبا پس از خاموشی چراغ مغازه ها کار خود را آغاز می کنند.

عکس تصاویر/ رونق دستفروشی در زمانه کرونا!

 چشمان خود را ببندید و در ذهنتان مرور کنید پیاده راه هایی که قرار بوده محلی برای عبور شما باشد اما حالا یا موتور و ماشینی در آن پارک است  و یا  میدانگاهی برای بلال فروشان شهر شده است ، از هر معبری بوی بلال کبابی می گوید در چهارراه بعدی درست در جایی که حتی فکرش را هم نمی کنید بلال کبابی می فروشند. روزی بلال و لبو و گاهی حتی سیب زمینی و تخم مرغ پخته و آش و حلیم و عدسی. از دل و جگر و بال و باقی اعضای طعم دار شده مرغ بگیرید تا انواع پوشاک نو و دسته دوم و کفش و عطر و عینک و  ... تنوع بسیار است .

همینقدر از شهر تهران و تماشای آن دستگیرمان شده است که  به فراخور تغییر فصل و تغییر ذائقه عابران، یک دستفروش می تواند در پیاده رو آن ارتزاق کرده و نانی هرچند خرد برای خود دست و پا کند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها