|
کدخبر: 208536

با عراقی ها چطور معامله کنیم

همیشه سر حرف‌تان بمانید و به قول و قرارهای‌تان پایبند باشید و اگر نمی‌خواهید رسما تعهدی بدهید می‌توانید از عباراتی نظیر «سعی خودم را می‌کنم» یا عبارت محلی «انشالله» استفاده کنید.

سبک زندگی با عراقی ها چطور معامله کنیم

اگر به عراق سفر کنید و یا بخواهید با عراقی‌ها معاشرت، کار یا زندگی کنید بدیهی است که باید با سنت و آداب اجتماعی در عراق بیشتر آشنا شوید و دانستن اینها به شما کمک می‌کند تا بتوانید تجربه موفق‌تری را در ارتباطات خود با مردم این کشور داشته باشید.

بازرگانان عراقی در روابط کاری خود تقریبا رسمی هستند. احوالپرسی در امور کاری با دست دادن و تماس چشمی همراه است و دست دادن معمولا طولانی می‌شود، پس سعی کنید شما اولین نفری نباشید که دست خود را عقب می‌کشید.

مردها در مواجه با خانم‌ها باید ببینند اگر خانم دستش را برای احوالپرسی دراز کرد، با او دست بدهند. بهتر است یک طرف کارت ویزیت خود را به زبان عربی ترجمه کنید. به هیچ عنوان احساسات خود را نشان ندهید چراکه از نظر عراقی‌ها پسندیده نیست و چنانچه بخواهید با موضوعی مخالفت کنید باید به آرامی و بی‌سروصدا این کار را انجام دهید.

همیشه سر حرف‌تان بمانید و به قول و قرارهای‌تان پایبند باشید و اگر نمی‌خواهید رسما تعهدی بدهید می‌توانید از عباراتی نظیر «سعی خودم را می‌کنم» یا عبارت محلی «انشالله» استفاده کنید. عراقی‌ها به راحتی سوالات رک و صریح می‌پرسند که می‌تواند درباره شما، شرکت یا هدف‌تان باشد.

با توجه به ماهیت سلسله مراتبی سازمان‌ها یا کسب و کار در عراق، رهبر یک تیم عراقی، بخش اعظمی از صحبت‌ها را برای شرکت یا بخش خود انجام می‌دهد و کارمندان زیردست او موظف به تایید اطلاعات یا ارائه توصیه‌های فنی و مشاوره به ارشدترین فرد گروه هستند. خیلی بهتر است که پیشاپیش هر گونه اطلاعات یا برنامه‌ای را به زبان عربی ارسال کنید و در صورتی که با یک تیم برای مذاکره کاری می‌روید، اسامی آنها، عناوین و مختصری از وظایف‌شان را برای طرف مقابل بفرستید. معمولا بالاترین فرد شرکت، تصمیمات را اتخاذ می‌کند، هر چند که این تصمیم‌گیری بر اساس توصیه‌های ذینفعان و متخصصان فنی که در جلسات حضور دارند، خواهد بود.

بلند حرف زدن از مشخصه‌های بازر مردم عراق است، به طوری که اگر فردی به زبان آن‌ها آشنایی نداشته باشد و در حال مشاهده دو عراقی باشد ممکن است تصور کند آن دو نفر در حال بحث و دعوا هستند اما این رفتار در بین آن‌ها بسیار عادی است.

فراموش نکنید که بسیاری از اهالی عراق به زبان و برخی از اصطلاحات فارسی آشنایی دارند به همین خاطر بهتر است درتعامل با آن‌ها دقت بیشتری داشت تا رنجیده خاطر نشوند.

در پایان اگر قصد هدیه دادن به تجار عراقی را دارید، سعی کنید هدیه را با دو دست به فرد مقابل بدهید و انتظار نداشته باشید که او حتما هدیه را همان موقع باز کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها