|
کدخبر: 203345

بهترین زمان برای سفر به کیش

جزیره کیش همواره مورد توجه مسافرین و گردشگران داخلی و خارجی واقع شده است. این جزیره زیبا سالانه پذیرای بیش از یک میلیون و هفتصد هزار مسافر می باشد که البته تمامی آن ها با رضایت کامل از سفر دست پیدا نمی کنند.

سبک زندگی بهترین زمان برای سفر به کیش

طبق تحقیقات بیشترین آمار مربوط به نارضایتی انتخاب زمان اشتباه برای اجرای این سفر شناخته شده است. انتخاب زمان مناسب به عوامل بسیاری بستگی دارد که برخی از مهم ترین موارد را برای شما شرح می دهیم.

آشنایی با اقلیم جزیره زیبای کیش

آشنایی با اقلیم جزیره کیش را می توان مهم ترین عامل دانست. جزیره کیش به خاطر موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد، از وضعیت آب و هوایی منحصر به فرد و متفاوتی نسبت به دیگر نقاط کشور برخوردار می باشد. میانگین دمای این جزیره معمولا  ۳۰ درجه سانتی گراد در طول سال است و همچنین رطوبت در جزیره اکثرا بالای ۶۰ درصد می باشد.

این یعنی برای افرادی که به این شرایط آب و هوایی عادت ندارند، مثلا افرادی که در مشهد، تهران یا... زندگی می کنند، آب و هوای این جزیره در فصل تابستان می تواند حکم سونای خشک را داشته باشد. البته باید بدانید که این شرایط جوی در طول سال ثابت نیست. درست است که آب و هوای کیش گرم و خشک شناخته می شود اما این به این معنا نیست که روزهای خنک در آنجا وجود نداشته باشد یا هرگز بارندگی در کیش رخ ندهد.

بنابراین می توان گفت شناخت آب و هوا و آشنایی با شرایط اقلیمی این جزیره می تواند بیشترین تاثیر را در انتخاب زمان درست برای سفر به کیش در پی داشته باشد.

نکته مهم

معمولا افرادی که با تورهای مسافرتی عازم این سفر می شوند با مشکلات کمتری مواجه می شوند زیرا برنامه ریزی های دقیقی از قبل انجام شده و تا حد زیادی از برنامه ها و اتفاقاتی که منتظرشان می باشند، مطلع هستند. همچنین طبق آماری از سازمان گردشگری بیشترین درخواست های مربوط به تور کیش، تور کیش از مشهد، ، تور کیش از شیراز و تور کیش از اصفهان می باشد. جهت آگاهی از هزینه ها و اطلاعات بیشتر می توانید لیست جامعی از این تورها را در وبسایت سفر بخیر مشاهده فرمایید.

تفکری اشتباه راجع به جزیره کیش

کیش مساحتی در حدود نود کیلومتر مربع را داراست. مهم تر از آن بیشترین فراوانی را زمینه های تفریحی دارد. جمعی از بهترین هتل ها، بهترین پارک ها، بهترین مراکز خرید، بهترین و جدیدترین مراکز تفریحی، موزه ها و اماکن دیدنی و بسیاری خدمات دیگر به صورت یکجا در این جزیره کنار یک دیگر جمع شده اند. تقریبا در تمام طول سال شما می توانید از تمام تفریحات کیش استفاده کنید حتی تفریحات آبی را می توانید در زمستان هم انجام دهید و این از ویژگی های منحصر به فرد جزیره کیش است.

به طور خلاصه اگر بخواهیم شما را با این تفکر غلطی که در خصوص این جزیره وجود دارد، آشنا کنیم، باید بگوییم شما نمی توانید در طول یک سفر چند روزه از کل تجربیات و امکاناتی که جزیره کیش در اختیار شما می گذارد بهره مند شوید و این همان تفکر غلطی است که می تواند موجب انتخاب غلط مسافرین و گردشگران در تعداد روزهای اقامت در سفر به کیش شود.

کیش در فصل های مختلف سال

این جزیره در فصول مختلف سال آب و هوای مخصوص خود را دارد. ما در این بخش قصد داریم شما را با شرایط کلی این جزیره در فصول مختلف سال آشنا کنیم.

جزیره کیش در فصل بهار

بهار را می توان خنک ترین و گران ترین فصل این جزیره دانست. چرا که آب و هوای کیش در فصل بهار عالی است و در این فصل به ویژه در اوایل فروردین، افراد بسیاری به این جزیره سفر می کنند. آب و هوای کیش در این فصل بسیار ملایم است و بادهای شدید بهاری در این جزیره به ندرت اتفاق می افتد. در بین ماه های فصل بهار، می توان اردیبهشت را بهترین زمان برای سفر به کیش دانست.

جزیره کیش در فصل تابستان

تابستان های کیش آب و هوایی گرم و بسیار شرجی دارد. از این رو سفر به کیش در فصل تابستان به افرادی که از گرما گریزانند، اصلا پیشنهاد نمی شود. با این وجود افراد بسیاری در این فصل به جزیره کیش سفر می کنند. چون در فصل تابستان جشنواره ها و قرعه کشی های بسیاری در این جزیره برگزار می شود. اگر اهل تفریحات آبی و آفتابی باشید، فصل تابستان می تواند فصل مناسبی برای سفر به کیش، برای شما محسوب شود.

جزیره کیش در فصل پاییز

پاییز های کیش، آب و هوایی بسیار مناسبی دارد از شرجی و گرما  کاسته شده و مناسب زدن به دل دریا است و برای کسانی که در تابستان موفق به لذت بردن از تفریحات آبی نشدند این فرصت را ایجاد می کند که با سفر به کیش از آن استفاده کنند تخفیفات خرید هم در این فراوان و جذاب است قیمت تور ها هم بسیار مناسب است

جزیره کیش در فصل زمستان

زمستان های کیش به هوای لطیف و بهاری اش معروف است. در این فصل آب و هوای کیش با طراوت و  خنک می باشد. از این رو برای افرادی که عاشق چنین آب و هوایی هستند، زمستان های کیش می تواند بسیار جذاب باشد. زمستان نیز با توجه به آب و هوایی که دارد، جز فصل های ارزان کیش محسوب می شود. البته از اسفند ماه نیز دوباره سفر به کیش رونق خود را پیدا می کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها