|
کدخبر: 266120

قول مهم رئیسی برای اتمام پروژه های نیمه تمام در خراسان شمالی

صبح امروز پنج‌شنبه آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به همراه جمعی از اعضای هیات دولت، در بیست‌و‌ششمین سفر استانی دولت مردمی، وارد فرودگاه بجنورد شد.

سیاست داخلی قول مهم رئیسی برای اتمام پروژه های نیمه تمام در خراسان شمالی

صبح امروز پنج‌شنبه آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به همراه جمعی از اعضای کابینه دولت سیزدهم، در بیست‌و‌ششمین سفر استانی خود با استقبال نماینده ولی فقیه در استان خراسان‌شمالی، استاندار خراسان‌شمالی و جمعی از مسؤولان استانی وارد فرودگاه بجنورد شد.

در این سفر ۱۳ وزیر و معاون رئیس جمهور ؛ آیت الله سید ابراهیم رییسی را همراهی می‌کنند.

بر این اساس، وحیدی وزیر کشور در شهرستان بجنورد، عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرستان راز و جرگلان، محرابیان وزیر نیرو در شهرستان های شیروان و فاروج، زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان اسفراین، سلاجقه معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در شهرستان های گرمه و جاجرم، ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان مانه وسملقان حضور یافته و علاوه بر شرکت در شورای اداری به بررسی مسائل و مشکلات شهرستان ها و دیدار چهره به چهره با مردم خواهند پرداخت.

در این سفر قاسمی وزیر راه و شهرسازی، خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، حجت الاسلام والمسلمین تقوی عضو شورای هماهنگی ارتباطات با حوزه روحانیت ، حجت الاسلام والمسلمین حاجی ابوالقاسم دولابی عضو شورای هماهنگی ارتباطات با حوزه و روحانیت با حضور در سطح استان به بررسی مطالبات و مسائل حوزه تخصصی استان خواهند پرداخت.

همچنین اسماعیلی رییس دفتر رییس جمهور، میر کاظمی معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و مرتضوی معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در بازدیدها، دیدارها و جلسات همراه رییس جمهور خواهند بود.

بازدید از صنایع منتخب، شرکت های دانش بنیان، جلسه با نخبگان و اقشار مختلف مردم، شرکت در جلسه شورای اداری خراسان‌شمالی و نشست خبری با خبرنگاران از برنامه‌های رئیس جمهور در سفر یک روزه به این استان است.

خراسان شمالی از قطب‌های کشاورزی کشور است

 رئیس جمهور خراسان شمالی را از قطب‌های کشاورزی کشور دانست و تصریح کرد: به کشاورزی استان باید توجه خاص شود. همچنین با توجه به مرزی بودن استان، بازارچه‌های مرزی زمینه خوبی برای رونق داد و ستد و تجارت با کشور همسایه هستند.

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنج‌شنبه در بدو ورود به استان خراسان شمالی به منظور برگزاری بیست و ششمین سفر استانی دولت مردمی، گفت: خراسان شمالی مردمان بسیار خون‌گرم و پرتلاشی دارد که حقیقتاً در عرصه‌های مختلف امتحان و آزمون بسیار خوب درخشیدند.

رئیس جمهور با اشاره به نوپا بودن استان خراسان شمالی افزود: اگر چه از تشکیل استان سال‌ها گذشته است، اما همچنان به دلیل برخی از محرومیت‌ها شرایط یک استان را ندارد. این موضوع از نکاتی است که همکاران ما پیش از برگزاری سفر در خدمت نماینده مقام معظم رهبری در استان، استاندار، نمایندگان محترم و مدیران، مسئولان و کارشناسان مورد بررسی قرار داده‌اند و باید نسبت به آن توجه خاصی شود.

رئیسی با بیان اینکه برخی مشکلات از جمله وجود تعداد زیادی طرح‌های نیمه تمام در استان‌های مختلف و از جمله این استان مردم را رنج می‌دهد، اظهار داشت: دولت از همین رو در سفرهای استانی نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام را راه انداخته است. در این دولت دنبال کلنگ زدن یا اینکه پروژه جدیدی را شروع کنیم، نیستیم، بلکه به دنبال آن هستیم تا طرح‌های نیمه تمام که مردم را رنج می‌دهد زودتر به سامان برسد.

رئیس جمهور خراسان شمالی را از قطب‌های کشاورزی کشور دانست و تصریح کرد: به کشاورزی استان باید توجه خاص شود. همچنین با توجه به مرزی بودن استان، بازارچه‌های مرزی زمینه خوبی برای رونق داد و ستد و تجارت با کشور همسایه هستند. در سفری که به ترکمنستان داشتم دیدم که در آنجا تمایل جدی برای فعال کردن بازارچه‌های مرزی وجود دارد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به نامگذاری امسال به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» خاطرنشان کرد: در استان خراسان شمالی چهره‌های تحصیلکرده بسیاری داریم و باید زمینه‌ها و جاذبه‌هایی فراهم کنیم که این نیروها بتوانند در همین استان شغل شایسته و مناسبی برای خود بیابند. زمینه اشتغال و کار در استان وجود دارد و این افراد می‌توانند در عرصه تولید فعال باشند و دولت نیز در عرصه‌های مختلف از تولید حمایت کند.

رئیس جمهور از دستگاه‌های اجرایی خواست تا تسهیلات را در اختیار کارآفرینانی بگذارند که می‌خواهند در همین استان فعالیت کنند و گفت: آنچه در بررسی‌های قبل از سفر انجام شده در طول سفر و نهایتاً در شورای اداری استان مرور می‌شود تا در گام اول به عنوان مصوبات سفر دولت به استان نهایی شود و در گام بعد به دنبال اجرایی شدن این مصوبات باشیم.

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در دستور کار است

رئیسی با تأکید بر اینکه در دولت جدید به دنبال کلنگ‌زنی و پروژه‌های جدید نیستیم، ادامه داد: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در دستور کار قرار دارد.

وی با تأکید براینکه باید بسترسازی شود تا جوانان استان تولید کننده باشند، ادامه داد: این سفر گام نخست برای توسعه استان است و در مصوبات نهایی که پس از شورای اداری اعلام می‌شود، تلاش می‌شود تمام جوانب توسعه‌ای استان در نظر گرفته شود.

بازدید رئیسی از پتروشیمی خراسان

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با حضور در پتروشیمی خراسان از نزدیک در جریان روند توسعه این واحد تولیدی قرار گرفت و دستورات لازم را برای رفع مشکلات آن صادر کرد.

رئیس جمهور در جریان بازدید از این واحد تولیدی که از سال ۱۳۷۵ مورد بهره‌برداری قرار گرفته، اظهار داشت: توسعه این واحد تولیدی نیازمند کار جهادی و انقلابی است.

رییس-جمهور

آیت‌الله رئیسی در جمع کارگران پتروشیمی خراسان ضمن استماع مشکلات و دغدغه‌های کارکنان این مجتمع تولیدی با ابراز خرسندی از حضور در جمع این عزیزان گفت: تلاش شما کارگران و کارکنان این واحد تولیدی برای کشور قدرت، امنیت و عزت ایجاد می کند.

رئیسی افزود: کشوری می‌تواند مستقل و مقاوم باشد که استقلال اقتصادی و تولید عالی داشته و دستش جلوی بیگانگان دراز نباشد و در نتیجه اقتصاد مقاوم در مقابل تکانه‌های اقتصادی داشته باشد.

آیت‌الله رئیسی ضمن خدا قوت به تمامی دست‌اندرکاران این مجتمع پتروشیمی، اظهار داشت: گام‌هایی همچون جایگزینی پساب به جای آب شرب که در حال حاضر در این واحد تولیدی استفاده می شود، افزایش تولید و اشتغال و حل مشکل مسکن کارگران برای توسعه این واحد تولیدی لازم و ضروری است. رئیس جمهور همچنین بر ضرورت استفاده از نیروی بومی در طرح توسعه پتروشیمی خراسان تاکید کرد.

ارسال نظر