|
کدخبر: 157289

دندانپزشکی در کدام کشور دنیا بهتر است؟

همانطور که احتمالا می دانید رشته دندانپزشکی جز بهترین و پول ساز ترین رشته ها به حساب می آید. بنابراین افراد زیادی تمایل به تحصیل در این رشته دارند.

سبک زندگی دندانپزشکی در کدام کشور دنیا بهتر است؟

به دلیل سختی هایی همچون آزمون سراسری در ایران ، امکان تحصیل در این رشته برای خیلی ها مهیا نمی شود و ناچار مجبور به تحصیل در خارج از کشور می شوند. هزینه و شرایط تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور، ارزان ترین کشور ها برای تحصیل دندانپزشکی و مطالب پیرامون این موضوع ، این ها مواردی است که قصد داریم در این مطلب به طور کامل به آن بپردازیم ، پس در ادامه با موسسه حقوقی سایرس همراه باشید.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور

شرایط تحصیل دندانپزشکی در خارج بسته به شرایط هر کشور می تواند متفاوت باشد. برخی از افراد ترجیح می دهند کشوری را انتخاب کنند که کمترین هزینه را برایشان داشته باشد و برخی دیگر هزینه برایشان اهمیتی ندارد و به دنبال کشوری می گردند که از لحاظ مدرک و ارزش اعتبار بالایی داشته باشد.

 دندانپزشکی در کدام کشور ها بهتر است؟

 باتوجه به مقدمه ارائه شده در ادامه به بررسی و معرفی کشورهایی می پردازیم که مقاصد مناسبی برای تحصیل دندان پزشکی در دنیا و اروپا هستند. همچنین به واسطه تحصیل در کشورهای اروپایی که در ادامه معرفی می شود امکان مهاجرت به اروپا نیز برای شما فراهم می شود. در همین راستا اگر نیازمند کسب اطلاعات در زمینه اقامت اروپا هستید نیز می توانید با مشاوران ما در موسسه حقوقی سایرس در ارتباط باشید.

دندانپزشکی۲

تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

آمریکا یکی از بهترین کشور ها از نظر سطح رتبه علمی دانشگاه ها می باشد و در اکثر رشته های تحصیلی رتبه یک را دارد. با این حال اما تحصیل در این کشور راحت نمی باشد و تقریبا دشوار است.

دانشجویان متقاضی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در آمریکا می بایست ابتدا لیسانس خود را در یکی از رشته های علوم پایه همچون بیوشیمی ، میکروبیولوژی و... دریافت نمایند و سپس با قبولی در آزمون پزشکی (DAT) می توانند در رشته دندانپزشکی مشغول به تحصیل شوند.مدت زمان تحصیل این رشته در آمریکا چهار سال است و حداقل آیلتس ۶ الزامی است.

 بررسی شرایط تحصیل دندان پزشکی در کانادا

کانادا یکی از بهترین و دوست داشتنی ترین کشور ها از نظر مهاجرت و تحصیل می باشد. تحصیل در رشته دندانپزشکی در این کشور نیز همانند آمریکا می باشد و افراد متقاضی ابتدا باید چهار سال به تحصیل در رشته های علوم پایه بپردازند و سپس با قبول شدن در آزمون پزشکی می تواند تحصیل در رشته دندانپزشکی را آغاز کنند.

 تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

جالب است بدانید که انگلیس یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل رشته دندانپزشکی می باشد. اما گفتنی است که این راه مقداری دشوار می باشد.

متقاضیان تحصیل در رشته دندانپزشکی در انگلیس ابتدا باید دوره دو ساله A - Level را در دانشگاه های انگلیس بگذرانند و بر حسب نمراتی که کسب می کنند باید واجد شرایط برای تحصیل در این رشته گردند. نمرات درس شیمی ، زیست شناسی ، ریاضیات و انگلیسی مهم تر از سایر دروس می باشد و داشتن حداقل آیلتس ۷ الزامی می باشد.مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در این کشور ۵ سال می باشد.


دندانپزشکی۳

قبولی دندان پزشکی در فرانسه

شاید برایتان عجیب باشد که بدانید فرانسه علاوه بر این که یکی از کشور های خوب برای تحصیل رشته دندانپزشکی می باشد ، هزینه تجصیل این رشته نیز زیاد نمی باشد و تقریبا شما به صورت رایگان تحصیل می کنید! تحصیل در فرانسه به این گونه است که ابتدا دانشحویان بدون آزمون وارد دانشگاه پزشکی می شوند و سپس بر اساس نمرات به دست آمده شان می توانند وارد یکی از رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ،داروسازی و... بشوند.اما از سختی های آن داشتم مدرک B۲ زبان فرانسوی می باشد ، زبانی که یادگیری آن کمی مشکل است.

تحصیل دندانپزشکی در انگلستان در اسپانیا

کشور اسپانیا نیز یکی از کشور های خوب و مناسب برای تحصیل دندانپزشکی می باشد. دانشجویان با دانشستن زبان اسپانیایی به صورت تقریبا رایگان می تواند به تحصیل در این کشور مشغول شوند.

شروع کار به این صورت می باشد که شما ابتدا یک دوره ۱.۵ ساله می گذرانید که در آن دروس عمومی و پایه پزشکی و زبان اسپانیایی را باید مورد مطالعه قرار دهید و در آخر در آزمون جامع شرکت کرده که در صورت قبولی ، تحصیل شده آغاز می شود. هزینه این دوره ۱.۵ ساله حدودا ۷۰۰۰ یورو می باشد.

ایرلند، مقصدی مناسب برای دندان پزشکی

کشور ایرلند نیز از لحاظ سطح علمی و ارزش مدرک جز کشور های برتر می باشد. این کشور یکی از بهترین کشور ها برای دانشجویانی ایست که قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی را دارند.تحصیل در این کشور به این صورت است که شما ابتدا باید یک دوره ی ۶ تا ۹ ماهه که به Foundation معروف است را بگذرانند. نمره آیلتس لازم برای ورود به دانشگاه در این کشور ۵ - ۵.۵ می باشد.

 تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

ترکیه با توجه به موقعیت و فرهنگی که دارد ، بسیار مورد علاقه ایرانیان می باشد و هر ساله عده ی زیادی برای تحصیل عازم این کشور می شوند. دانشگاه های این کشور نیز از لحاظ اعتبار ، رتبه های خوبی دارند.مدت زمان لازم برای تحصیل رشته پزشکی در این کشور نیز ۵ سال می باشد.


دندانپزشکی۴

همچنین هزینه تحصیل و زندگی در این کشور نیز بسیار پایین تر از کشور های اروپایی می باشد و اگر به دنبال کشوری با شرایط خوب و قیمت مقرون به صرفه هستید ترکیه یکی از بهترین پیشنهاد ها می باشد.

 شهریه برخی از دانشگاه های مطرح جهان در رشته دندانپزشکی

 دانشگاه ها

شهریه و مدت تحصیل

دانشگاه وایومینگ آمریکا

شهریه ۱۷۷۵۰ یورو سالیانه – ۴ سال

دانشگاه داندی انگلستان

شهریه ۳۳۹۸۵ پوند سالیانه – ۵ سال

دانشگاه ساسکاچوآن کانادا

شهریه سالیانه ۳۴۰۰۰ دلار- ۴ سال

دانشگاه CEU اسپانیا

سالیانه ۲۳۵ یورو – ۵ سال

دانشگاه داندی انگلستان

شهریه ۳۳۹۸۵ پوند سالیانه – ۵ سال

دانشگاه چارلز استورت استرالیا

شهریه سالیانه ۳۷۰۰۰ دلار – ۵ سال

دانشگاه دندانپزشکی ویکتور بابز در تیمیسارا، رومانی

۶۰۰۰ یورو در سال – ۶ سال

 در آمد دندانپزشکان در کشور های مختلف

در آمد سالیانه و بر حسب دلار دندانپزشکان در کشور های مختلف به شرح زیر می باشد:

کشور

درآمد دندانپزشکان

نروژ

۱۸۰۰۰۰

آمریکا

۱۷۲۰۰۰

ایرلند

۱۵۵۰۰۰

سوئیس

۱۲۵۰۰۰

فرانسه

۱۱۳۰۰۰

هلند

۱۱۳۰۰۰

انگلستان

۱۰۷۰۰۰

کانادا

۱۰۶۰۰۰

استرالیا

۱۰۲۰۰۰

آلمان

۹۰۰۰۰

 

با توجه به نکات گفته شده فوق اگر بخواهیم مطالب بالا را به طور خلاصه و سریع مرور کنیم باید بگوییم که کشور هایی همچون آمریکا ، کانادا ، استرالیا ،انگلیس و... به عنوان بهترین کشور ها از نظر سطح علمی و ارزش و اعتبار دانشگاه و رشته دندانپزشکی می باشند.

کشور هایی همچون اسپانیا ، آلمان ، فرانسه ، ترکیه و... کشور هایی هستند که تحصیل در آن ها از نظر اقتصادی به صرفه تر است.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر