|
کدخبر: 178820

رئیسی:توزیع عادلانه نقدینگی از وظایف دولت است

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری گفت: وجود صنایع و شرکت‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان قزوین به‌هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست و رونق اقتصادی و حل مشکل اشتغال در این استان نیازمند احیای کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی است.

سیاست داخلی رئیسی:توزیع عادلانه نقدینگی از وظایف دولت است

 سید ابراهیم رییسی، کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم استان قزوین که از طریق شبکه استانی صورت گرفت، گفت: اکنون با بحران بی‌اعتمادی مردم به دولت مواجه هستیم که دلیل آن نیز عدم صداقت دولت‌مردان با مردم است، مردم پنهان‌کاری را از مسؤولین نمی‌پذیرند، زیرا همین پنهان‌کاری‌ها  و مخفی‌کاری‌ها موجب بی‌اعتمادی مردم به دولت و مدیران شده است.

وی افزود: موضوع رفع تحریم‌ها باید بدون شرطی کردن اقتصاد و معیشت مردم صورت گیرد و وضعیت بازار در شهرهای مختلف قابل پیش‌بینی باشد و ثبات در بازار حاکم شود تا مردم بتوانند برای زندگی و آیندهٔ خود برنامه‌ریزی داشته باشند، زیرا اکنون مردم عادی و کسبه از بی‌ثباتی قیمت‌ها در بازار شکایت دارند، در همین راستا دولت‌مردان باید از گرفتن تصمیمات آنی و لحظه‌ای که دچار بروز اختلال در بازار می‌شود، جلوگیری کنند.

رییسی اظهار کرد: اعتراض ما به دولت فعلی این است که چرا شفافیت لازم را در امور ندارد و در بسیاری از موارد، محرمانگی‌های بی‌جا اعمال می‌کند، در حالی که این پنهان‌کاری‌ها باید کنار گذاشته شود.

وی تأکید کرد: ما باید با مردم حرف بزنیم و مردم را در جریان مسائل کشور بگذاریم، یکی از مشکلات دولت دوازدهم این بود که شفافیت نداشت و با گرفتن تصمیمات ناگهانی به اقتصاد کشور شوک وارد می‌کرد و به همین دلیل برای معیشت مردم مشکلات بزرگی را به‌وجود آورد.

رییسی ضمن اشاره به اعطای تسهیلات به افراد بدحساب به‌عنوان اصلی‌ترین مشکل دولت فعلی، عنوان کرد: مردم عادی برای ازدواج و کسب‌وکار خود دچار مشکل نقدینگی هستند، در همین راستا یکی از کارهای دولت توزیع عادلانهٔ نقدینگی است که در قالب یک فرآیند حساب‌شده و با اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف به مردم عملیاتی می‌شود.

این کاندیدای ریاست‌جمهوری دوره سیزدهم به ظرفیت‌های استان قزوین اشاره کرده و بیان کرد: نزدیکی به پایتخت جایگاه ویژه‌ای را برای استان قزوین به‌وجود آورده است که این جایگاه منافع زیادی را برای این استان داشته و چالش‌هایی را نیز برای آن ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: وجود صنایع و شرکت‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان قزوین به‌هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست و رونق اقتصادی و حل مشکل اشتغال در این استان نیازمند احیای کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی است.

رییسی در پایان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بالای تولید محصولات کشاورزی در استان قزوین و مقدار بالای دور ریز این محصولات در فرآیند برداشت، لازم است صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در روستاهای استان قزوین توسعه یابد، در این صورت کشاورزی در استان قزوین کم‌هزینه و پرمحصول می‌شود و با ایجاد صنایع بسته‌بندی و تبدیلی در کنار زمین‌های زراعی، زنجیرهٔ ارزش افزوده در اقتصاد کشاورزی استان قزوین تکمیل می‌شود.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها