|
کدخبر: 164184

تنش‌ها بین واشنگتن و مسکو بالا گرفت

طبق گزارش یک رسانه آمریکایی، دولت جو بایدن بررسی اطلاعاتی ادعای دخالت روسیه در انتخابات و حملات هکری به واشنگتن را کامل کرد و درصدد تحریم و اخراج تعدادی از دیپلمات‌های روسی است.

سیاست تنش‌ها بین واشنگتن و مسکو بالا گرفت

در شرایطی که بحران در روابط واشنگتن و مسکو به دنبال اظهارات تند جو بایدن علیه روسیه و شخص رئیس‌جمهور این کشور ادامه دارد، یک رسانه آمریکایی از احتمال تحریم و اخراج دیپلمات‌های روسی خبر داد.

وبگاه بلومبرگ به نقل از «سه منبع مطلع» گزارش داد، دولت ایالات متحده بررسی اطلاعاتی ادعای دخالت روسیه در انتخابات و انجام حملات سایبری موسوم به آمریکا در پرونده ادعایی «سولار ویندز» را به اتمام رسانده و احتمالا به زودی اقدامات تلافی جویانه خود را اعلام می‌کند.

به گفته این منابع آگاه آمریکایی، «اقدامات احتمالی می‌تواند شامل اعمال تحریم‌ها و اخراج ماموران اطلاعاتی روسیه در آمریکا که با پوشش دیپلماتیک مشغول به کار هستند، باشد».

طبق گزارش بلومبرگ، قرار بوده که مقام‌های ارشد دولت جو بایدن روز چهارشنبه (دیروز به وقت محلی واشنگتن) درباره اقدامات مد نظر علیه روسیه دیدار و رایزنی کنند.

این وبگاه آمریکایی همچنین خبر داد، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و مشاوران ارشد او در حال حاضر باید «تنبیه سخت» روسیه از یک سو و جلب حمایت مسکو در پرونده‌هایی از قبیل احیای برجام، از سرگیری مذاکرات توافقات کنترل تسلیحاتی و مقابله با تغییرات اقلیمی را مورد بررسی قرار دهند.

جامعه اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده که حملات سایبری علیه آمریکا در پرونده موسوم به «سولار ویندز»، توسط یک عامل احتمالا با منشا روسی انجام شده بود.

مقام‌های روسیه بارها اتهام‌زنی‌های آمریکایی‌ها درباره دخالت ادعایی مسکو در انتخابات آمریکا و حملات سایبری به این کشور را رد کرده‌اند.

در واپسین روزهای ۱۳۹۹ اظهارات تند جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا علیه روسیه و «قاتل» خواندن رئیس‌جمهور این کشور باعث شد مسکو «آناتولی آنتونوف» سفیر خود را از واشنگتن فرابخواند و او همچنان به آمریکا برنگشته است.

 سفیر روسیه در آمریکا اخیرا بعد از بازگشت به کشورش گفته بود که روابط مسکو با واشنگتن در عمیق‌ترین بحران خود غرق شده است.

منبع: فارس

ارسال نظر