|
کدخبر: 171846

اظهارات مهم حاجی میرزایی درباره صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس

وزیر آموزش و پرورش گفت: فرهنگیانی که بین ۳ تا ۵ درصد از حقوق خود را در صندوق ذخیره فرهنگیان ذخیره می‌کردند، از ۷۵۰ هزار نفر، ۵۰۰ هزار نفر پس انداز خود را رشد داده‌اند.

سیاست داخلی اظهارات مهم حاجی میرزایی درباره صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس

 محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال علی اکبر کریمی نماینده اراک، کمیجان و خنداب مبنی بر اینکه «علت انتصاب و بکارگیری افراد بازنشسته و فاقد صلاحیت در سمت‌های مختلف در صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت‌های تابعه آن چیست؟» گفت: در سال ۹۹ فرهنگیان ۸۲ درصد سرمایه گذاری داشته‌اند. در سال اخیر ۶ درصد افزایش عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان داشته‌ایم. پول ماهیانه فرهنگیان ۵ برابر شده است. فرهنگیانی که بین ۳ تا ۵ درصد از حقوق خود را در این صندوق ذخیره می‌کردند، از ۷۵۰ هزار نفر، ۵۰۰ هزار نفر پس انداز خود را رشد داده‌اند.

وی ادامه داد: ۳ نماینده از فرهنگیان در صندوق ذخیره فرهنگیان حضور دارند و ارتباط منظمی هم با جامعه فرهنگی دارند. سود عملیاتی از سال ۹۵ که ۲۵۰ میلیارد تومان بود، در سال ۹۹ به ۳۴۶۷ میلیارد تومان رسید.

حاجی میرزایی اضافه کرد:  از سال ۹۸ تا ۹۹ که دوران مسئولیتم بوده است، سود صندوق قریب به ۳ برابر شده و از ۱۲۸۰ به ۳۴۶۷ میلیارد تومان رسیده است. سود سال ۱۴۰۰ هم که در شهریور ماه محاسبه خواهد شد، ۵۹۰۰ میلیارد تومان می‌شود و تا کنون بخش عمده‌ای از آن محقق شده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از شاخص‌های معتبر در ارزیابی صلاحیت مدیران صندوق‌‎ ذخیره فرهنگیان، ارزیابی عملکردشان است. اعتماد جامعه فرهنگی  به صندوق ذخیره فرهنگیان پس از مسائل تلخی که پشت سر گذاشت، آسیب دید و سرمایه اجتماعی آسیب دیده‌اش در حال بازیابی است.

 

  • یققوب جهانی نیا ارسالی در

    باسلام میگم درباره همه چیز سئوال میشود ولی واریزی پاداشی بازنشستگان خود بازنشستگان هیچ پرس و جویی نمیشود به باد فراموشی رفتند در این دولت

  • علی ارسالی در

    هی پز سود ۳۴۰۰ میلیاردتومانی رامیدهی.تا زمانیکه این سود توی حساب تک تک اعضا وارد نشه قابل اعتماد وراستی ازمایی نیست لطفا بجای حرف زدن سود به دست امده را به حساب اعضا واریز کن.اززمان تشکیل جلسه هیئت مد یره وتعیین سود فوق ماهها میگذره.هنوز این سود تقسیم نشده وعده سود بالای ۵هزار میل یاردی سال ۱۴۰۰ را هم میدهی!!!!!!!!!!!!!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها