|
کدخبر: 234239

راهنمای خرید کتاب های انتشارات مهر و ماه

سبک زندگی راهنمای خرید کتاب های انتشارات مهر و ماه

انتشارات مهر و ماه نیاز به تعریف و تمجید ندارد چون اکثر کنکوری‌ها و بچه‌های پایه‌های مختلف در رشته‌های مختلف با کتاب‌های متنوع انتشارات مهر و ماه آشنا هستند.

هر انتشاراتی دارای یک سری کتاب‌های معروف‌تر و پرطرفدارتر است که در بین دانش‌آموزان رتبه برتر بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در انتشارات مهر و ماه هم علاوه بر کتاب‌های متنوعی که در سبک‌های مختلف وجود دارد ، برخی کتاب‌ها محبوبیت بیشتری دارند.

در مجموع غالب کتاب‌های انتشارات مهر و ماه از جمله کتاب‌های کاربردی هستند که توسط اساتیدی باتجربه و متخصص تالیف شده به‌طوریکه با خرید کتاب‌های مهر و ماه دیگر خیال‌تان از بابت خرید یک کتاب کمک آموزشی خوب و مناسب راحت است.

در ادامه معروف‌ترین سبک‌های کتاب انتشارات مهر و ماه را بررسی می‌کنیم.

 

کتاب‌های جامع مهر و ماه

از جمله معروف‌ترین کتاب‌های مهر و ماه همین کتاب‌های جامع و تست مهر و ماه است که شامل درس‌نامه ، تست و پاسخ‌نامه تشریحی است.

یک درس‌نامه خوب و مفصل در کنار تست‌های زیاد و پاسخ‌نامه کاملا تشریحی نیاز یک دانش‌آموز کنکوری یا دانش‌آموزی که به دنبال پیشرفت درسی است را برآورده می‌کند.

معمولا درس‌نامه این دسته کتاب‌ها کامل بوده و به همه نکات و مطالب مورد نیاز اشاره شده است. همچنین سطح درس‌نامه‌ها به‌گونه‌ای است که دانش‌آموزان ضعیف تا قوی می‌توانند به راحتی از درس‌نامه استفاده کنند.

برای تکمیل اطلاعات و دانسته‌هایتان و همچنین ارزیابی سطح یادگیری ، تست‌زنی نباید فراموش شود.

تست‌های زیاد و متنوع این دسته کتاب‌ها که ترکیبی از تست‌های تالیفی ، کنکوری و یا سوالات برگزیده کانون قلم‌چی با اعمال تعییرات لازم است ، بر تسلط هر چه بیشتر شما بر تیپ‌های تستی مختلف می‌افزاید.

وجود یک پاسخ‌نامه کامل و پر نکته در تحلیل تست‌ها به درد می‌خورد. پاسخ‌نامه‌هایی با توضیحات کافی با بیان نکات کلیدی و ذکر دام‌ها و تله‌های تستی به کارمان می‌آید که معمولا چنین پاسخ‌نامه‌هایی در کتاب‌های جامع و تست مهر و ماه دیده می‌شود.

 

کتاب‌های لقمه مهر و ماه

در بین کتاب‌های کمکی هر دانش‌آموزی حداقل یک کتاب لقمه مهر و ماه هست. این کتابچه‌ها با حجم کوچک و جمع و جوری که دارند مثل یک لقمه‌ای هستند که می‌توان آن‌ها را خورد.

از این کتابچه‌ها در ایام مرور و جمع بندی و یا شب‌های قبل از آزمون ازمایشی می‌توان استفاده قرار کرد.

جیبی بودن آن‌ها یکی دیگر از مزایای خوب این دسته کتاب‌هاست که حمل آن‌ها را آسان کرده و می‌توان آن‌ها را به راحتی در جیب جا داد و در زمان و مکان‌های مختلف از آن استفاده کرد.

البته توجه داشته باشید که محتوای این کتاب‌ها برای تسلط کامل و مفصل بر مطالب کتاب کافی نیستند و لازم است که شما در کنار کتاب‌های لقمه از درس‌نامه‌های جامع‌تر استفاده کنید.

اکثر این کتاب‌ها به صورت موضوعی در تمامی درس‌ها وجود دارند و در برخی قسمت‌ها نیز کتابچه‌های تکنیکی مثل محاسبات سریع ریاضی به چشم می‌خورد.

معمولا در کنار درس‌نامه‌های خلاصه کتاب‌های لقمه ، چندین تست با پاسخ‌نامه نیز دیده می‌شود که دانش‌آموز سطح یادگیری خود را ارزیابی کنید ولی در هر حال تعداد تست‌ها بسیار کم است و بیشتر جنبه تمرینی و آموزشی دارد.

 

کتاب‌های کنکوریوم مهر و ماه

کتاب های کنکوریوم مهروماه

دغدغه‌ بچه‌های کنکوری در ماه‌های آخر کنکور ، تست‌ زدن از آزمون‌های مشابه کنکور‌های سراسری سال‌های قبل برای آمادگی بیشتر است.

کتاب‌های کنکوریوم انتشارات مهر و ماه این امکان را فراهم کرده و کنکورهای سال‌های گذشته را با اعمال تغییرات لازم در دفترچه عمومی و اختصاصی ذکر کرده است.

شکل و فونت سوالات شبیه به سوالات کنکور است و فضای کتاب به گونه‌ای طراحی شده که بهترین شبیه‌سازی کنکور سراسری شکل بگیرد.

پاسخ‌نامه تشریحی کتاب در جلدی مجزا تالیف شده که پس از تست‌زنی برای تحلیل تست‌ها و رفع اشکال به کار می‌آید.

نمونه مشابه این سری کتاب در برخی انتشارات دیگر چون کتاب‌های زرد قلم‌چی نیز دیده می‌شود اما این دو دسته کتاب با هم تفاوت‌هایی دارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها این است که کتاب‌های کنکوریوم نسبت به کتاب‌های زرد قلم‌چی دارای فونت و صفحه‌آرایی همانند سوالات کنکور هستند.

 

کتاب‌های جمع بندی مهر و ماه

این‌ کتاب‌ها که دارای جلدی زرد رنگ هستند برای دوران جمع بندی و مرور طراحی شده‌اند.

سبک و هدف کتاب‌های جمع‌ بندی در راستای همان کتاب‌های لقمه مهر و ماه است با این تفاوت که تعداد تست‌های این کتاب کمی بیشتر از کتاب‌های لقمه است.

البته مجددا تاکید می‌کنیم که اگر فرصت کافی برای مطالعه درسی را دارید بهتر است از درس‌نامه‌های مفصل‌تر و کامل‌تر شروع کنید و در ایام جمع بندی و یا شب‌های قبل از آزمون آزمایشی از این کتاب برای مرور مطالب خوانده شده استفاده کنید.

 

کتاب‌های آزمون پلاس مهر و ماه

این کتاب‌ معادل کتاب موج آزمون نشر الگو ، دارای مجموعه آزمون‌های تستی است که در ماه‌های آخر منتهی به کنکور و یا در قبل از آزمون‌های آزمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درس‌نامه‌ این کتاب‌ها بسیار خلاصه و جمع و جور است به‌طوریکه در بعضی درس‌ها از یک الی دو صفحه تجاوز نمی‌کند.

هدف عمده تدوین این دسته کتاب‌ها ، طراحی آزمون‌های مختلف به صورت موضوعی و جامع برای بالا بردن مهارت تست‌زنی دانش‌آموزان است.

پاسخ‌نامه تشریحی برای تمامی سوالات کتاب وجود دارد و در نهایت چندین آزمون جامع شبیه سازی‌شده به کنکور نیز طراحی شده تا دانش‌آموز سطح یادگیری خود را به صورت کلی و جامع در پایان کتاب ارزیابی نماید.

توصیه می‌شود ابتدا از یک کتاب با درس‌نامه مفصل استفاده کنید (مثل کتاب‌های جامع و تست مهر و ماه) و پس از تسلط کافی بر مطالب ، از این کتاب برای تقویت مهارت تست‌زنی خود در آزمون‌های آزمایشی و کنکور بهره ببرید.

 

انتشارات مهروماه

جمع بندی

سعی کردیم تا سبک‌های معروف و کاربردی انتشارات مهر و ماه را معرفی کنیم اما با این حال مدل‌های دیگری از سبک‌های دیگر هم وجود دارند که هر کدام کاربرد ویژه‌ای دارند مثل کتاب‌های کار، پاور تست، کتاب‌های آزمون سراسری و یا کتاب‌های استراتژی کنکور.

اگر به دنبال خرید کتاب‌های انتشارات مهر و ماه هستید ، ابتدا سطح درسی و توانایی‌های خود را ارزیابی کنید و با توجه به آن کتاب مورد نظر خود را انتخاب نمایید تا بتوانید بهترین بهره وری را داشته باشید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها