|
کدخبر: 200699

تاثیر شگفت انگیز آب پرتقال برای این افراد!

تخصصان انگلیسی می‌گویند با مصرف مایعات می‌توانید سطح فشار خون خود را کاهش دهید.

سبک زندگی تاثیر شگفت انگیز آب پرتقال برای این افراد!

فشار خون یکی از خطرناکترین بیماری‌های زمینه‌ای است که در صورتی که کنترل نشود، می‌تواند عوارض جدی برای بدن به همراه داشته باشد. این بیماری خاموش در صورتی که از سوی فرد مورد بی توجهی قرار گیرد، در بلند مدت تشدید می‌شود. متاسفانه این افراد به طور جدی در معرض حمله قلبی و سکته مغزی قرار دارند.

با این حال، فشار خون بالا را می‌توان به میزان قابل توجهی از طریق توجه به میزان نمک مصرفی، کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده و ورزش کردن کنترل کرد. همچنین مصرف میزان کافی مایعات، عاملی کلیدی برای تنظیم فشار خون بالاست.

تحقیقات دانشمندان نشان داده است ۳ نوشیدنی می‌تواند به افراد برای کاهش فشار خونشان کمک کند. این نوشیدنی‌ها شامل موارد ذیل می‌شود:

۱- آب کرنبری

کرنبری و آب آن سرشار از آنتی اکسیدان‌های قوی است که مانع از آسیب به دیواره رگ‌های خونی شده و به همین دلیل فشار خون را کاهش می‌دهد. کرنبری با اتساع رگ‌های خونی باعث تسریع در روند جریان خون و کاهش فشار می‌شود. همچنین از آنجا که کرنبری سرشار از ویتامین C است، این ویتامین به کاهش فشار خون در انسان کمک می‌کند.

۲- آب پرتقال

متخصصان تاکید دارند مصرف یک لیوان آب پرتقال در ابتدای روز، به افزایش سطح سلامت عمومی بدن کمک می‌کند. آب پرتقال یکی از منابع شناخته شده ویتامین C است. با مصرف ۲۵۰ میلی لیتر آب پرتقال تازه در صبح، نیاز بدن به این ویتامین تامین می‌شود.

تحقیقات متعدد نشان داده است مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین C به تنظیم فشار خون کمک می‌کند. همچنین آب پرتقال باعث نرمی و انعطاف پذیری رگ‌ها می‌شود که همین موضوع به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

۳- آب

بسیاری از مردم نسبت به معجزه مصرف آب برای سلامتی بدن بی اطلاع هستند. دانشمندان تاکید دارند مصرف میزان کافی آب یکی از ساده‌ترین و موثرترین راهکارها برای کاهش فشار خون بدن است. کم آبی مزمن برای یک دوره طولانی می‌تواند باعث انقباض عروق شود. در حقیقت بدن برای حفظ آب و جلوگیری از دفع آن از طریق ادرار، تعریق و تنفس عروق را منقبض می‌کند.

متاسفانه انقباض عروق باعث افزایش فشار بر قلب می‌شود. در این شرایط قلب برای آنکه نیاز بدن به خون را تامین کند، مجبور به کار بیشتر است که همین موضوع منجر به افزایش فشار خون می‌شود. به همین دلیل متخصصان همواره تاکید دارند، افراد دارای فشار خون بالا به ویژه افراد کهنسال حداقل ۸ لیوان در طول روز آب بنوشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر