|
کدخبر: 167098

خواص گیاه معجزه‌گر آویشن

مردم از آویشن به عنوان طمع دهنده و درمان گر استفاده می‌کنند. درمان عفونت‌های مختلف اصلی‌ترین کارکرد این گیاه هست.

سبک زندگی خواص گیاه معجزه‌گر آویشن

در ابتدا نگاهی به گذشته آویشن می‌اندازیم. قرن‌ها پیش مصریان از آویشن برای مومیایی کردن استفاده می‌کردند. آویشن به دلیل داشتن تیمول زیاد، باکتری‌ها و قارچ‌ها را از بین می‌برد و ماده‌ای فوق‌العاده برای مومیایی کردن است. این گیاه در گذشته نماد شجاعت، مردانگی و قدرت بود. سربازان رومی به نشانه‌ی احترام شاخه‌ای از برگ‌های آویشن را مبادله می‌کردند. یونانی‌ها و رومی‌ها دسته‌ی آویشن را به منظور پاک‌سازی خانه‌ها و معابد خود می‌سوزاندند. آنها هم‌چنین برای مصرف دارویی، آویشن را در آب حمام خود استفاده می‌کردند.

خواص گیاه آویشن

به صورت کلی آویشن برای خیلی از مشکلات کاربردی هست. در این گزارش به چند کاربرد اصلی و شناخته شده گیاه معجزه‌گر آویشن می‌پردازیم.

فواید آویشن برای پوست

آویشن خواص ضد باکتری عالی دارد که توان مبارزه با باکتری‌های پوستی را دارد. از آویشن در کرم‌های شستشوی صورت استفاده می‌شود تا آکنه را درمان کنند. پزشکان روغن آویشن رقیق شده را برای شستن صورت در شب توصیه می‌کنند. همچنین خاصیت ضد قارچ این گیاه برای درمان پای ورزشکاران مقید هست. خاصیت ضد باکتریایی آویشن در ساخت دهان شویه و سلامت دهان و دندان نیز کاربرد دارد.

مزایای آویشن برای مو

از آویشن در صنعت شامپو‌سازی استفاده می‌شود و روغن این گیاه برای رشد مو و رفع مشکلات مو مناسب هست. مواد موجود در آویشن منجر به گردش خون در کف سر می‌شوند. همان‌گونه که اشاره شد، آویشن خواص ضد باکتریایی دارد که در درمان شوره سر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آویشن درمانگری با بویی خوب

اگر مشکل در هضم دارید، به شما چای آویشن را توصیه می‌کنیم. آویشن غذا را به راحتی هضم می‌کند و در کاهش گاز، نفخ و درمان زخم معده مفید هست.

با خواص تنفسی این گیاه هم آشنا هستیم. از دیرباز مردم آویشن را آنتی‌بیوتیکی مؤثر برای مشکلات تنفسی می‌دانستند. مشکلات گلو، برونشیت و سر درد را به راحتی درمان می‌کند. برای شیرین کردن چای این گیاه بهتر از عسل استفاده شود تا خواص آویشن کم نشود. جالب بدانید این گیاه سرشار از ویتامین k، آهن، کلسیم و منگنز هست و مناسب برای مشکلات استخوانی و گرفتگی عضلانی هست. آهن موجود در آویشن برای درمان کم‌خونی نیز مفید هست.

همچنین این گیاه دوست خوبی برای قلب شما هست. به دلیل اثرات آنتی‌اکسیدان و ضدالتهابی قلب را تقویت می‌کند. از سویی منبع غنی پتانسیم هست و فشارخون را کنترل می‌کند. این درمان گر طبیعی ویتامین A هم دارد و حال چشم‌های شما را هم خوب می‌کند.

آویشن کرونا کشی خوب

خواص آویشن برای سیستم تنفسی و آنتی‌اکسیدان‌های قوی موجود در این گیاه در این دوران کرونایی برای ما مفید هست.

کم خوابی را با آویشن درمان کنید

اگر مشکل در خواب دارید، مصرف چای آویشن به همراه عسل آرام‌بخش خوبی هست. همچنین روغن این گیاه خستگی بدن را کاهش می‌دهد.

مزایای دیگر آویشن

آویشن در درمان اسهال، عفونت گوش، تهوع، روماتیسم، درد کلیه، ترشحات غیرطبیعی زنان مؤثر هست.

هشدار در مورد مصرف آویشن

در خوردن آویشن نباید زیاده‌روی کرد زیرا باعث بروز آلبومین در ادرار می‌شود. همچنین در برخی کتب طب سنتی اشاره به اثر سقط کنندگی آویشن شده است. در نتیجه برای زنان حامله و باردار توصیه نمی‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها