|
کدخبر: 235651

مهاجرت به کانادا چقدر زمان می برد؟

افرادی که متقاضی مهاجرت به کانادا هستند لازم است در زمان انجام اقدامات مربوطه مدت زمان دریافت ویزا و مهاجرت به این کشور را مورد بررسی قرار داده و نسبت به این امر اطلاعات لازم را جمع آوری کنند.

در واقع می توان مدت زمان مهاجرت را از روز ارسال تقاضا تا روز تصمیم گیری و دریافت دعوت نامه از سوی این کشور در نظر گرفت. طی این فرآیند لازم است مدارک موردنیاز جهت مهاجرت آماده سازی شده و تقاضاهای مربوطه ثبت گردند.کانادا از جمله کشورهای پیشرفته ای به شمار می رود که با توجه به مجموعه امکانات خود تاکنون توانسته است نظر افراد بسیاری را جهت مهاجرت جلب سازد.

امکانات گسترده و خدمات بی نظیر این کشور به عموم مردم موجب شده اند تا هرساله افراد بسیاری به این کشور منتقل شده و کانادا را به عنوان محل زندگی خود بپذیرند. همان گونه که بیان شد برای دریافت اقامت دائم کانادا و مهاجرت به این کشور لازم است فرآیندها و مراحل خاصی را طی نمایید و این مجموعه فرآیندها نیاز به  زمان های متفاوتی دارند. فرآیند مهاجرت به کانادا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و شما پس از پایان این مدت  می توانید به این کشور مهاجرت کنید. در اینجا ممکن است با این پرسش که چقدر زمان لازم است تا بتوان به این کشور مهاجرت نمود مواجه شوید که در ادامه این نوشتار به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

مهاجرت-به-کانادا

مدت زمان موردنیاز برای رسیدگی به تقاضای مهاجرت به کانادا

همان گونه که بیان نمودیم هر متقاضی مهاجرت به کانادا باید در زمینه های مختلفی همچون محاسبه اینکه چقدر زمان می برد تا بتواند نتایج نهایی تقاضای خود را دریافت کند به اطلاعات جامع و کاملی دست یابد. در این راستا لازم است میانگین ها و فاکتورهای خاصی را مورد بررسی قرار داده و نسبت به این موضوع تحقیقات کافی را انجام داد. به طور کلی مدت زمان موردنیاز برای بررسی تقاضا و رسیدگی به آن شامل ثبت تقاضا و یا ارائه فرم ها نمی شود. از دیگر فاکتورهایی که شامل این پروسه نمی شوند می توان به مدت زمان موردنیاز برای آماده نمودن اسناد ، ثبت نمودن ویزای نهایی شده اشاره نمود که هرکدام در راستای مهاجرت به کانادا اهمیت بسیار بالایی دارند.

عامل های موثر بر مدت زمان رسیدگی به تقاضای مهاجرت به کانادا

در این بخش از نوشتار خود قصد داریم تا به عامل هایی اشاره نماییم که مدت زمان موردنیاز برای رسیدگی به تقاضای مهاجرت را تحت تاثیر قرار داده و شرایط متفاوتی را برای شما رقم می زنند. از مهم ترین عامل های موثر در این حوزه می توان موارد زیر را نام برد که دانستن آن ها خالی از لطف نیست.

  • کشور محل سکونت
  • کامل بودن تقاضا
  • نوع تقاضای مهاجرت

کشور محل سکونت

اولین عاملی که لازم است تا به تشریح آن بپردازیم کشور محل سکونت فرد متقاضی می باشد. بسته به کشوری که در آن زندگی می کنید برخی بررسی های مربوط به سازمان های فرهنگی و شهروندی کانادا طی مدت زمان های متفاوتی مورد بررسی قرار می گیرند. لازم به ذکر است طی سال های گذشته مدت زمان موردنیاز برای انجام چنین بررسی هایی اعلام می شد. این امر به این دلیل انجام می شد که تمام تقاضاها مبنی بر دریافت اقامت دائم ، موقت یا دریافت ویزای کاندا توسط نزدیک ترین دفاتر انجام می شدند درحالی که امروزه به این صورت نبوده و در بهترین دفترها مورد بررسی قرار می گیرند تا بتوان به نتایج کارآمدتری دست یافت.

مهاجرت-به-کانادا1

کامل بودن تقاضا

در صورتی که تقاضای کاملی را ارئه ننمایید، ممکن است اطلاعات شما توسط IRCC رد شده و مورد قبول واقع نگردد. بروز چنین شرایطی می تواند تاخیر بسیاری در روند مهاجرت به کانادا داشته باشد بنابراین بهتر است در این زمینه دقت عمل لازم را به کار گیرید.

نوع تقاضای مهاجرت

مدت زمان موردنیاز برای بررسی انواع ویزای کانادا و مجورهای لازم برای ورود به این کشور نیز متغیر بوده و نمی توان در راستای آن نظر قطعی داد. از دیگر فاکتورهایی که می تواند بر امر رسیدگی به تقاضای شما اثر بگذارد می توان به نوع تقاضا و تعداد افرادی اشاره نمود که خواستار بررسی تقاضاهای خود را دارند.

دلایل تاخیر در فرآیند مهاجرت به کانادا

شما به دلایل مختلفی می توانید اقدام به دریافت ویزای کانادا و مهاجرت به این کشور نمایید اما درکنار این دلایل برخی عامل ها نیز وجود دارند که می تواند فرآیند مهاجرت شما را به تاخیر انداخته و شرایط متفاوتی را پیش روی شما قرار دهند. از مهم ترین عامل های این امر می توان موارد زیر را نام برد.

  • شلوغ بودن اداره مهاجرت کانادا به دلیل تقاضاهای زیاد
  • دشواری بالای بررسی امنیتی

نکات مهم برای مهاجرت سریع به کانادا

مهاجرت-به-کانادا2

شما برای مهاجرت به کانادا در سریع ترین زمان ممکن لازم است نکات مهمی را رعایت نمایید تا به این طریق پروسه درستی را پیش گیرید. این نکات به شرح زیر می باشند و می توانند در این راستا به شما کمک های شایانی نمایند تا در مدت زمان کمتری به هدف خود دست یابید.

  • در کامل نمودن تقاضای خود دقت نموده و این امر را به درستی انجام دهید زیرا هرگونه سهل انگاری می تواند موجب تاخیر در امر مهاجرت به کانادا شود.
  • با کمک موسسه مهاجرتی پارس رادین تمام مدارک خود را به طور کامل ارسال نمایید.
  • در انتخاب دسته مهاجرتی خود دقت نموده و این دسته را به درستی برگزینید.

مدت زمان موردنیاز برای مهاجرت به کانادا براساس عواملی که بیان شدند متغیر بوده و نمی توان در این زمینه زمان دقیقی را اعلام نمود. شما قبل از هر اقدامی لازم است در این باره اطلاعات لازم را جمع آوری نموده و به درستی تمام مراحل را طی کنید. برای سهولت در امر مهاجرت موسسات مهاجرتی خاصی راه اندازه شده اند که قادرند تا اطلاعات لازم را به شما انتقال داده و اقدامات مورد نیاز برای این امر را نیز انجام دهند. موسسه مهاجرتی پارس رادین با سوابق درخشان خود از جمله موسساتی به شمار می رود که قادر است تا با ارائه مشاوره های تخصصی و خدمات بی نظیر به شما در این زمینه کمک های شایانی نموده و اطلاعات مفیدی را به شما انتقال دهد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر