|
کدخبر: 178225

قاضی‌ زاده‌: جا به جایی اتوبوسی مدیران مشکلات را حل نمی‌ کند

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه جابجایی اتوبوسی مدیران مشکلات مردم را حل نمی‌کند گفت: در لرستان سرمایه‌گذاری‌های مناسب صنعتی انجام نشده است.

سیاست قاضی‌ زاده‌: جا به جایی اتوبوسی مدیران مشکلات را حل نمی‌ کند

سید‌امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز در گفت‌وگوی رادیو و تلویزیونی با مردم لرستان اظهارداشت: بنده به عنوان یک سیاستمدار جوان برخاسته از نسل جوان و گام دوم برای یک تحول عظیم در مدیریت کشور پا به میدان گذاشته‌ام، بنده یک نفر نیستم ما جمعی هستیم که پس از اینکه بیانیه گام دوم توسط مقام معظم رهبری تبیین شد به این موضوع فکر کردیم که چه می‌توان کرد تا مبتنی بر بیانیه گام دوم اداره کشور را اصلاح کنیم.

وی افزود: ما یک تجربه طولانی و تاریخی تا پیروزی انقلاب داریم و بیش از ۴۰ سال است که از پیروزی انقلاب گذشته و علی‌رغم زحماتی که دولت‌های گذشته انجام داده‌اند اما تعداد زیادی از مشکلات مردم مزمن شده‌اند و هر دوره‌ای که می‌گذرد باز بر می‌گردیم و راجع به آنها حرف می‌زنیم.

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری عنوان کرد: اگر انتخابات‌های قبلی ریاست جمهوری را در ذهن مرور کنید تعدادی از سئوالات همچون مسئله معیشت،گرانی‌ها، ازدواج جوانان و غیره مشترک هستند و تقریبا امروز هیچ خانواده‌ای نیست که نگران وضعیت ازدواج، شغل و درآمد فرزندش نباشد.

وی بیان کرد: اینکه چرا مسائل مزمن باقی مانده و حل نشده‌اند دلیل آن از نظر ما صد سال است که فرهنگ حاکم بر نظام اداری کشور تغییر نکرده است و نه تنها انقلابی نیستند و با آمدن انقلاب تغییر نکردند بلکه به عنوان یک حکومت غیر دینی و انقلابی فرسوده شده و سبب دعواهای سیاسیون شده است.

قاضی زاده هاشمی گفت: جابه‌جایی اتوبوسی مدیران مشکلات مردم را حل نمی‌کند و این مشکلات به قوت خودش باقی است به طور مثال یکی از مسائلی که اتفاق افتاد بر اساس طرحی که انگلیسی‌ها در زمان رضا خان با کشیدن خط ریل از سمت فلات مرکزی ایران به منطقه شمال برای جابجایی نیروهای متفقین پایه‌ای شد و سبب شد برای بسیاری از پروژه‌ها در مناطق کم آب سرمایه‌گذاری کردیم و نتیجه آن مهاجرت مردم برای شغل به این فلات و ایجاد مشکل کم آبی شد.

وی با بیان اینکه الگوی حکمرانی کشور نیازمند تغییر است تصریح کرد: مشکلات و مسائل کشور با تغییر آدمها حل نمی‌شود بلکه الگوی حکمرانی کشور باید تغییر کند، شاید بزرگترین تقصیر مدیران گذشته این بوده که به جای اینکه به اصل بپردازند گرفتار حاشیه‌ها، دو قطبی سازی‌ها و پروژه‌های بحرانی شدند که سریعا رضایت مردم را جلب کنند به عنوان مثال پس از سیل به دنبال جمع کردن عوارض سیل شدند.

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: کسی که در نظام برنامه‌ریزی فکر درست دارد با توسعه آبخیز داری و با توسعه بندهایی که آب را نگه می‌دارند از سیل جلوگیری کرده و این سیل را تبدیل به نعمت می‌کند.

وی اظهار داشت: طی ۶۰ الی ۷۰ سال گذشته یک ایران داشته‌ایم و یک تهران و همه چیز در تهران متمرکز شده است و برای کوچکترین اقدامی مردم از سراسر کشور باید به تهران مراجعه و خدمات در تهران بگیرند که در همین راستا تصمیم داریم به جای یک پایتخت ۴۸۵ پایتخت داشته باشیم و تک تک شهرستان‌ها پایتخت شوند و اختیارات فرمانداران را به شهرستان‌ها واگذار و بودجه شهرستان‌ها به جای اینکه در میان دستگاهها توزیع کنیم در اختیار فرمانداران قرار دهیم.

قاضی زاده هاشمی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده کلیه مزیت‌های شغلی و سرمایه گذاری ۴۸۵ شهرستان را احصا کرده‌ایم و تمامی اختیارات پایتخت را در شهرستان ها متمرکز می‌کنیم و همین امر سبب آبادی کل ایران می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت سلام دولت مردم است تصریح کرد: مکانیزمی طراحی شده که مردم به طور مستقیم رضایت یا عدم رضایت مدیرانشان اعلام رضایت کنند و چنانچه یک سوم مدیران ناراضی باشند آن مدیر عزل می‌شود.

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: خوشبختانه استان لرستان یک استان نخبه پرور است و در اقصی نقاط کشور شخصیت‌های طراز اولی از استان لرستان حضور دارند و بنده افتخار داریم چندین مرتبه در این استان حضور داشته‌ام و لرستان برای بنده یک استان آشناست.

وی اظهار داشت: مردمان لر به فرهنگ، قدمت، سنت و غیرت شناخته می‌شوند، مردمانی که همیشه از سرزمین و میهن خود در برابر تجاوزگران خارجی دفاع و در برابر ظلم داخلی ایستاده‌اند.

قاضی زاده هاشمی افزود: استان لرستان با ۲۸ هزار و ۲۹۴کیلومتر مربع مساحت و با جمعیت یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر یک استان کوهستانی است و منشا بسیاری از آبی که به سمت فلات مرکزی و دشت خوزستان سرازیر می‌شود از محل رودخانه‌های پرآب استان لرستان است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان لرستان بالا است عنوان کرد: متاسفانه در استان لرستان سرمایه‌گذاری‌های مناسب صنعتی انجام نشده و همچنین در بالادست بسیاری از رودخانه‌ها باید سد ساخته می‌شده ولی بسیاری از سدهای استان نیمه تمام رها شده است.

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری بیان کرد: استان لرستان با وجود قدمت تاریخی و داشتن آثار تاریخی همچون قلعه فلک الافلاک می‌توانسته در حوزه گردشگری تاریخی جایگاه بلندی داشته باشد و سالیانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب کند که متاسفانه به علت نبود زیر ساخت‌های مناسب گردشگری و همچنین مدیریت درست جهت جذب توریست لرستان را به یک استان مهاجر فرست تبدیل کرده که این امر حتما باید اصلاح کرد.

وی گفت: شهرستان خرم‌آباد به عنوان مرکز استان دارای ظرفیت‌های تاریخی و مرکز تجاری و اقتصادی، محل تردد حمل و نقل مرکز به خوزستان و بنادر جنوب کشور است که همین امر موقعیت استراتژیک برای استان ایجاد می‌کند ولی متاسفانه به علت اینکه آبخیزداری در این حوزه به درستی انجام نشده شاهد سیلاب‌های مکرر در استان لرستان هستیم.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: جهت جلوگیری از اثر تخریبی بارش‌ها حتما باید فکر جدی کرد در همین راستا پروژه‌ای به نام ایران سبز با هدف توسعه فضای سبز و درختکاری اقلیم را تغییر می‌دهد و در محل بارندگی نیز آب به لایه‌های زمین بفرستد.

وی با اشاره به کارخانه پارسیلون خرم‌آباد گفت: متاسفانه کارخانه پارسیلون خرم‌آباد با ۲ هزار و ۵۰۰کارگر به علت بدهی و نداشتن سرمایه در گردش غیر فعال شده که یکی از برنامه‌های اصلی دولت فعال کردن این کارخانه است.

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در رابطه با مجموعه شیلات سپید دشت اظهار داشت: مجموعه عظیم شیلات سپیددشت در انتظار واگذاری به بخش خصوصی است که در کشاکش دستگاههای اداری گرفتار و بلاتکلیف مانده است که باید برای رفع مشکل آن فکر اساسی کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان بروجرد یکی از شهرستان‌های ممتاز استان لرستان است دارای قدمت تاریخی و شخصیت و چهره‌های برجسته‌ای همچون آیت الله بروجردی، شهید بروجردی است افزود: یکی از مشکلات این شهرستان مسکن مهر با ۶ هزار و ۵۰۰ واحد متاسفانه دچار ضعف امکانات زیر بنایی است که در همین راستا در طرح مسکن سلام با توجه به تجربه‌هایی که در مسکن مهر کسب کرده‌ایم برنامه جامعی جهت جبران کمبود ۴ و نیم میلیون مسکن و مسکن دار کردن مردم بدون دریافت پول و در اقساط بلند مدت در بافت فرسوده شهری داریم.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: کارخانه سامان کاشی بروجرد با ۲۲۰ کارگر متاسفانه به دلیل مسائل بانکی تعطیل شده که دستگاه قضایی ورود کرده و در دولت سلام این کارخانه به چرخه تولید بر می‌گردد.

وی بیان کرد: کارخانه فولاد و ذوب آهن دورود با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی متاسفانه توسط مقام قضایی دستور توقف صادر شده که باید برای راه‌اندازی آن فکر جدی کنیم.

قاضی زاده هاشمی گفت: دشت اشترینان با سه متر افت سطح آب و کسری مخزن حدود ۹ میلیون متر مکعب متاسفانه بیشترین تغییرات آب‌های زیر زمینی را پیدا کردند که با توجه به حجم خوب بارندگی در استان لرستان به علت عدم آبخیز داری مناسب طرح‌های عطیم باید برقرار شود.

وی تصریح کرد: بلاتکلیفی و عدم تکلیف نهایی سد معشوره شهرستان کوهدشت یکی از مشکلات این شهرستان است مسئله سد یا عدم ساخت سد نیست بلکه مسئه اصلی مدیریت آب است وگرنه پیچ سد که دست خودمان است ولی متاسفانه یک سد را تهدید به یک مشکل زیست محیطی و اجتماعی می‎کنیم و در ۶ روستا شهرستان کوهدشت زندگی مردم را با مشکل مواجهه کرده‌اند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر