|
کدخبر: 147742

بهترین و جدیدترین فیلم های کمدی ایرانی در چند سال اخیر با لینک دانلود

فیلم کمدی همیشه جز پرفروش ترین فیلم های هر سال سینمای ایران است.

میتوان گفت این ژانر پرطرفدارترین ژانر بین مردم ایرانی می‌باشد. کمدی یکی از سبک‌های نمایشی است که از واژه یونانی kōmōidía ریشه می‌گیرد. معادل فارسی این کلمه به عنوان سبک نمایشی، خنده دار یا طنز است. کمدی یک ژانر متفاوت است، اما شاهد استفاده از این سبک در آثار ژانرهای دیگر مثل درام، ترسناک و عاشقانه بودیم که شاید در برخی از این آثار عجیب بنظر برسد. در چند دهه‌ گذشته فیلم های کمدی ایرانی مسیر پرفرازونشیبی را طی کرده‌اند، به طوری که فیلم های این ژانر در دهه های ۶۰، ۷۰، ۸۰ و ۹۰ از نظر ساختار و مضمون شباهتی به هم دیگر ندارند. ما در این مقاله میخواهیم بهترین و جدیدترین فیلم های کمدی که در اواخر دهه ۹۰ و چند سال اخیر منتشر شدند را به شما معرفی کنیم. همچنین برای دانلود قانونی و یا رایگان این آثار سایت nama.tv را به شما معرفی میکنیم. در واقع شما میتوانید برای دانلود فیلم و سریال به نما تی وی مراجعه کنید.

کمدی1

فیلم مطرب

فیلم مطرب به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی مصطفی کیایی محصول سال ۱۳۹۷ ایران است. ژانر فیلم مطرب، مانند اکثر آثار قبلیِ مصطفی کیایی، کمدی و اجتماعی است. فیلم مطرب از ۱ آبان ۱۳۹۸ در سینماهای کشور اکران عمومی شد و توانست با فروش بیش از ۳۸ میلیارد تومان، رکورد فیلم هزارپا را بزند و پر فروش‌ترین فیلم سال ۱۳۹۸ و تاریخ سینمای ایران شود. فیلمنامه این فیلم درباره یک خانواده ایرانی است که به نوعی وارد شهر استانبول ترکیه می‌شوند. پرویز پرستویی، الناز شاکردوست، محسن کیایی، مهران احمدی، عایشه گل جوشکن از بازیگران این فیلم هستند.

فیلم چشم و گوش بسته

فیلم چشم و گوش بسته در ژانر کمدی و به کارگردانی فرزاد موتمن، نویسندگی هما بذرافشان و تهیه‌کنندگی امیرحسین آشتیانی‌پور محصول سال ۱۳۹۷ است. این فیلم در شهریور ۱۳۹۸ از شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی مجوز نمایش گرفت و آبان ماه در سینماهای کشور اکران شد و توانست به فروش بیش از ۱۲ میلیارد و ۸۳۴ میلیون تومانی دست پیدا کند. بازیگران این فیلم: امین حیایی، بهرام افشاری، آناهیتا درگاهی، مسعود کرامتی، لیندا کیانی، محمدرضا صولتی، مانی حقیقی و پوریا پورسرخ می‌باشند.

فیلم خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری

فیلم خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری، یک فیلم کمدی به کارگردانی پیمان قاسم خانی و تهیه‌کنندگی محسن چگینی محصول سال ۱۳۹۸ است. این فیلم ادامه قسمت اول خوب، بد، جلف می‌باشد. این فیلم قرار بود سریال شبکه نمایش خانگی شود اما به فیلم ۱۳۱ دقیقه‌ای تبدیل شد. فیلم سینمایی خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری در مرداد ۱۳۹۹ اکران شد. سام درخشانی، پژمان جمشیدی، حامد کمیلی، ریحانه پارسا، فرهاد آئیش، گوهر خیراندیش، ستاره پسیانی از بازیگران اصلی فیلم هستند.

فیلم گشت ارشاد ۲

فیلم گشت ارشاد ۲ در ژانر کمدی و درام اجتماعی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سعید سهیلی و در دنباله فیلم گشت ارشاد است که در سال ۱۳۹۵ ساخته شد و در ۲۵ اسفند همان سال به اکران درآمد. حمید فرخ نژاد، پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، بهاره افشاری، ترلان پروانه از بازیگران این فیلم هستند.

فیلم رحمان ۱۴۰۰

فیلم رحمان ۱۴۰۰ در ژانر کمدی و درام به کارگردانی منوچهر هادی، تهیه‌کنندگی علی سرتیپی و نویسندگی بابک کایدان و میثم کایدان است. فیلمبرداری این فیلم از اوایل مرداد ۱۳۹۷ شروع و در مهر ماه ۱۳۹۷ به پایان رسید. این فیلم در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ در سینماهای ایران اکران شده‌است. رحمان ۱۴۰۰ هم‌اکنون چهارمین فیلم پرفروش‌ تاریخ سینمای ایران می‌باشد. هنرمندانی مانند سعید آقاخانی، محمدرضا گلزار، بهرام افشاری، یکتا ناصر، مهران مدیری، ساره بیات در این حضور دارند.

کمدی2

فیلم اکسیدان

فیلم اکسیدان محصول سال ۱۳۹۵ کشور ایران است. کارگردانی و نویسندگی این فیلم بر عهده حامد محمدی بوده است. فیلم کمدی اکسیدان در ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ در سینماهای ایران اکران شد و توانست بیش از ۱۰ میلیارد و ۷۹۱ میلیون تومان بفروشد.  این فیلم بدلیل شوخی با کلیسا و کشیش‌ها و پرداختن به موضوع ترنس‌ها و همجنس‌گرایان دچار حواشی شد. جواد عزتی، امیر جعفری، شبنم مقدمی، شقایق دهقان، لیندا کیانی از بازیگرن این فیلم کمدی هستند.

فیلم آینه بغل

فیلم آینه بغل یک فیلم کمدی و محصول سال ۱۳۹۶ کشور ایران است. کارگردانی این فیلم برعهده منوچهر هادی بوده است. این فیلم در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۹۶ در سینماهای ایران اکران شده‌است و توانست بیش از ۲۰ میلیارد تومان فروش داشته باشد. هم اکنون میتوانید این فیلم جذاب را به صورت قانونی از سایت نما تی وی دانلود نمایید. محمدرضا گلزار، جواد عزتی، نازنین بیاتی، یکتا ناصر، سیامک صفری، مه لقا باقری، بهاره رهنما از بازیگران این فیلم ایرانی می‌باشند.

فیلم تگزاس ۲

فیلم تگزاس ۲ از ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ در ایران اکران و جایگزین رحمان ۱۴۰۰ شد و در همان ابتدا با استقبال مخاطبان همراه شد. فروش گیشه فیلم تگزاس ۲ حدود ۲۵ میلیارد تومان می‌باشد. سام درخشانی، مهدی هاشمی، پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، گابریلا پتری، بهرنگ علوی به عنوان بازیگر در این فیلم حضور دارند.

فیلم خجالت نکش

فیلم خجالت نکش در ژانر کمدی و اجتماعی محصول سال ۱۳۹۶ کشور ایران است. این فیلم به کارگردانی رضا مقصودی، نویسندگی رضا مقصودی و افرا جورابلو و تهیه‌کنندگی سید امیر پروین حسینی در سال ۱۳۹۷ در سینماهای ایران اکران شد. رضا مقصودی توانست در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر جایزه بهترین کارگردان فیلم اول را برای فیلم خجالت نکش بگیرد. احمد مهرانفر، شبنم مقدمی، سام درخشانی، شهره لرستانی، لیندا کیانی، الناز حبیبی از بازیگران اصلی این فیلم هستند.

فیلم مارموز

فیلم مارموز به کارگردانی کمال تبریزی، نویسندگی آیدین سیارسریع و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی محصول سال ۱۳۹۶ کشور ایران است. این فیلم در ۲۱ آذر ۹۷ در سینماهای ایران اکران شد و به فروشی بیش از ۶.۵ میلیاردی دست پیدا نمود. کمال تبریزی بعد از گذشت سال‌ها از ساخت فیلم مارمولک، فیلمی کمدی–سیاسی به نام «مارموز» ساخته است. تشابه اسمی این فیلم با مارمولک ناخودآگاه مخاطب را یاد یکی از بهترین کارهای کمدی سیاسی سینمای ایران می‌اندازد. حامد بهداد، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، رضا ناجی، مانی حقیقی، محمد بحرانی به عنوان بازیگر در این فیلم کمدی حضور دراند.

فیلم پارادایس

فیلم پارادایس در ژانر کمدی و درام به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی و نویسندگی مهدی علی‌میرزایی و علی عطشانی محصول سال ۱۳۹۳ کشور ایران است. این فیلم در کشورهای آلمان، اسپانیا و ایران فیلمبرداری شده‌است، در نهایت بعد از چند سال توقیف در ۳ بهمن ۱۳۹۷ در سینماهای ایران اکران شد. این فیلم توانست بیش از ۴ میلیارد و ۵۳۷ میلیون تومان فروش داشته باشد. فیلم پارادایس در جشنواره های مختلف خارجی شرکت نموده است و توانست جوایزی را بدست آورد. جواد عزتی، مهران رجبی، محمدعلی نجفیان، سامان صفاری، اولیویا بورخارت، کترین فلوس از بازیگران این فیلم هستند.

کمدی3

فیلم زن ها فرشته اند ۲

فیلم زن ها فرشته اند ۲ در ژانر کمدی به کارگردانی آرش معیریان و تهیه‌کنندگی حسین فرح بخش در سال ۱۳۹۸ تولید شد. این فیلم در تاریخ ۲۵ تیر ۱۳۹۹ در سینماهای ایران اکران شد. محمدرضا شریفی نیا، سحر قریشی، نیوشا ضیغمی، علی صادقی، نسرین مقانلو، میرطاهر مظلومی از بازیگران اصلی این فیلم هستند.

ما در این مقاله سعی کردیم فیلم های جدید ایرانی در ژانر کمدی که در سال های اخیر منتشر شدند را به شما معرفی کنیم. برای لیست بهترین فیلم های کمدی جهان میتوانید به صفحه Top Comedy Movies در سایت imdb مراجعه کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر