|
کدخبر: 231468

طول عمر بیشتر زنان با این روش

گروهی از محققان به یافته‌های تازه‌ای درباره طول عُمر زنان دست پیدا کردند که طبق این مطالعه، زنانی که برای اولین بار در سن ۲۵ سالگی یا بعد از آن بچه‌دار می‌شوند، بیشتر از زنان دیگر تا ۹۰ سالگی زندگی می‌کنند.

گروهی از محققان بعد از مطالعه اخیرشان به یافته‌های تازه‌ای درباره طول عُمر زنان دست پیدا کردند که بر همین اساس، زنانی که برای اولین بار در سن ۲۵ سالگی یا بعد از آن بچه‌دار می‌شوند، بیشتر از زنان دیگر تا ۹۰ سالگی زندگی می‌کنند.

علاوه بر این، محققان به این نتیجه رسیدند که زنانی که تا ۹۰ سالگی زنده می‌مانند، معمولا دارای سه ویژگی تحصیلات دانشگاهی، درآمد بالا و ازدواج هستند.

بر اساس این تحقیق، اطلاعات مربوط به بیش از ۲۰ هزار نفر از زنان بررسی شد که وضعیت همه آن‌ها به‌مدت ۲۱ سال  مورد پیگیری قرار گرفته بود و ۵۴ درصد از آن‌ها تا ۹۰ سالگی زنده مانده بودند ؛ یافته‌های نهایی نشان دادند که احتمال زندگی کردن تا سن ۹۰ سالگی برای زنانی که اولین بار در سن ۲۵ سالگی یا بعد از آن صاحب فرزند می‌شوند، ۲۱ درصد بیشتر از زنان دیگر است.

محققان تاکید می‌کنند که معنای این یافته‌ها، این نیست که زنان باید بارداری خودشان را به تاخیر بیاندازند، چون هنوز رابطه بین طول عُمر بیشتر و تاخیر در بارداری به‌درستی روشن نشده است.

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها