|
کدخبر: 178275

زمان رای گیری انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: باید با حضور پای صندوق‌های رأی و ایجاد وفاق، همراهی و همدلی اجازه ندهیم دشمنان به خانه‌های من و شما و جوانان که سرمایه‌های نظام هستند، آسیب وارد کنند.

سیاست داخلی زمان رای گیری انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد

محمدحسن صادقی مقدم  در گردهمایی عوامل انتخابات ۱۴۰۰ استان تهران که صبح امروز در مرکز همایش های بین المللی هتل ارم برگزار شد، گفت: آنچه که در به ثمر نشستن و هم در اهداف و حوادث قبل و بعد از انتخابات رخ داده برجستگی و ویژگی های خاصی است که اختصاص به انقلاب اسلامی دارد. همه استکبار تلاش کردند که این انقلاب به وقوع نپیوندد اما خداوند اراده کرد که قلوب مردم به تسخیر رادمردی درآید که اراده کرده بود که سخن حق را به کرسی بنشاند.

وی افزود: این انقلاب آسان به دست نیامده است و ملت بزرگ ایران هزینه‌هایی پرداخته است که این هزینه‌ها کم نیست. این انقلاب برای تداوم، نیاز به مقاومت، ایثار، فداکاری و بصیرت شما دارد تا در انتخابات جمعه آینده، برگ زرین دیگری را بر این نهضت اسلامی جاویدان سازید.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان افزود: همه عوامل اجرایی انتخابات نهایت همکاری و همراهی را با دوستان در وزارت کشور و سایر معاونین و مقامات استان‌ها، استانداری‌ها، فرمانداران محترم داشتیم و هماهنگی‌های لازم را صورت دادیم و به حمدالله نتایج خوبی در راه است.

وی در خصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات نیز گفت: از خداوند می‌خواهیم که انشالله دل‌های این مردم را به حرکت درآورد تا برای حفظ و بقای نظام اسلامی حرکت دیگری را نقش آفرینی کنند.

صادقی مقدم ادامه داد: با سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، ثبت احوال و کلیه مقامات استانی و آموزش و پرورش نیز همکاری خوبی داشتیم.

وی به شبکه اجرا و نظارت اشاره کرد و افزود: اشکالاتی در این زمینه وجود دارد که برای رفع این اشکالات طرح های نو و جدیدی طراحی می‌شود. اصرار مجلس این بود که شورای نگهبان به کمک بیاید. واقعاً شورای نگهبان امکاناتی اندک دارد و در این دوره نمی‌توانستیم در این قسمت بیشتر کمک کنیم با طرح‌هایی که در دست است، انشاالله بتوانیم در آینده در این زمینه‌ها هم کمک کنیم.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان اظهار کرد: طبق وظیفه دینی ما، آنچه که خواست مردم است در صحت و سلامت و نهایت سرعت باید اجرا شود و به نمایش گذاشته شود. در انتخابات شوراهای شهر به ویژه شهر تهران که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اراده مردم را با صحت و امانت منتقل کنیم. باید توجه کنیم که آخرت خود را برای دیگران هزینه نکنیم.

وی با اشاره به مصوبه ستاد مقابله با کرونا در خصوص ساعت برگزاری انتخابات، گفت: ما باید از ساعت ۷ صبح آماده رأی گیری باشیم که اشخاص پشت درهای حوزه‌های انتخاباتی نمانند که موجب ضد تبلیغ نشود.

صادقی مقدم ادامه داد: آنچه که پذیرفته شد این است که از ۷ صبح تا ۱۲ شب اخذ رأی شود و اگر پس از آن ساعت شخصی تشریف بیاورد، داخل رای‌گیری شود که با همکاران وزارت کشور در این زمینه هماهنگی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: از مردم می‌خواهیم که در همان ساعات اولیه پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و کار را تمام کنند و با حضورشان میزان مشارکت را بالا ببرند و شکست دیگری را برای دشمن رقم بزنند. رأی دادن، ادامه راه مدافعان حرم است.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان با بیان اینکه دشمن به دنبال اختلاف افکنی در میان افراد و گروه‌ها و جریان‌هاست، گفت: باید با حضور پای صندوق‌های رأی و ایجاد وفاق، همراهی و همدلی اجازه ندهیم دشمنان به خانه‌های من و شما و جوانان که سرمایه‌های نظام هستند، آسیب وارد کنند.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر