|
کدخبر: 166121

راهکاری برای قطع زنجیره کرونا

رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با ویروس کرونا گفت: با واکسینه کردن ۱۶ و نیم میلیون نفر حدود ۲۰درصد از مردم در معرض خطر، شانس مرگ کاهش می‌یابد، ولی آمار ابتلا تغییری نمی‌کند.

سبک زندگی راهکاری برای قطع زنجیره کرونا

مصطفی قانعی با تشریح جزییات پیشرفت تولید واکسن کرونا در کشور افزود: ۱۶ شرکت برای تولید واکسن کرونا در داخل کشور پرونده ارائه داده‌اند که ۴ شرکت تست‌های لازم را پاس کرده و مجوز‌ها را گرفته‌اند و ۳ شرکت هم در انتظار گرفتن مجوز هستند.

رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با ویروس کرونا درباره خصوصیات واکسن تک دُزی انستیتو پاستور گفت: واکسن مشترک انستیتو پاستور و کوبا در هفته آینده مجوز فاز ۳ را اخذ خواهد کرد و این محصول به‌صورت دو دُزی و تک دُزی است.

 قانعی در خصوص واکسن کوو ایران برکت هم گفت: تولید صنعتی واکسن برکت با پذیرش ریسک آغاز شده و درحال ذخیره شدن است و بعد از اتمام مرحله ۳، با دریافت مجوز عرضه آن آغاز می‌شود.

عضو کمیته ملی واکسن کرونا گفت: با واکسینه کردن ۱۶ و نیم میلیون نفر حدود ۲۰ درصد ازمردم در معرض خطر، شانس مرگ کاهش می‌یابد، ولی آمار ابتلا تغییری نمی‌کند. قانعی افزود: زنجیره کرونا وقتی قطع می‌شود که بیش از ۷۰ درصد مردم واکسینه شوند.

مصطفی قانعی، عضو کمیته ملی واکسن کرونا گفت: تولید صنعتی واکسن برکت با پذیرش ریسک آغاز شده و درحال ذخیره شدن است و بعد از اتمام فاز۳، با دریافت مجوز عرضه آن آغاز می‌شود.

مصطفی قانعی، افزود: واکسن مشترک انستیتو پاستور و کوبا در هفته آینده مجوز فاز ۳ را اخذ خواهد کرد و این محصول به‌صورت دو دُزی و تک دُزی است.

عضو کمیته ملی واکسن کرونا گفت: ۱۶ شرکت برای تولید واکسن کرونا در داخل کشور پرونده ارائه داده‌اند که ۴ شرکت تست‌های لازم را پاس کرده و مجوزها را گرفته‌اند و ۳ شرکت هم در انتظار گرفتن مجوز هستند.

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز در ادامه برنامه اعلام کرد: به دلیل استقبال افراد از واکسن اسپوتنیک، برای تامین ۶۰ میلیون دزُ از این واکسن با طرف‌های روسی مذاکره شده است.

او گفت: این ۶۰ میلیون دُز، با واکسن‌هایی که از محل تولیدات مشترک ایران و موسسه گامالیا روسیه تامین می‌شود، متفاوت است.

جهانپور تاکید کرد: با توجه به محدودیت‌های تولید واکسن، بیش از دو برابر واکسن مورد نیاز کشور یعنی حدود ۲۴۰ میلیون دُز عقد قرارداد و ثبت سفارش شده است.

او ادامه داد: اگر ۱۶۰ میلیون دُز واکسن تامین شود تا پایان سال ۱۴۰۰ واکسیناسیون سراسری در کشور انجام می‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: البته اگر همه موارد به درستی پیش برود و واکسن‌های داخلی هم به موقع تولید شود، ممکن است تا پایان سال میلادی ۲۰۲۱ موفق به انجام واکسیناسیون سراسری شویم.

جهانپور گفت: از ظرفیت بخش خصوصی، مازاد بر ظرفیت موجود که بتواند در خرید واکسن فعال کند استقبال می‌کنیم.

وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو آماده همکاری با شرکت‌های تامین‌کننده واکسن مورد تایید و اصیل است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر