|
کدخبر: 182974

شوک جدید به سینمادارها ! /اکران فیلم های جدید منتفی شد

با منتفی شدن فیلم‌های جدید سخنگوی انجمن سینمادارها بیان کرد، با تشکیل یک جلسه فوق‌العاده واکنش سینمادارها اعلام خواهد شد.

سینما و تلویزیون شوک جدید به سینمادارها ! /اکران فیلم های جدید منتفی شد

 از چند هفته قبل که سینمادارها برای راضی کردن صاحبان برخی فیلم‌ها در تکاپو بودند، درخواست حمایت از سازمان سینمایی برای اکران یک یا دو فیلم که پیش‌بینی بهتری برای جذب مخاطب داشتند، مطرح شد.

در  این باره پیشنهاد ارائه شده مبنی براین بود که به دو فیلم در مجموع پنج میلیارد تومان پرداخت شود تا ضرر ناشی از کم شدن ظرفیت سالن‌ها و ریسکی که در این روزهای کرونایی برای اکران به فیلم‌ها تحمیل می‌شود تاحدی جبران شود. با این حال از همان یکی دو هفته قبل نسبت به عملی بودن این درخواست شک و شبهه وجود داشت، ولی شورای صنفی نمایش دو روز قبل با قطعیت اعلام کرد که اکران دو فیلم «دینامیت» و «درخت گردو» به ترتیب از نهم تیر و آخر هفته آغاز می‌شود و میزان حمایت هم با امضای مدیرکل نظارت بر نمایش سازمان سینمایی امضا و مصوب شده است.

این در حالی است که پیگیری‌ها از سازمان سینمایی نشان می‌داد هنوز خبری از تایید این مصوبه نیست و حتی گفته می‌شد شورای صنفی برای قطعی شدن حمایت مورد نظر، سازمان را در مقابل یک عمل انجام شده قرار داده است، چرا که حمایت‌ها باید ابتدا در کارگروه کرونا سازمان سینمایی بررسی و تصویب شود و نکته مهم‌تر اینکه در مجموعه مدیران موافقتی برای پرداخت ۲.۵ میلیارد تومان به صورت کامل به یک فیلم وجود ندارد و اگر قرار بر پرداخت چنین رقمی باشد کمک به ناوگان سینمایی کشور در اولویت خواهد بود.

با این وجود از آنجا که تاریخ نهم تیرماه برای اکران اعلام شده بود، کارگروه کرونا عصر امروز چهارشنبه جلسه فوق‌العاده‌ای را تشکیل داد و همان‌طور که برخی صاحبنظران و نیز مدیران سازمان سینمایی در صحبت‌هایی غیررسمی گفته بودند، شرایط برای پرداخت 2.5 میلیارد تومان آنطور که صاحبان فیلم‌ها می‌خواستند مصوب نشد.

در این جلسه بسته پیشنهادی اخیر شورای صنفی نمایش در خصوص حمایت از اکران فیلم های جدید مطرح و بعد از بحث و بررسی مقرر شد که به صاحبان فیلم‌های با قابلیت جذب مخاطب که از این پس اکران می‌شوند پس از آنکه فروش آن‌ها از مبلغ  دو میلیارد تومان عبور کرد، یک میلیارد تومان به عنوان کمک پرداخت شود و پس از فروش پنج میلیارد تومان، کمک یک و نیم میلیاردی (مجموعا دو و نیم میلیارد تومان) پرداخت شود.

 به این ترتیب اکران فیلم‌های جدید در سینماها منتفی شد. این موضوع را یکی از دست‌اندکاران فیلم «دینامیت» تایید کرده است.

همچنین محمدرضا صابری - سخنگوی انجمن سینمادارها - که از اتفاق پیش آمده گله‌مند بود، به ایسنا گفت:‌ به زودی هیات مرکزی انجمن، جلسه‌ فوق‌العاده‌ای را در این باره تشکیل می‌دهد و واکنش جدی سینمادارها اعلام می‌شود و می‌بینید که یک انقلاب در این زمینه اتفاق خواهد افتاد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر