|
کدخبر: 203739

برنامه عرضه فولاد غدیر ایرانیان و فولاد شاهرود

مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر گفت: تمامی شرکت های زیر مجموعه غدیر سودده هستند و امسال سود نقدی خوبی تقسیم خواهد شد.

محمدرضا سلیمیان، مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر در دومین نشست خبری ویژه معرفی این شرکت در آستانه عرضه اولیه سهام اظهار کرد: تمامی شرکت‌های زیر مجموعه غدیر سودده هستند و امسال سود نقدی خوبی تقسیم خواهد شد.

وی افزود: نکته مهم در مجموعه توسعه سرمایه و صنعت غدیر موقعیت جغرافیایی شرکت‌های زیرمجموعه آن است به نحوی که هم امکان سوآپ برای همه شرکت‌ها وجود دارد و هم اینکه محصولات تولیدی آن‌ها صادرات‌محور هستند به طوری که ۱۵ درصد صادرات سیمان و کلینکر کل کشور در هلدینگ سیمانی غدیر رقم می‌خورد.

سلیمیان درباره برنامه های آتی هلدینگ سیمانی غدیر بیان کرد: افزایش سرمایه از محل اندوخته از برنامه‌های هلدینگ است که محقق می‌شود.

قاسمعلی جمالی، معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در این نشست خبری اظهار کرد: مجموعه غدیر از سال ۱۳۹۸ تصمیم گرفت عرضه شرکت‌های زیرمجموعه خود را آغاز کند. هلدینگ سیمانی غدیر اولین هلدینگ قدیمی این مجموعه به شمار می‌رود و در حال حاضر ظرفیت تولید ۱۰ درصد سیمان کشور را در اختیار دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تحولات غدیر و عرضه سیمان در بورس کالا و مکان‌یابی مناسب زیرمجموعه‌ها از لحاظ صادرات، در حال حاضر جزو بهترین هلدینگ‌های این صنعت در کشور است.

جمالی ادامه داد: امید است این عرضه اولیه به خوبی انجام شود و با توجه به برنامه بلندمدت برای عرضه سایر سهام، استراتژی‌ها برای حمایت از سهامدار خرد از سوی مجموعه غدیر صورت می‌گیرد.

معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های شرکت سرمایه‌گذاری غدیر گفت: غدیر در زمینه عرضه شرکت‌های زیرمجموعه در بازار سرمایه، نگاه بلندمدت دارد که در برهه کنونی عرضه هلدینگ صنعتی معدنی در دست اقدام است و در آینده نزدیک وارد بازار سرمایه می‌شود.

همچنین برنامه عرضه شرکت فولاد غدیر ایرانیان و فولاد شاهرود را نیز داریم.

 

ارسال نظر