|
کدخبر: 230273

توصیه مهم درباره نوع نمک برای کنترل فشار خون

اسلامی به این سؤالات پاسخ می‌هد که بهترین نوع نمک برای سلامتی چه نمکی است، آیا مصرف نمک‌های تصفیه‌شده شرکتی مورد تأیید است و آیا مصرف "سنگ نمک معدنی آسیاب‌شده" می‌تواند منجر به کنترل فشار خون شود؟!

تا به امروز مناقشات زیادی درباره "نمک" و مفید یا مضر بودن آن برای سلامتی در سطح جامعه و از سوی پزشکان و متخصصان مطرح شده است اما یک تفاوت دیدگاه کاملا بنیادی در نوع نگاه حکمای طب سنتی به نمک (نمک طعام طبیعی) و پزشکان طب نوین وجود دارد.

در طب سنتی "نمک طعام طبیعی" یکی از مواد غذایی بسیار ضروری و حیاتی برای حفظ سلامت و تعادل بدن انسان محسوب می‌شود و عدم مصرف نمک باعث ایجاد زمینه ابتلا به انواع و اقسام بیماریها را فراهم می‌کند.

به‌خلاف آنچه امروز به‌صورت رسمی تقریباً از تمامی رسانه‌های جمعی در نظام سلامت کشورمان تبلیغ می‌شود و مصرف هر نوع "نمکی" را عامل ابتلا به فشار خون، بیماریهای قلبی ــ عروقی و... معرفی می‌‌کند، نه‌تنها فکت علمی مستند و علمی دال بر رابطه بین مصرف نمک طبیعی طعام و ابتلا به این بیماریها وجود ندارد بلکه بر اساس تحقیقات جدید علمی صورت‌گرفته در قالب گروه‌های تحقیقاتی مختلف، عدم مصرف نمک طبیعی، زمینه ابتلا به بیماریهای مختلفی از جمله بیماریهای قلبی و کلیوی را فراهم می‌کند.

پیش از این در قالب مطلب مستقلی با عنوان یافته‌‌های جدید علمی "مصرف نمک طبیعی" را برای درمان فشار خون تجویز می‌کند! به بررسی برخی از یافته‌های جدید علمی که موید نگاه حکمای طب سنتی درباره نمک است، پرداختیم.

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر