|
کدخبر: 162984

آخرین وضعیت پرونده قضایی ترور شهید سلیمانی

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: قرار است در قالب یک کمیته مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و عراق، فرآیند رسیدگی به پرونده ترور شهید سلیمانی هر چه جدی‌تر و سریع‌تر پیگیری شود.

سیاست داخلی آخرین وضعیت پرونده قضایی ترور شهید سلیمانی

علی باقری‌کنی با اشاره به آخرین جزییات از پیگیری‌های بین‌المللی پرونده ترور شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: در مورد پرونده شهید سلیمانی، دادسرای بین‌المللی تهران مسئولیت پیگیری دارد، از ابتدا هم این مسیر را طی کرده و اکنون هم در مرحله تکمیل کیفرخواست است.

وی ادامه داد: روند دیگری را در همکاری با عراقی‌ها شروع کرده‌ایم چرا که عراقی‌ها به دلیل اینکه این جنایت در کشور آنها رخ داده و شهروندان آنها در این جنایت مورد هدف بوده و شهید شده‌اند، در این زمینه صلاحیت پیگیری دارند.

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: یک راه پیگیری دیگری هم وجود دارد که ایران و عراق باید با هم پیگیری کنند و در سفر آیت‌الله رئیسی به عراق هم به این موضوع توجه شد؛ آن هم همکاری مشترک دو کشور در قالب یک کمیته مشترک است.

باقری‌کنی بیان کرد: در این راستا کمیته مشترکی تشکیل شده و از طرف عراق، معاون دادستان کل و از طرف ایران، معاون دادستان تهران در این کمیته نماینده هستند.

وی گفت: قرار است در قالب یک کمیته مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و عراق، فرآیند رسیدگی به پرونده ترور شهید سلیمانی هر چه جدی‌تر و سریع‌تر پیگیری شود.

 

منبع: مهر

ارسال نظر