|
کدخبر: 163512

روایت ضرغامی از سیاست‌مداران آویزان!

ضرغامی یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ گفت: به هیچ وجه نه کاندیدای پوششی هستم نه برای کسی می‌آیم نه با توصیه کسی می‌آیم نه نیابتی هستم. اصلاً من معتقدم رجل سیاسی کسی است که اول باید خودش باشد. آدم‌های آویزان رجل سیاسی نیستند.

سیاست داخلی روایت ضرغامی از سیاست‌مداران آویزان!

سیّد عزّت‌الله ضرغامی، عضو شورای‌عالی فضای مجازی و کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری سیزدهم گفتگوی تفصیلی را با یکی از خبرگزاری های رسمی کشور انجام داده است که چکیده آن را در زیر می خوانید:

می‌گوید از روی نیمکت ذخیره‌ها بلند شده‌ است و دارد خود را گرم می‌کند تا وارد زمین بازی شود. قبلاً درباره احتمال نامزدی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری گفته بود من همواره خودم را روی نیمکت ذخیره‌های نظام می‌بینم تا اگر روزی به من نیاز شد، وارد زمین مسابقه شوم.

سیّد عزّت‌الله ضرغامی، رسانه‌ای‌ترین کاندیدای احتمالی ریاست‌جمهوری سیزدهم محسوب می‌شود. گفت‌وگوهای متعدد وی با رسانه‌ها گواه این مدعاست.

امّا رئیس اسبق سازمان صداوسیما خود را برای چه گرم می‌کند؟ می‌گوید می‌خواهم بیایم زیر میز بزنم؛ زیر میز ساختارهای ناکارآمد و هرآنچه در مقابل تحول قرار دارد.

از سخنانش برمی‌آید که حساب ویژه‌ای روی مناظرات انتخابات باز کرده است؛ مخالفت صریح خود را با حذف مناظرات اعلام می‌کند و در جایی دیگر می‌گوید اگر محمّدجواد ظریف در مناظرات حضور داشته باشد، مردم را مخاطب خود قرار خواهد داد و از او درباره نرخ گوشت، مواد غذایی و دلار نسبت به هشت سال پیش که دولت با شعار مذاکره رأی آورد، خواهد پرسید.

اصرار خاصی دارد تا خود را در دایره اصول‌گرایی تعریف نکند و بر فاصله‌گذاری با اصول‌گرایان تأکید می‌کند. از همین رو، می‌گوید بحث وحدت و ائتلاف را به‌طور کلی باید درباره او کنار گذاشت، زیرا مستقل وارد عرصه انتخابات خواهد شد و تا آخر هم خواهد ماند. البته نگرانی هم بابت نتیجه انتخابات ندارد، چرا که معتقد است هرکسی که در مقطع انتخابات توسط مردم انتخاب شود، انتخاب درستی است.

ضرغامی که می‌گوید کارگروه‌های مختلفی را برای حل مشکلات مردم تشکیل داده است، مهم‌ترین اولویت خود را امنیت غذایی و تهیه بسته غذایی برای مردم می‌داند. حل گرانی‌ها و مشکل اجاره‌بها، اولویت‌های بعدی او هستند.

نقطه قوت جدی در روحانی و عملکردش نمی‌بیند و پیش‌بینی‌اش درباره آینده سیاسی حسن روحانی این است که نقش با اهمیتی پیدا نخواهد کرد و علی‌رغم رؤسای جمهور قبلی به حاشیه خواهد رفت.

حمایت محمود احمدی‌نژاد از خود را نیز رد می‌کند و می‌گوید بیش از یکسال است که هیچ دیدار و صحبتی با او نداشته است و در ادامه می گوید: نسبت من هم با احمدی‌نژاد هم معلوم است. به هیچ وجه نه کاندیدای پوششی هستم نه برای کسی می‌آیم نه با توصیه کسی می‌آیم نه نیابتی هستم. اصلاً من معتقدم رجل سیاسی کسی است که اول باید خودش باشد. آدم‌های آویزان رجل سیاسی نیستند. 

ضرغامی می‌گوید نگرانی بابت عبور از فیلتر شورای نگهبان ندارد و رایزنی‌ هم در این باره انجام نمی‌دهد. معتقد است عدم «احراز» صلاحیت درباره‌ او، معنایی ندارد، چرا که هیچ موردی برای روش شدن ندارد، چنانچه از فیلتر شورای نگهبان عبور نکند، به‌معنای رد صلاحیت است نه عدم احراز.

 

منبع: فارس

ارسال نظر