|
کدخبر: 166889

برنامه اصولگرایان در صورت ورود رئیسی به انتخابات ۱۴۰۰

سخنگوی شورای وحدت گفت: هنوز سندی دال بر حضور یا عدم حضور رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ نداریم.

سیاست داخلی برنامه اصولگرایان در صورت ورود رئیسی به انتخابات ۱۴۰۰

 سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه مطالبه برای حضور آقای رئیسی برای انتخابات در اقشار مختلف وجود دارد اما اینکه گروه خاصی نامه ای به رهبری زده اند تا آقای رئیسی در انتخابات شرکت کنند را خبر ندارم، گفت: هنوز سندی دال بر حضور یا عدم حضور رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ نداریم.

مهمترین بخش اظهارات منوچهر متکی به شرح زیر است:

برخی معتقد هستند آقای رئیسی در قوه قضاییه بمانند بهتر است.

* مطالبه از رییسی برای حضور در انتخابات در قشرهای مختلف وجود دارد.

* آن هایی که مخالف حضور رییسی در انتخابات هستند یا خودشان نامزد دیگری دارند یا آینده روشنی بعد از آقای رییسی در قوه قضاییه نمی بینند.

* اینکه گروه خاصی نامه ای به رهبری زده اند تا آقای رئیسی در انتخابات شرکت کنند، را خبر ندارم. 

* البته برخی هم معتقد هستند که ایشان در انتخابات حضور پیدا نکنند، چشم انداز قوه قضاییه بعد از ایشان خیلی روشن نیست به همین دلیل بهتر است در قوه قضاییه فعلا باشند و وارد انتخابات نشوند.

* افرادی که بتوانند مبارزه با فساد را براساس آن چه که مدنظر رهبری است در قوه قضائیه اجرا کنند، کم نیستند.

نسبت به مذاکرات فعلی تردید جدی دارم

* بنده نسبت به مذاکرات فعلی تردید جدی دارم.دوستان ما در دولت از زمان انتخابات آمریکا شرایط را رصد میکردند، چیزی که در شش سال گذشته نتوانستند دسترسی داشته باشند، تصورشان این بود که با توجه به شرایط جدید آمریکا بتوانند دستاوردها را عملیاتی کنند.

* واقعیت صحنه و تجربه چند ساله ما باعث می شود قدری عینک خوش بینی و ذوق زدگی را از خود دور کنیم.واقعیت این است که آمریکا از هیچ فرصتی برای تحمیل دیدگاه های خود فروگذاری نکرده است.

* آمریکایی ها از زمان برجام تا روی کار آمدن ترامپ عملی را انجام ندادند؛ بلکه تحریم های جدید اضافه کردند.بعد هم ترامپ امد و عملکرد او را دیدیم.

* کاری که دولت جدید آمریکا باید انجام دهد دو جمله ساده رهبر انقلاب است.لغو عملی تحریم ها و راستی آزمایی ایران، بعد به برجام باز میگردیم.تحقق این خواسته خیلی نیازی به مذاکره ندارد.

* اگر از دل این مذاکرات تحقق فرمایش رهبری بیرون بیاید باید از زحمات دولت تشکر کنیم.اما آنچه که بعضی از اشارات دارد نشان می دهد، من تردید دارم مطالبات اصلی ایران تحقق پیدا کند.

در سال ۹۲ تعدد نامزدهای اصولگرایان دلیل شکست آنها در انتخابات بود

* در مدل سال ۹۲ تعدد نامزدهای یا نیروهای ارزشی دلیل محوری و اصلی شکست آنها در انتخابات بود.انتخاباتی را باختند که برده بودند.

* مدل سال ۹۶ مدلی است که نیروهای اصولگرا نشان دادند که می توانند با هم به نامزد واحد برسند. اگرچه این مدل منتهی به پیروزی نامزد واحد نشد اما رای قابل اعتمادی کسب کرد.مدل مورد تایید ما مدل سال ۹۶ است.

* معتقدیم اگر با قرارگاه های مختلف انتخاباتی وارد انتخابات شویم و نامزد متعدد داشته باشیم، بازی را به رقیب می بازیم.اما شورای وحدت، رسیدن به یک نامزد را شرط لازم برای موفقیت در انتخابات می داند.شورای وحدت اصولگرایان و شورای ائتلاف دو ظرفیتی هستند که می توانند تجمیع شوند.

هنوز سندی دال بر حضور یا عدم حضور رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ نداریم

* اشتراکات زیادی با شورای ائتلاف داریم که می تواند در رسیدن به نامزد واحد کمک زیادی به ما داشته باشد.

* شخصا معتقدم آقای رئیسی به دلیل دو ویژگی که دارد اگر وارد انتخابات شود در حوزه نیروهای ارزشی شرایط را تسهیل می کند. یکی شخصیت خودشان و دیگری چهره جدیدی است که بعد از انتخابات ۹۶ از خود نشان دادند.

* کسانی که رئیسی را از سال های قبل می شناسند بر درستی و پاکدستی او تاکید دارند و من هم یکی از آن افراد هستم. مردم نشان دادند بیهوده به سوی کسی نمی روند. رئیسی در سال ۹۶ قدرت اجماع سازی خوبی از خود نشان داد.

* نامزدهایی که آمدند به صورت مستقیم و غیر مستقیم اعلام کردند که اگر رئیسی بیاید از رقابت کنار خواهند کشید. اما هنوز سندی دال بر حضور یا عدم حضور رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ نداریم.

مشکل ملموس جامعه که موجب نگرانی است، مسائل اقتصادی است

* مشکل ملموس جامعه که موجب نگرانی های فراوان شده است، مشکلات اقتصادی است. یکی از مشکلات اساسی کشور ما این است که در موضوعات مختلف اجماع نداریم، کارگزاران جمهوری اسلامی در موارد مختلف باید به اجماع برسند.

* آمریکایی ها ایران را تحلیل کردند و برای برنامه های مختلف ایران نقشه های مختلف دارند اما ما هیچگاه چنین نقشه ای برای آمریکا نداشتیم. تا وقتی که درآمد حاصل از دلار و سکه بیشتر از تولید باشد، اتفاق خوبی نخواهد افتاد.

* مشکل اصلی در کشور ما اقتصاد است در شورای وحدت هیات اجرایی طراحی‌ شده است و ۲۰ کمیته در این هیات اجرایی تعریف شده است و باید ۳ سوال اصلی درخصوص وضعیت اقتصادی را بررسی کنند، مشکل اصلی چیست؟ آسیب ها و چالش ها کدام است؟ و راهکارهایی را ارائه دهیم که از وضعیت موجود خارج و به وضعیت مطلوب برسیم. 

* وظیفه این کمیته ها بررسی این موضوعات است، بعد از رسیدن به نتیجه نهایی، به عنوان برنامه نامزدهای ما در انتخابات مطرح خواهد شد.

بخش زیادی از نفس سیاست خارجی ما صرف برجام شده است

* باید ماموریت دستگاه ها در خصوص دیپلماسی اقتصادی بازنگری شود. اگر قرار باشد ماموریت اقتصادی به وزارت خارجه داده شود باید ساختار آن تغییر کند.

* کشورهایی که در حوزه اقتصادی فعال هستند، جنس سیاست خارجی آن ها سیاست خارجی و روابط اقتصادی است. ما در دولت نهم کارخانه های تولید اتومبیل، تراکتور، دوچرخه در خارج از کشور ایجاد می کردیم. یک شرکت سازنده ساختمان ۱۰ هزار ساختمان در ونزوئلا درست کرد و از مهندسان زیادی با حقوق بالا استفاده می کرد.

* در دولت یازدهم و دوازدهم بخش زیادی از نفس سیاست خارجی ما صرف برجام شد. متنوع کردن و متوازن سازی روابط خارجی باید انجام شود و از بعد غربی خارج شود. اگر از منابع مالی خود درست استفاده کنیم هرگز چنین اتفاقی در کشور شاهد نخواهیم بود.

اگر رئیسی بیاید هر دو شورا در حمایت از او وارد میدان می شوند

* آیت الله موحدی کرمانی در جایگاه رئیس شورای وحدت هستند و در این جایگاه به نامزدها پیام فرستادند. اگر افراد این ویژگی ها را داشته باشند فارغ از هر نوع جهت گیری از آن ها حمایت خواهیم کرد.

* از ابتدا شایعات زیادی در خصوص حمایت شورای وحدت از علی لاریجانی به وجود آمد و این موضوع به کشور القاء شده بود.

* ما اولین مجموعه ای هستیم که به بحث نامزد اولویت اول خود وارد شدیم. آقای رئیسی اولویت اول اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری است.

* فردای روزی که ما اولویت خود را گفتیم دوباره رسانه ها در خصوص حضور لاریجانی در شورای وحدت سخن گفتند.اسم علی لاریجانی در لیست ۱۰ نفره ما هم وجود ندارد.

* باید به ظرفیت شورای وحدت و تجمیع و همگرایی توجه شود.اگر رئیسی بیاید مهم نیست گروه ها با هم هستند یا خیر، چون همگی برای او کار می کنند.

من آرد سیاسی خود را الک کردم/بهترین مزد من در انتخابات تحقق خواسته مردم است 

* من آرد سیاسی خود را الک کردم و الک خود را آویزان کرده ام.

* روزی که نتایج انتخابات مشخص شود و خواسته مردم محقق شود من مزد سیاسی خود را گرفته ام و این بهترین پست برای من است.

 

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها