|
کدخبر: 170909

کرونا هند را منفجر کرد

هند بار دیگر رکورد روزانه موارد جدید عفونت کرونا را شکست و رهبر حزب اصلی مخالف دولت گسترش بیماری در این کشور را «انفجاری» توصیف کرد.

سبک زندگی کرونا هند را منفجر کرد

وز جمعه شمار بی‌سابقه ۴۱۴۱۸۸ مورد عفونت جدید کووید-۱۹ در طول ۲۴ ساعت و همچنین ۳۹۱۵ مورد جدید مرگ ناشی از کرونا را گزارش کرد. 

اکنون شمار کل عفونت‌های کرونا در هند به ۲۱.۴۹ میلیون مورد و شمار کل تلفات این بیمار در این کشور به ۲۳۴۰۸۳ نفر رسیده است. 

فقط در یک هفته اخیر ۱.۵۷ میلیون مورد عفونت کرونا و بیش از ۱۵۱۰۰ مرگ ناشی از آن در این کشور آسیای جنوبی گزارش شده است.

گسترش انفجاری کرونا در هند

بحرانی شدن وضعیت شیوع کرونا باعث انتقاد احزاب مخالف از دولت نخست‌وزیر نارندا مودی شده است.

راهول گاندی، رهبر حزب اصلی مخالف در هند روز جمعه هشدار داد در صورتی که موج دوم مرگبار کووید-۱۹ در هند کنترل نشود، اثرات ویرانگری در  این کشور به جای خواهد گذاشت و بقیه جهان را هم تهدید خواهد کرد.

 

 

گاندی در این نامه‌ای خطاب به مودی از او خواسته است، تعطیلی سراسری دیگری را در این کشور به اجرا درآورد، برنامه واکسیناسیون عمومی را سرعت بخشد، به طور علمی ویروس کرونا و جهش‌های آن در هند را دنبال کند.

گاندی در این نامه نوشت که دومین کشور پر جمعیت جهان در «در دنیای جهانی‌شده و به هم مرتبط» امروز مسئولیت دارد از گسترش «انفجاری» کووید-۱۹ به فراسوی مرزهایش جلوگیری کند

گونه جدید بسیار مسری هندی ویروس کرونا با نام علمی B.۱.۶۱۷ از قبل به کشورهای دیگر جهان هم رسیده است و  بسیاری از کشورها رفت‌وآمد با هند را  قطع یا محدود کرده‌اند.

برداشتن زودهنگام محدودیت‌ها موج دوم را ایجاد کرد

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند به طور گسترده‌ای به خاطر تاخیر در اقدام برای مهار کردن موج دوم کرونا مورد انتقاد قرار گرفته است. این موج دوم شیوع پس از  اجازه دادن به انجام جشنواره‌های مذهبی و راهپیمایی‌های سیاسی با حضور ده‌ها هزار نفر در این کشور که به رویدادهای «ابرانتقالی» بدل شدند، هند را فرا گرفت.

دولت هند سال پیش  (مارس ۲۰۲۰) در هنگام موج اول شیوع کرونا تعطیلی سراسری در این کشور را به اجرا در آورد، اما به گفته منتقدان پس از فروکش کردن موج اول به طور زودهنگام محدودیت‌های اجتماعی را لغو کرد و همچنین نتوانست برنامه واکسیناسیون را با سرعت لازم پیش ببرد.

دولت هند به خاطر ترس از آسیب‌های  اقتصادی از اعمال تعطیلی سراسری دوم در این کشور اجتناب کرد، هر چند بسیاری از ایالت‌های خودشان محدودیت‌هایی را اعمال کردند.

 

منبع: رویترز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها