|
کدخبر: 203120

عمر لوازم برقی را با این روش ها طولانی کنید

اغلب افراد برخی از کارها را به طور روزمره با لوازم برقی خود انجام می دهند، در حالی که این کارها اشتباه است و موجب کاهش عمر لوازم برقی می شود.

سبک زندگی عمر لوازم برقی را با این روش ها طولانی کنید

آیا هر لوازم برقی که می خرید زودتر از زمانی که انتظار دارید، خراب می شود و باید آن را تعویض کنید؟ در این قسمت قصد داریم اشتباهاتی را به شما معرفی کنیم که باعث می شود عمر لوازم برقی تان کاهش پیدا کند. 

لپ تاپ

هیچ چیز ناامید کننده تر از این نیست که لپ تاپ شما نیاز به تعویض پیدا کند. برای این که طول عمر لپ تاپ خود را افزایش دهید، حداقل یک بار در روز آن را خاموش کنید. انجام این کار باعث می شود که سیستم اجرای لپ تاپ، آپدیت های نرم افزار را نصب کند و همه چیز به خوبی اجرا شود. علاوه بر روشن ماندن بیش از حد، یکی دیگر از اشتباهاتی که باعث آسیب به لپ تاپ می شود، نصب نکردن آنتی ویروس است.

گوشی موبایل

اگر احساس می کنید گوشی موبایل شما زودتر از زمانی که باید، خراب می شود، احتمالاً علتش این است که خیلی داغ می کند و طبق اطلاعات موجود علت اصلی مشکل دار شدن گوشی موبایل این است که شب ها آن را به شارژ می زنید و در حقیقت با انجام این کار گوشی در معرض دمای بسیار بالا قرار می گیرد و مدت زمان زیادی باتری آن به طور کامل شارژ می شود اما هنوز به برق وصل است.

از طرفی بهترین حالت این است زمانی که به استخر یا ساحل می روید، گوشی خود را داخل منزل بگذارید تا آب به آن آسیب وارد نکند. قرار گرفتن گوشی موبایل در معرض دما و گرمای خیلی بالا حاصل از نور خورشید هم باعث مشکلاتی مثل باد کردن باتری یا از بین رفتن اطلاعات داخل گوشی می شود.

ماشین لباسشویی

شاید وسوسه شوید که از مقدار زیادی پودر ماشین لباسشویی استفاده کنید اما انجام این کار اصلاً درست نیست. احتمالا فکر می کنید با انجام این کار لباس های کثیف بهتر تمیز می شوند اما مطمئن باشید که استفاده بیش از حد از مواد شوینده، باعث آسیب به ماشین لباسشویی می شود.

جاروبرقی

هیچ کس دوست ندارد که بعد از جاروبرقی مواد کثیف را از داخل کیسه جاروبرقی خارج کند اما اگر کیسه جاروبرقی بیش از حد پر باشد، میزان کارآیی آن افت می کند و طول عمر آن کاهش پیدا می کند، پس به طور منظم آن را خالی کنید.

خودرو

خودروی مناسب خودرویی است که به طور منظم توسط متخصص چکاپ می شود. تعویض روغن یکی از کارهایی است که حتما باید به طور منظم آن را انجام دهید. اگر مدت زمان طولانی بگذرد و روغن را عوض نکنید، خودرو با مشکل روبرو خواهد شد.

مایکروویو

تجهیزات داخل ماکروویو معمولاً مقاوم در برابر آسیب به نظر می رسند اما باید سعی کنید به طور منظم آن را تمیز کنید زیرا در طول زمان، دیواره آن جرم می گیرد. تمیز کردن داخل ماکروویو به طور منظم، از ایجاد مشکلات برای آن جلوگیری می کند.

توستر

توستر ها هم شبیه مایکروویو هستند، اگر آن ها را به طور منظم تمیز نکنید قطعاً کارایی خوبی نخواهند داشت و زودتر از چیزی که انتظار دارید، خراب می شود و باید آن ها را تعویض کنید. سعی کنید با یک پارچه مرطوب داخل ماکروویو و توستر را به طور منظم تمیز کنید.

مخلوط کن

اکثر مخلوط کن ها خیلی امکانات پیچیده ای ندارند اما تمیز نگه داشتن آن ها مخصوصاً قسمت تیغه های مخلوط کن باعث می شود که شما کارایی بهتری را از آن ها شاهد باشید.

حتماً دستورالعمل های نگهداری از هر نوع مخلوط کنی را که خریداری می کنید؛ مطالعه کرده و طبق آن عمل کنید. هرگز تا زمانی که مواد را به طور کامل آماده نکرده اید، مخلوط کن را به برق نزنید.

منبع: نمناک

ارسال نظر