|
کدخبر: 187249

عوامل سریال زخم کاری با ساترا کنار آمدند؟

هفته گذشته مجوز پخش قسمت جدید سریال زخم کاری از طرف سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر صادر نشد. سرانجام خبر پخش قسمت هفتم سریال زخم کاری رسانه ای شد اما مشکل اصلی این اتفاق همچنان به قوت خود باقی است.

سینما و تلویزیون عوامل سریال زخم کاری با ساترا کنار آمدند؟

پخش قست جدید سریال زخم کاری ساخته اخیر محمد حسین مهدویان، هفته گذشته به طرز عجیبی از طرف سازمان نظارتی ساترا ممنوع اعلام شده بود.این سریال برگرفته از رمان بیست زخم کاری محمود حسینی زاد است. نویسنده این رمان هم، سرنوشتی مشابه با مهدویان داشته است! رمان این نویسنده علی رغم استقبال خوب مخاطبانش توقیف شده و در ادامه از تیتراژ سریال زخم کاری حذف شد.

زخم-کاری

رمان بیست زخم کاری یک سال پیش توقیف شده است!

چندی پیش ادعا شده بود که بعد از پخش اولین قسمت از سریال زخم کاری، فروش رمان حسینی زاد افزایش یافته است، در صورتیکه مجوز این کتاب یک سال پیش لغو شده است! حساسیت ها برای برداشتن اسم نویسنده رمان از تیتراژ این سریال تا جایی ادامه پیدا کرد که در نهایت هفته گذشته خبر عدم پخش سریال زخم کاری رسانه ای شد.

محمود-حسینی-زاد

سریال محمد حسین مهدویان چه ایرادی دارد؟

رسانه ها درباره تاکید استعمال سیگار توسط سوپراستارها در سریال نقد داشتند. مصرف ساده و به تکرار مواد مخدر،سیگار و مشروبات الکلی برای مخاطبان نوجوان و جوان تاثیر مخربی خواهد داشت. طرفداران جوان بازیگران ،ممکن است استعمال سیگار را از بازیگر محبوب شان الگوبرداری کنند.

بازی رعنا آزادی نیز از تیغ تیز منتقدین دور نماند. بازی نمادین،خنده های مصنوعی و اخم های به تکرار این بازیگر به سلیقه ی برخی خوش نیامد.

بحث تجمل گرایی، بازی در خانه هایی لوکس و اتومبیل های لاکچری نیز، نقدی است که به تن بسیاری از سریال های خانگی خورده است. نشان دادن طبقه ای مرفه و ترویج مصرف گرایی از معضلات این سریال هاست.

نقد تند کارگردان سریال زخم کاری بر سانسورها

محمد حسین مهدویان در واکنش به سانسورهای انجام شده در قسمت های قبلی سریال سخم کاری در یادداشتی بیان کرد: تن دادن به سانسورهای غیرعقلانی، غیرحرفه‌ای و دور از واقع‌بینی اجتماعی به وضوح موجب تاثیرات مخرب بر داستان و تضییع حقوق ما به عنوان سازنده و شما به عنوان مخاطب شده است. پس اجازه بدهید در قسمت‌های پیش رو در صورت ادامه‌ی این رفتار، میان حق مسلم شما برای تماشای سروقت قسمت جدید و احقاق حق‌ دیگرتان که تماشای نسخه‌ای در شأن‌ شماست، دومی را انتخاب کنم.

پخش قسمت جدید زخم کاری تایید شد

شب گذشته در صفحه رسمی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) در توییتر اعلام شد، با توجه به انجام اصلاحات بر قسمت هفتم سریال زخم کاری، پخش این قسمت بلامانع است.قسمت هفتم سریال زخم کاری بعد از گذر از حاشیه ها و نقدها در رسانه ها بالاخره در روز سه شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ از فیلیمو منتشر خواهد شد.

دلیل تاخیر پخش قسمت هفتم سریال زخم کاری، اعتراض محمد حسین مهدویان به سانسورهای زیاد و ناقص شدن داستان سریال عنوان شده است.از ۱۲ مورد سانسوری که باید انجام می شد،۱۰ مورد اصلاح شده است و ۲ مورد باقیمانده به دلیل جلوگیری از آسیب به داستان،تصمیم به تعدیل آن بوده که در ادامه ساترا با آن مخالفت کرده و کامل حذف شده است.

ارسال نظر