|
کدخبر: 195764

احتمال افزایش تنش ها در غزه از امشب

اتاق عملیات مشترک گروه‌های فلسطینی امروز شنبه خبر داد که تنش تدریجی با رژیم صهیونیستی از شامگاه امروز شنبه آغاز خواهد شد.

این اتاق عملیات تأکید کرد که این افزایش تنش، در راستای «خشم شبانه» در شرق نوار غزه خواهد بود و از روز یکشنبه نیز با پرتاب بالن‌های آتش‌زا و حامل مواد منفجره آغاز خواهد شد.

«محاصره مداوم نوار غزه باعث شد که زندگی شهرک‌نشینان نزدیک نوار مرزی با غزه را به جهنم و یک منطقه غیر قابل سکونت تبدیل کنیم».

به گفته گروه‌های فلسطینی، تسهیلاتی که رژیم صهیونیستی اخیرا درباره آن صحبت کرد، حداقل نیازهای مردم فلسطین را برآورده نمی‌کند؛ مردمی که ۱۴ سال تحت محاصره قرار دارند.

 این گروهها از طرف‌های میانجی خواستند که به صورت عملی، محاصره نوار غزه را در هم بشکنند و در این زمینه، هیچ قید و شرطی نیز مطرح نکنند.

گروههای مقاومت فلسطین تأکید کردند، مطالبات مردم فلسطین روشن و عادلانه است و حق این ملت به شمار می‌رود.

این گروهها به اتاق عملیات رژیم صهیونیستی نسبت به هر گونه حمله به اعضای اتاق عملیات مقاومت فلسطین هشدار دادند و گفتند که در غیر این صورت، هزینه‌ سنگینی به آنان تحمیل خواهد شد.

گروههای مقاومت در پایان تهدید کردند: «احتمال اینکه میدان را ترک کنیم و آن را به موشک‌اندازان قهرمان مقاومت فلسطین تحویل دهیم، بسیار قوی است تا از جوانان انقلابی ما دفاع کنند. اگر دشمن به مطالبات ما تن ندهد، چیزهای بسیاری در چنته داریم».

یگان خشم شبانه فلسطین، پیشتر به انجام عملیات خشم شبانه استثنایی در شب عید قربان فراخوانده بود تا به اشغالگران این پیام داده شود که عید فلسطینی‌ها مبارزه و شادی آنها با مقاومت است.

شهرک نشینان صهیونیست، دوم ژوئیه جاری، شهرک «آویتار» در جنوب نابلس را ترک کردند. کابینه نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم‌صهیونیستی و شهرک نشینان با تخلیه موقت آویتار موافقت کردند تا به موجب آن، این شهرک بدون اینکه تخریب شود، تخلیه شده باشد.

این شهرک در کوه صبیح در شهر «بیتا» (واقع در جنوب نابلس) قرار دارد که حدود پنجاه خانواده از شهرک‌نشینان صهیونیست اخیرا به آن، نقل مکان کرده بودند. جوانان شهرک بیتا در جنوب نابلس پس از ۶۶ روز مقاومت مردمی و استفاده از عملیات خشم شبانه به مقابله با شهرک‌سازی که در حال نفوذ به سرزمین‌های آنهاست، رفتند.

 

منبع: افکار نیوز

ارسال نظر