|
کدخبر: 230889

خواص بینظیر گلابی در طب سنتی

گلابی این میوه های خوشمزه و شیرین، انتخاب بسیار خوبی برای حفظ سلامت و تناسب اندام شما محسوب می شوند.

فرقی ندارد که گلابی را به صورت خام، آب پز شده، مربا خوشمزه یا پخته در یک دسر عالی ترجیح می دهید، اما بدون شک گلابی انتخاب خوبی برای هر نوع رژیم غذایی سالم، متنوع و متعادل است.

خواص گلابی در طب سنتی

 خواص گلابی برای استفراغ و تهوع

گلابی طعمی مطبوع و شیرین دارد و خوردن آن برای زمان هایی که احساس بیماری می کنیم، به ویژه زمانی که ممکن است دچار تهوع یا استفراغ می شویم یا اشتهای کمی داریم عالی است. طعم شیرین و بوی خوب و مطبوع گلابی می تواند اشتها را تحریک کند. این واقعیت که آنها حاوی مقادیر کمی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری هستند می تواند منجر به بهبود ما بعد از بیماری شود. گلابی حاوی مواد مغذی زیر است: A ، C ، E ، K ، B1 ، B2 ، B3 ، B5 ، B6 و B9 ، پتاسیم ، کلسیم ، مس ، آهن ، منیزیم ، منگنز ، فسفر و روی.

خواص گلابی برای درمان اسهال

گلابی همچنین دارای خواص قابض خفیفی است که در صورت تجربه اسهال حاد ممکن است برای درمان مفید باشد. هرچقدر هم که خنده دار به نظر برسد ، اما اسهال یک بیماری جدی است که ممکن است منجر به کم آبی شدید بدن و کمبودهای متعدد مواد معدنی و ویتامین ها شود. اگرچه مصرف گلابی به تنهایی اسهال را درمان نمی کند (اگر اسهال عفونی است ، شما نیاز به آنتی بیوتیک دارید)، اما آب زیاد آن به طور موثر با کم آبی بدن مبارزه می کند و موجب بهبود سلامتی می شود.

مقادیر کمی ویتامین B1 ، B2 ، B3 ، B5 ، B6 و B9 در گلابی ، که برای روند ساخت سلول ها و متابولیسم انرژی بسیار مهم است، دارای فوایدی مانند بهبود سطح انرژی و هضم بهتر هم است. البته ، شما باید چندین گلابی بخورید تا ۱۰ درصد از میزان توصیه شده روزانه ویتامین B را دریافت کنید، و اینطور نیست که با مصرف یکبار گلابی از تمامی خواص آن بهره مند شوید.

خواص گلابی برای استحکام استخوان ها و دندان ها

گلابی حاوی مقادیر کمی کلسیم ، فسفر ، منیزیم و پتاسیم است. کلسیم ، فسفر و منیزیم برای استحکام استخوان ها و دندان ها ضروری هستند و به حفظ تراکم استخوان بهتر کمک می کنند ، اگرچه شما به مراتب به این سه ماده مغذی بیشتر از مقداری که گلابی برای تان فراهم می کند احتیاج دارید. شیر و لبنیات ، اسفناج سرشار از کلسیم، ماهی و غذاهای دریایی از حاوی فسفر و دانه های گلابی دارای منیزیم است.

 خواص گلابی برای فشار خون بالا

گلابی دارای پتاسیم است و پتاسیم بهترین دوست برای قلب ما است: با مقابله با اثرات سدیم، فشار خون بالا را کاهش می دهد و به تنظیم ضربان قلب کمک می کند و برای تپش قلب، اکستراسیستول ها یا ضربان زودرس فوق بطنی (ضربان قلب قلب نامیده می شود) و سایر انواع آریتمی خوش خیم هم مفید است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها