|
کدخبر: 199963

۶ نکته آرایشی که برای بزرگ‌تر به نظر رسیدن چشم‌ها موثر است

سبک زندگی ۶ نکته آرایشی که برای بزرگ‌تر به نظر رسیدن چشم‌ها موثر است

از دوران دور، داشتن چشم‌های بزرگ یک مزیت مهم در زیبایی به حساب می‌آمده و از همین‌رو، ترفندهای آرایشی مختلفی هم برای رسیدن به این هدف، به وجود آمده است. در این نوشتار سعی کرده‌ای از برخی از این ترفندها برای بزرگ‌تر نشان دادن چشم صحبت کنیم، با ما همراه باشید.

پایه سازی مناسب

یکی از کارهای مهم در آرایش مناسب چشم استفاده از وسایل آرایشی با کیفیت و اصل است. همچنین اگر می‌خواهید انواع مواد آرایشی برای مدت طولانی بدون تغییر روی پوست و چشم شما بماند، باید از پایه‌سازهای مناسب مانند کانسیلر استفاده کنید. البته نقش اصلی کانسیلر برای پوشاندن تیرگی دور چشم است و معمولا مشابه رنگ پوست انتخاب می‌شود. اما از کانسیلرها برای هایلایت کردن بخش‌های مختلف صورت مانند پیشانی، گونه و لب هم استفاده می‌شود. همچنین برای استفاده از سایه چشم، بهتر است ابتدا کانسیلر را روی پلک بالا هم پخش کنید. از کانسیلرهای اصل که در بازار موجودند و محبوبیت زیادی هم دارند، انواع مایع (ماتیکی) و جامد (کاسه‌ای) هستند که برندهای مختلفی مانند میبلین، هدی بیوتی، شون، مای و کالیستا تولید می‌کنند که از بین آن‌ها می‌توانید کانسیلر با رنگ دلخواه را انتخاب و خریداری کنید.

پس از پایه‌سازی، مراحل بعدی مانند سایه، مشخص کردن ابروها و هایلایت برای زیباتر کردن چشم استفاده می‌شود و البته در این میان، خط چشم نقش مهمی در بزرگ‌تر نشان دادن چشم دارد.

خط چشم اصولی

همانطور که اشاره شد، خط چشم یکی از راه‌های اصلی برای بزرگ‌تر کردن چشم است، اما باید انواع مناسب آن را برای چشم و با توجه به میزان مهارت‌تان در اینکار انتخاب کنید. خط چشم مدادی، ساده‌ترین حالت این وسیله آرایشی است که گاهی به آن مداد چشم هم گفته می‌شود که در انواع مشکی، رنگی و سفید وجود دارند. اگر بتوانید خط چشم سفید را به حالت ظریف و محو روی خط مژه پلک بالایی بکشید، اندازه چشم تا حد خوبی بزرگ‌تر دیده می‌شود. اما خط چشم گربه‌ای و روباهی هم این روزها برای بزرگ‌تر کردن چشم بسیار استفاده می‌شوند.

مدل‌های دیگر خط چشم، ژله‌ ای و ماژیکی هستند که از جهت قیمت، گرانتر از انواع مدادی هستند، اما استفاده از آنها برای افراد حرفه‌ای مناسب است. همچنین یکی دیگر از قدیمی‌ترین مدل‌های خط چشم انواع مویی و یا مایع آن است که براقیت بسیار خوبی به چشم می‌دهد. پیش از خرید انواع مختلف خط چشم توصیه می‌کنیم مدل مناسب خط چشم را با توجه به فرم صورت پیدا کنید و متناسب با آن اقدام به تهیه خط چشم مدادی، ژله‌ای، مایع و... کنید.

اگر چشم‌های بادامی دارید، بهتر است ضخامت خط چشم را در انتهای بیرونی گوشه چشم بیشتر کنید، برای چشم‌های کوچک پف‌دار، کشیدن خط چشم باریک روی تمام بخش خط مژه بالایی توصیه می‌شود و سیاه کردن گوشه داخلی چشم برای افرادی که فاصله چشم‌هایشان از همدیگر زیاد است، توصیه می‌شود.

هایلایت ابرو

مداد چشم سفید و یا هایلایتر برای مشخص کردن قوس انتهایی ابرو استفاده می‌شود، اما یکی دیگر از وظایف آن، واضح‌تر کردن کاسه چشم و استخوان ابروست و تاثیر خوبی در بزرگ‌تر کردن چشم دارد. البته باید با براش مناسب، به خوبی آن را در زیر خط ابرو محو کنید.

هایلایت-ابرو

مدل ابروی مناسب

اگرچه مدل ابروهای طبیعی این روزها، بیش از همیشه طرفدار دارد، اما یکی از مهم‌ترین عوامل در مشخص‌تر نشان دادن چشم، داشتن ابروهای مرتب و متناسب با فرم صورت است. همچنین حفظ فاصله مناسب بین ابرو و چشم، تاثیر خوبی در مشخص‌تر کردن چشم دارد. همچنین از ژل و یا صابون ابرو برای آراسته‌تر کردن ابروها و بالا بردنشان استفاده کنید تا با زیباتر شدن ابروها، چشم‌ها، اعتبار بیشتری کسب کنند.

فرمژه و مژه‌های بلند

مژه‌ها وظیفه مهمی در بزرگ‌تر کردن چشم دارند، به ویژه اگر به اندازه کافی بزرگ و فر شده باشند. اما اگر تا حدی از این نعمت محروم هستید، نگران و ناراحت نشوید. وسایل آرایشی مانند ریمل‌های حجم‌دهنده و بلند کننده و همینطور فرمژه، مشکل مژه‌های کم‌پشت، کم‌رنگ و کوتاه را حل می‌کنند و استفاده درست از آنها، چشمان شما را بزرگ‌تر نشان خواهد داد. همچنین اگر بتوانید مژه‌های پایین را به درستی ریمل بزنید و در زدن ریمل اغراق نکنید، چشم‌ها را مشخص‌تر خواهد کرد. اما بهتر است قبل از هرچیز روش استفاده صحیح از فرمژه را بیاموزید تا به مژه و چشم‌های خود آسیب نزنید.

سایه‌های روشن

سایه چشم، یکی از نقطه عطف‌های مهم در آرایش چشم است، چرا که وظیفه مشخص‌ کردن پلک بالایی چشم را برعهده دارد، بنابراین اگر از سایه‌های روشن برای مشخص کردن پلک بالایی استفاده کنید، چشم با ابهت‌تر از همیشه دیده می‌شود. البته پخش کردن سایه چشم در گوشه داخلی و بیرونی آن مهم است و همچنین فرم چشم‌ها. برای مثال در چشم‌های پف‌دار، بهتر است سایه‌های تیره را فقط در گوشه بیرونی چشم و آن هم با ترتیب منظم پخش کنید و اگر قصد آرایش چشم اسموکی را دارید، اصول دقیق آن را یاد بگیرید، چرا که کمترین خطا در ترکیب رنگی پلک بالایی، چشم‌ها را خسته‌تر و کوچک‌تر نشان می‌دهد و پف چشم را هم بیشتر خواهد کرد.

سایه-چشم

در حال حاضر با راه‌هایی مانند عمل جراحی و برداشت پف چشم، لیفت بخش‌هایی از ناحیه چشم و در موارد ساده‌تر، استفاده از مژه مصنوعی، چشم‌ها قابلیت بزرگ‌تر شدن پیدا می‌کنند، اما به یاد داشته باشید که موارد جراحی، از راه‌حل‌های برگشت‌ناپذیر هستند و در صورت عدم رضایت، بازگشت به حالت قبل را دشوار و گاهی غیرقابل برگشت می‌کنند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها