|
کدخبر: 202065

سازمان سینمایی بر سر دوراهی

گمانه زنی ها در مورد انتصاب سمت معاونت وزیر و ریاست سازمان سینمایی وزارت ارشاد بر سر دو اسم یعنی مصطفی فرح بخش و سید محمد خزاعی ادامه دارد.

سینما و تلویزیون سازمان سینمایی بر سر دوراهی

طبق آخرین تحولات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کسی که بیشترین احتمال برای انتصاب در سمت معاونت وزیر و ریاست سازمان سینمایی وزارت ارشاد را دارد سید محمد خزاعی تهیه کننده فیلم سینمایی قلاده های طلاست، به طوری که خیلی از رسانه ها از قوت گرفتن انتصاب وی حرف میزنند و از طرف دیگر با وجود اینکه خزاعی از نظر گرایش سیاسی با دولت مستقر کاملا همسویی دارد اما همچنان مصطفی فرح بخش بعنوان رقیب جدی خزاعی در میدان حضور دارد و حامیان سیاسی فرح بخش کار خزاعی را دشوار کرده اند.

و ادله زیادی برای انتصاب دیگر کاندیدای جوان این حوزه یعنی مصطفی فرح بخش از جمله جوانی در راستای گام دوم انقلاب و رزومه اجرایی مثبت او و همچنین مواضع معتدل تر از نظر سیاسی،فرهنگی و نحله فکری نزدیک به اهالی سینما و هنرمندان بیان میشود.

علاوه بر آن یادداشت های این روزهای فرح بخش جوان در خبرگزاری های رسمی تحت عنوان مانع زدایی و توسعه سینمای ایران که بسیار فنی و علی الظاهر کاربردی است اهالی سینما و دولت را تحت تاثیر قرارداده است و نشان از تسلط و برنامه محور بودن وی دارد.

از طرفی مصطفی فرح بخش از تجربه کارساز و خوب خزاعی بی بهره است چرا که محمد خزاعی تهیه کننده سینماست و سالها از نزدیک با مسائل سینمای ایران آشناست ،خزاعی حامیان خوبی از افراد تاثیر گذار در سینما دارد که با انتصاب وی روابط داخلی او با اهالی سینما به مدد او خواهد آمد.

این نکته نیز ضروریست که طبق گفته ها مصطفی فرح بخش جوانترین کاندیدای سازمان سینمایی نیز با برخی از عوامل تاثیر گذار سینمای ایران ارتباط نزدیک و موثر دارد که طبق اخبار واصله همواره در این شرایط حلقه مشاورین وی را تشکیل داده اند.

اخبار دیگری در مورد سازمان سینمایی در جریان است که وزیر ارشاد بخاطر فشار های سیاسی نیز ممکن است خارج از گزینه های موجود شخصی دیگر را به سمت ریاست این سازمان منصوب نماید

پیش بینی می شود طی چند روز آینده به طور قطعی در رابطه با این سازمان تصمیم گیری شود.

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها