|
کدخبر: 161221

چگونه تولد پدر را تبریک بگوییم؟

پدر مظهر عشق و فداکاری و محبت است، تکیه گاهی همیشه محکم که در هر سن و سالی که باشد حمایت و اندرزهای حکیمانه‌اش را که از سال‌ها تجربه نشات گرفته‌اند از فرزندانش دریغ نخواهد کرد.

سبک زندگی چگونه تولد پدر را تبریک بگوییم؟

تفاوتی ندارد پدرتان ۴۰ ساله باشد یا ۵۰ ساله یا شاید ۶۰ یا ۷۰ را رد کرده باشد، همیشه می‌توان از فرصت‌های مختلفی که در طول سال به‌دست می‌آید برای شاد کردن دلش و ابراز عشق و علاقه به او بهره برد. تبریک تولد پدر، تبریک روز پدر و هر مناسبت دیگری را باید برای این منظور غنیمت شمرد.

تدارک یک جشن تولد غافلگیر‌کننده برای پدر یکی از قشنگ‌ترین برنامه‌ریزی‌های دنیا است که می‌تواند هیجان و انرژی را به خصوص در سنین بالا برای این مرد بزرگ به ارمغان آورد. یک مهمانی غافلگیر‌کننده صرف نظر از این که چه سنی داشته باشد یک تجربه شگفت‌انگیز است و خاطراتی به یاد ماندنی برای او به جا خواهد گذاشت.

پدرها معمولا از هر گونه سورپرایز خوب و برنامه‌های این چنینی استقبال می‌کنند، پس اگر تا به حال چنین برنامه‌ای برای او نداشته‌اید شاید وقتش رسیده امسال دست به کار شوید. برای پیشگیری از سردرگمی توصیه می‌کنیم قبل از برگزاری جشن به نکات زیر توجه داشته باشید:

۱. تم جشن را انتخاب کنید

انتخاب تم و موضوع تولد از مهم‌ترین کارهایی است که باید هنگام برنامه‌ریزی برای جشن تولد به آن فکر کرده و برایش تصمیم بگیرید. این انتخاب می‌تواند روی بسیاری از موارد دیگر از جمله تزیینات تولد و کیک تاثیر بگذارد. به عنوان مثال:

می توانید از فیلم مورد علاقه پدرتان استفاده کنید، فیلمی که از تماشای آن سیر نمی‌شود و هر بار که صحبتش می‌شود نمی‌تواند سکوت کند.

شاید سفر زمانی به یک دوره طلایی و خاص در زندگی پدرتان نیز عالی باشد، مثلا یک دهه خاص در گذشته را در نظر بگیرید و سعی کنید دکوراسیون و فضای مهمانی را با توجه به آن آماده کنید. حتی می‌توانید از مهمانان بخواهید لباس‌های خود را تا حد امکان مرتبط با این تم انتخاب کنند.

اگر پدرتان عاشق ورزش خاصی است، هنوز هنگام تماشای مسابقات آن در تلویزیون با صدای بلند فریاد می‌زند و از پیروزی تیم مورد علاقه‌اش بی‌نهایت خوشحال می‌شود پس شاید بهتر باشد این ورزش را به عنوان تم جشن تولدش انتخاب کنید.

۲. مکان برگزاری جشن را انتخاب کنید

برگزاری مهمانی در منزل اگرچه غیر ممکن نیست اما مشکل است و چالش‌های زیادی به همراه دارد، به خصوص زمانی که پدرتان همراه با شما زندگی کند در این صورت به سختی می‌توانید بدون مشکوک شدن او، برای مهمانی تدارک ببینید اگرچه این کار می‌تواند به یک رخداد صمیمانه تبدیل شود.

اگر بودجه کافی در اختیار دارید بهتر است مهمانی را در یک سالن مخصوص در رستوران برگزار کنید تا راحت تر بتوانید درباره دکوراسیون، غذا و سایر برنامه‌ریزی‌های قبل از تولد تصمیم بگیرید. در غیر این صورت با کمی تلاش و احتیاط بیشتر جشن خوبی در منزل خودتان برگزار خواهید کرد.

۳. موارد لازم را تهیه کنید

یکی از دشوارترین مراحل هنگام برنامه‌ریزی برای یک مهمانی غافلگیر‌کننده نحوه خرید وسایل مورد نیاز بدون شک کردن پدرتان است، به خصوص اگر در یک خانه زندگی می‌کنید. در این شرایط بهتر است این کار را به مرور از چند روز قبل از مراسم شروع کنید تا شرایط عادی به نظر برسد.

۴. زمان دقیق را مشخص کنید

باید به شیوه‌ای که پدرتان به موضوع شک نکند بفهمید برای روز مورد نظر چه برنامه هایی دارد و متناسب با آن برنامه‌ریزی‌های خود را تنظیم کنید. خیلی مهم است که در آن روز پدرتان درگیر کار پیش‌بینی نشده‌ای نشود و تمام ساعاتش خالی باشد در غیر این صورت همه برنامه‌های شما از جمله اجاره کردن مکان برای برگزاری مراسم به هم خواهد خورد.

۵. به صورت پنهانی برای مهمانان دعوت نامه ارسال کنید

آماده کردن لیست مهمانان باید قبل از بسیاری از برنامه‌ریزی‌های دیگر انجام شود زیرا تعداد مهمان نقش مهمی در چگونگی آماده‌سازی بخش‌های مختلف دارد. برای انتخاب مهمانان می‌توانید با اعضای خانواده، دوستان نزدیک و در صورت تمایل همکاران پدرتان شروع کنید. این دعوت نامه با سایر دعوت نامه‌ها کمی تفاوت دارد و باید در آن قید شود که یک مراسم غافلگیر‌کننده است.

۶. روز جشن را مثل همیشه شروع کنید

اگر همراه با پدرتان زندگی می‌کنید در روز جشن کمی زودتر از خواب بیدار شوید اما طبق همه روتین‌های روزهای عادی عمل کنید، مثل همیشه صبحانه بخورید و درباره این که ناهار چه غذایی درست خواهید کرد صحبت کنید تا او گمان کند با یک روز معمولی دیگر سر و کار دارد.

اما اگر هر سال برای روز تولدش برنامه خاصی دارید مسئله فرق می‌کند، در این صورت شاید به نظرش عجیب باشد که شما صحبتی از تولدش به میان نمی‌آورید و مشکوک شود. در این صورت می‌توانید برای ساعت قبل از مراسم او برنامه‌ای چیده و او را در کافی شاپ یا جای دیگری خارج از منزل ملاقات کنید.

با این کار علاوه بر این که شک و تردید او را بر طرف خواهید کرد، به موقع می‌توانید به مراسم برسید و مطمئن شوید که پدرتان در ترافیک نمی‌ماند، با تاخیر از سر کارش خارج نمی‌شود و بین راه به دوستان و آشنایانش سر نمی‌زند!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها