|
کدخبر: 203017

طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس نهایی شد+ متن

عضو هیئت رئیسه مجلس از نهایی شدن اصلاح طرح شفافیت آرای نمایندگان در کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس خبر داد.

سیاست داخلی طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس نهایی شد+ متن

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن طرح شفافیت آرای نمایندگان در کمیسیون آیین نامه داخلی قوه مقننه خبر داد و گفت: این طرح به هیات رئیسه ارائه شده است تا در سامانه طرح‌ها و لوایح مجلس بارگذاری شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان طبق آیین نامه داخلی مجلس ۱۰ روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود درباره این طرح را ارائه کنند، افزود: احتمالا نمایندگان درخواستی را داشته باشند که این طرح خارج از دستور و با اولویت بررسی شود.

نماینده شاهین شهر در مجلس اضافه کرد: طبق آیین نامه داخلی مجلس اگر ۵۰ نماینده درخواست داشته باشند که طرحی خارج از دستور بررسی شود این موضوع به رای نمایندگان گذاشته می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس عنوان کرد: پس از بازگشت نمایندگان از سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود اگر قرار باشد طرح شفافیت آرای نمایندگان خارج از دستور بررسی شود پس از طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار این طرح در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

متن نهایی طرح شفافیت آرای نمایندگان به شرح زیر است:

طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی (شفافیت آرای نمایندگان)

ماده۱: درجزء(۱) ماده(۲۱) قانون آیین‌نامه داخلی، پس از عبارت «توزیع آنها» عبارت «و انتشار آن برای عموم ظرف مدت حداکثر یک ماه از تاریخ جلسه به صورتی که قابل خوانش رایانه‌ای باشد» اضافه می‌شود.

ماده۲: ماده۲- درجزء (۶) ماده(۲۲) قانون، پس از عبارت «هفتگی مجلس» عبارت «و انتشار آن برای عموم حداقل سه روز قبل از نخستین جلسه» اضافه می‌شود.

ماده۳: یک تبصره به عنوان تبصره(۲) به ماده(۲۲) قانون به شرح زیر الحاق می‌شود:

تبصره ۲-: هیات رئیسه مجلس موظف است برنامه هفتگی جلسات خود را به اطلاع نمایندگان برساند و امکان حضور بدون حق رأی هر یک از نمایندگان، در صورتیکه حداقل یک روز قبل از جلسه درخواست کتبی خود را ارائه کند، در جلسات هیات رئیسه فراهم نماید.

صوت و تصویر جلسات هیات رئیسه از طریق سامانه در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد و آرای اعضای هیات رئیسه به تفکیک موافق، مخالف و ممتنع در پایان هر جلسه و مشروح مذاکرات آن حداکثر ده روز پس از جلسه، به اطلاع نمایندگان می‌رسد. در موارد خاص پس از درخواست رئیس جلسه یا یک سوم حاضران، در صورت تصویب جمع حاضر، رأی اعضاء برای اطلاع نمایندگان اعلام نمی‌شود.

 

 

منبع: تسنیم
  • ناشناس ارسالی در

    خانه از پای بست ویران است خواجه د ر بند نقش ایوان است

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها