|
کدخبر: 136494

متهم اصلی نوسانات قند خون را بشناسیم

استرس زمینه ساز نوسانات قندخون در مبتلایان به دیابت است.

سبک زندگی متهم اصلی نوسانات قند خون را بشناسیم

پزشک فوق تخصص غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: مبتلایان به دیابت به ویژه نوع تیپ دو ، افراد مبتلا به فشارخون بالا( هایپرتانسیون ) ، بیماران مبتلا به عروق کرونر قلب بیش از دیگر افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ با شدت بیشتر قرار دارند.

دکتر حبیبه سادات شاکری با بیان این که مبتلایان به دیابت نوع یک کمتر از نوع دو در معرض خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ قرار دارند، افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی، ماندن در خانه ، رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسک و... در این افراد باید با حساسیت ویژه ای باشد.

وی حفظ آرامش و خونسردی به ویژه در شرایط ابتلا به بیماری را در مبتلایان به دیابت ضروری دانست و اظهار داشت: توصیه های غذایی برای این بیماران باید جدی تلقی شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه عنوان کرد: در برخی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که تزریق انسولین نداشتند، بیماری شدت یافته و بیمار نیاز به انسولین پیدا می کند.

به گفته این پزشک فوق تخصص، درمواردی نیز مشاهده شده ، افراد سالمی که دیابت نداشتند نیز به دنبال ابتلا به بیماری کووید ۱۹ به دیابت مبتلا شدند و شروع درمان برای آن ها ضروری تلقی شده و باید در اولویت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: افراد سالم و بیمار باید از اضطراب و استرس دوری کرده و در صورت نداشتن کنترل و احساس نیاز با مشورت پزشک برای کاهش آن دارو مصرف کنند تا از عود بیماری و عواقب جبران ناپذیر آن جلوگیری شود.

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها