|
کدخبر: 166523

واکنش کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ به شعار یارانه دو میلیون تومانی

حجت‌الاسلام نبوی گفت: رئیس دولت نهم و دهم اعلام رغبت می‌کند که دوباره وارد عرصه انتخابات شود و می گوید بنزین را ۱۰ هزار تومان می‌کنیم و به همه مردم ماهیانه دو میلیون تومان یارانه می‌دهیم. این تک خطی یعنی ویران کردن جامعه.

سیاست داخلی واکنش کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ به شعار یارانه دو میلیون تومانی

حجت‌الاسلام نبوی از عزم خود برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد. وی درباره برنامه هایش گفتگوی تفصیلی را انجام داده است که بخش هایی از آن درخصوص نظرات وی درمورد پرداخت یارانه است که در زیر می خوانید: 

اتفاقاً رئیس دولت نهم و دهم که یکسری اقدامات مردمی انجام داد از آن زمان که فرمول‌هایش را تک خطی کرد، سقوطش آغاز شد. ناتوانی‌اش آغاز شد. فرمول‌های مدیریت جامعه بسیار پیچیده است. اگر قرار است یارانه را بر اساس همان مصوبات اولیه مجلس تقسیم می‌کردید به همان نحوی که ۲۰ درصد سهم تولید بود و بخش‌های دیگر دانش‌بنیان و زیرساخت‌ها سهم خودشان را دریافت می‌کردند، هرآنچه را که به‌عنوان کمک داخل آن می‌ریختید، حتماً نتیجه‌اش را به نحو درآمد و به‌نحو بهینه شدن درآمد جامعه برداشت می‌کردید. به جای اینکه ۴۵ هزار یارانه به تک تک مردم برسانید و بعد نحوه هدفمندی یارانه‌تان کلاً وارونه بشود، طوری می‌شد که بسیاری از مشاغل رشد پیدا می‌کرد و افراد حقوق ماهیانه‌شان را می‌گرفتند. یعنی به قیمت آن زمان، افراد یک میلیون و بعداً دو و سه میلیون حقوق می‌گرفتند و دیگر آن ۴۵ هزار تومان در برابر این پول معنایی نداشت. امّا فرمول‌ها را تک خطی‌ می‌کنند، تک خطی هم یعنی عوام فریبی...

 باید فرمولش را تعریف می کرد. اصلاً آن زمان بررسی کارشناسی شده بود و به آقای احمدی‌نژاد پیشنهاد شده بود که اگر می‌خواهید به همه پول بدهید ۱۸ هزارتومان به همه بدهید و مابه‌التفاوت آن تا ۴۵ هزار تومان طیف‌بندی بشود. مابه‌التفاوت را بدهید به بخش‌های تولیدی. امّا چون می‌خواهند یک فرمول ساده بگذارند برای اینکه به رأی مردم برسند و توجهات را به خودشان جلب کنند، این مدل‌ها را ارائه می‌کنند و از این جهت هم برخی توفیقات هم به‌دست می‌آورند.

شعار یارانه ۲ میلیون تومانی، عوام‌فریبی است

 

اتفاقاً چالش انتخابات ۱۴۰۰ چالش همین بازی‌های تک‌خطی است، یعنی باز کسانی بیایند این بازی‌های تک‌خطی را دست‌شان بگیرند و حرف جدیدی در بیاورند. شما ببینید؛ برخی حرف‌ها زده شد مبنی بر اینکه رئیس دولت نهم و دهم اعلام رغبت می‌کند که دوباره وارد عرصه انتخابات شود، باز هم فرمول تک خطی‌شان این است که می‌گویند بنزین را ۱۰ هزار تومان می‌کنیم و به همه مردم ماهیانه دو میلیون تومان یارانه می‌دهیم. این تک خطی یعنی ویران کردن جامعه. یعنی شما فرمول ندارید و می‌خواهید با یک جمله مملکت را بهم بریزید. بنزین ده هزارتومانی چه بر سر اقتصاد می‌خواهد بیاورد اصلاً نیاز نیست بررسی شود، فقط همین را باید گفت که ده هزار تومان از مردم پول می‌گیریم و مابه‌الفتاوت آن را می‌آییم یک رقم درشت در می‌آوریم و آن را توزیع می کنیم و ماهی یکمیلیون تومان به همه می‌دهیم، بعد تمام بازارهای تقاضا و سرمایه و گردش نقدینگی و همه این بازارها را می‌ریزیم بهم.

آقا! باید به مردم امکانات و پول رفاهی رساند، امّا فرمولش پیچیده است. فرمولش دقیق است. طبقات و دهک‌ها بایستی با دقّت و سریعاً روی سامانه‌ها پیاده شود و با یک مدل‌هایی بتواند به‌دست بیاید. مثلاً همه ایرانیان یک شناسه اقتصادی داشته باشند و کل گردش حساب، دارایی‌ها، درآمدها و مصارف‌شان بیاید روی این شناسه که ما بتوانیم دهک‌های پایین جامعه را به‌درستی شناسایی کنیم و بدانیم که به آن‌ها چه باید بدهیم. 

خطی که اصلاح‌طلبان مدت‌هاست به‌دنبال آن هستند فرار از عملکرد آقای روحانی است. آن‌ها می‌گویند «دولت روحانی ربطی به ما ندارد و تنها دولتی که می‌توان عملکرد آن را کارنامه دولت اصلاحات دانست، دولت خاتمی بود که اوضاع اقتصادی سامان داشت». به نظر شما آیا اصلاح‌طلبان می‌توانند از عملکرد دولت تدبیر و امید شانه خالی کنند؟

 

منبع: فارس
  • بهمن ارسالی در

    رییس جمهور با توجه به شرایط جمهوری اسلام ی .اقای نیکزاد هستن.بقیه اصلا در حد نیست ن.تو حاشیه ان.نیکزاد مطیع هست

  • ناشناس ارسالی در

    چراعوام فریب تو نمیتونی حرف نزنخیلی خوب ماةى هشت میلیون واسه چهارنفر ماکه سالی چ هارلیترم بنزین نمیزنیم

  • بهرام ارسالی در

    لطفا خفه شید و اینهمه از احمدی نژاد و یارانه دو میلیونی انتقاد نکنید. خب چه اشکالی داره. مردم بخورن بهتر از اینه که شماها دزدان و اختلاس گران بخورین و ببرین. شما نگران و دلسوز جامعه نیستین. نگران این هستین که چیزی برای دزدی و اختلاس کردن تون نمیمونه.. زنده باد احمدی نژاد.... زنده باد دولت بهار... مرگ بر دشمنان احمدی نژاد و مرگ و لعنت بر دشمنان عدالتخواهان ایران عزیز... رای ما احمدی نژاد... اگر احمدی نژاد رد صلاحیت شود هرگز رای نخواهیم داد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها