|
کدخبر: 180423

در گفتگوی رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک ایران با گسترش نیوز:

شیر خشک کودکان در گرو قیمت دلار!

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: شرایط بازار شیرخشک با تخصیص ازر برای تولید و تأمین شیرخشک به شرایط عادی برمی گردد.

اصناف شیر خشک کودکان در گرو قیمت دلار!

هانی تحویل زاده رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: کمبود شیر خشک در بازار به صورت گسترده نیست و فقط در چند برند خاص کمبود شیرخشک دیده می شود.در برندهایی که کمبود شیرخشک گزارش شده است، خانواده ها به تعداد بالا نتوانسته اند خریداری کنند ولی به تعداد نیاز قابل خریداری بوده است.

وی درباره دلیل کمبود شیرخشک در بازار اضافه کرد: عدم تخصیص ارزی به برخی از شرکت‌های واردکننده باعث شد، توازن بین میزان عرضه و تقاضا بهم بخورد. متاسفانه در این موراد خانواده ها به خرید بیشتر اقدام می کنند که همین امر تعادل بازار را بیشتر به هم می زند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد خاطرنشان کرد: طی دو هفته گذشته تامین ارز برای شرکت های وارد کننده انجام شد. همچنین، پیش بینی می شود تا ۴۵ روز آینده مواد اولیه مورد نیاز وارد شود. بنابراین شرایط برای تولید و تأمین شیرخشک نوزاد و بازار این محصول به حالت عادی برمی گردد.

شیرخشک_نوزاد

وی در مورد هشدار عدم تخصیص ارز در ۱۰ روز گذشته گفت: طی پیش بینی هایی که داشتیم، درخواست تامین ارز انجام دادیم و فقط چند شرکت ارز دریافت نکردند که در ادامه سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی برای این شرکت ها نیز تامین ارز را انجام خواهند داد.

تحویل زاده در انتها اشاره کرد: بازار شیر خشک در حال حاضر به شرایط نرمالی رسیده است و خانواده ها برای تهیه شیرخشک نوزاد نگرانی نداشته باشند.

بحرانی با قدمت فراز و نشیب در یک دهه!

به گزارش گسترش نیوز، پیشتر نیز یک بار در سال گذشته و پیش از آن دو مرتبه از آغاز تحریم‌های ظالمانه و یکطرفه ایالات متحده آمریکا و شورای امنیت علیه ایران، بحران شیر خشک در کشور بالا گرفت. در واقع در گذشته نیز این بحران معلول قیمت دلار و برخی از پارامترهای مربوط به تسهیل تجارت از جمله مشکلات مربوط به مبادلات بانکی و عدم گشایش ال سی و سپردن تعهدات ارزی برای ایجاد گشایش اعتبار اسنادی در کشور بود. همچنین امکان واردات شیر خشک، همچون سایر کالاها، با چالش بیمه کالا و بیمه کشتیرانی و خوداتکایی به شکل بسیار پیچیده‌ای مواجه بود که امید می رود در صورت رفع این تحریم های ظالمانه، واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی به کشور تسهیل شود تا پس از این، دیگر نوزادان شیرخوار و افراد نیازمند به دارو و تجهیزات پزشکی، در معرض خطرهای ناشی از این تحریم‌ های کور قرار نگیرند.

 

گزارش از سارا سمیع شمس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها