|
کدخبر: 157941

ماجرای انتقاد موساد از نتانیاهو چه بود؟

یک مقام سازمان اطلاعاتی موساد از رفتار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پرونده هسته‌ای ایران انتقاد کرد.

سیاست ماجرای انتقاد موساد از نتانیاهو چه بود؟

 معاون رئیس موساد که دوره وی رو به اتمام است، در سخنانی از رفتار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پرونده هسته‌ای انتقاد کرد.

این مقام صهیونیستی در مصاحبه‌ای با رسانه‌ای اسرائیلی، با تکرار برخی سخنان بی‌اساس، با انتقاد از عملکرد نتانیاهو در پرونده هسته‌ای مدعی شد: «از زمانیکه اسرائیل خواستار لغو توافق هسته‌ای شد، ایران غنی‌سازی اورانیوم را بیشتر کرده و نفوذ خود در منطقه را افزایش داده است.»

او در ادامه ادعاهای خود افزود: «وضعیت حال حاضر ما از توافق ۲۰۱۵ بدتر است. ایران در حال تولید موشک است و مقابل گسترش نفوذ این کشور در منطقه ایستادگی نکردیم. توافق خوبی انجام نشد و به حالت اولیه خود بازگشتیم.»

این شخص پیشتر در تلاش بود رئیس موساد شود، اما «یوسی کوهن» توانست به این مقام برسد. این معاون موساد همچنین مدعی شد یکی از دستاوردهای رژیم صهیونیستی «متقاعد کردن دونالد ترامپ برای خروج یک‌جانبه از برجام» بوده است.

بنابر ادعای او این اقدام با تلاش کابینه صهیونیستی و دیگر فعالان این رژیم انجام شده است. او همچنین مدعی شد: «اگر ما توانستیم آمریکا را متقاعد کنیم از این توافق خارج شود، می‌توانیم توافق برجام را به نابودی بکشانیم.»

این مقام اطلاعاتی صهیونیستی سپس از نتانیاهو انتقاد کرده و مدعی شد: «اکنون که به ماه مارس ۲۰۲۱ نگاه می‌کنم وضعیت ما بسیار بد است، غنی‌سازی اورانیوم پیش رفته و در نطنز و کاشان نیز فعالیت‌هایی گزارش شده است. ایران ۲. ۵ تن اورانیوم غنی‌شده ذخیره کرده و به سانتریفیوژهای پیشرفته نیز دسترسی دارد.»

او سپس برنامه هسته‌ای ایران را تهدیدی بزرگ برای رژیم صهیونیستی دانست و گفت باید «توافق برجام در اولویت اصلی قرار گیرد.»

به ادعای او «به دلیل آنکه نتانیاهو باید روی چندین مسئله از جمله موشک‌های ایران، حزب الله لبنان و سوریه مدیریت کند، تمرکز لازم برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران را از دست داده است.»

روز گذشته نیز «یوال استینیتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در سخنانی مدعی شده بود توافق هسته‌ای ایران باید از پایه اصلاح شود.

استینیتز خطاب به «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، مدعی شد: «باید فشار بسیار زیادی به ایران وارد شود تا رفتار خود را تغییر دهد و برنامه‌های هسته‌ای خود را ملغی کند.»

از زمان روی‌کارآمدن دولت جدید در واشنگتن و وعده بازگشت به توافق هسته‌ای ایران، صهیونیست‌ها به تکاپوی عجیبی برای سنگ‌اندازی در این مسیر روی آورده‌اند. تا جایی که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا نماینده‌ای ویژه مذاکرات برجامی تعیین کرده است.

دولت دونالد ترامپ در ماه می‌سال ۲۰۱۸ در اقدامی یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران خارج شد. پس از آن کارزار غیرانسانی فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. اکنون مسئله برجام و احیای آن از چالش‌های پیش روی دولت جدید آمریکا است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر