|
کدخبر: 123809

درمان ریزش مو با ماسک‌های طبیعی

ریزش موی سر یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. هر فردی به نوبه خود به دنبال راه‌حلی برای درمان ریزش مو است.

 ریزش روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو طبیعی است و اگر تعداد تار مو بیش از این باشد، نشان می‌دهد فرد دچار ریزش مو شدید شده است، در ادامه مطلب با روش‌های خانگی جلوگیری از ریزش مو آشنا می‌شوید:

ماسک شیر و جو ضد ریزش مو

یک قاشق غذاخوری آرد جو+یک قاشق غذاخوری روغن بادام+ یک قاشق غذاخوری شیر را مخلوط کنید و خمیر حاصل را روی سر بمالید. بعد از دو دقیقه با آب و شامپو بشویید.

با روغن نارگیل ریزش مو را درمان کنید

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب مفید بوده و با نفوذ در داخل شفت مو و کاهش پروتئین از دست رفته مو به رشد و تقویت آن کمک می‌کند.

روغن نارگیل را می‌توانید شب بر روی ریشه و ساقه موهایتان ماساژ دهید و برای آنکه دچار چربی مو نشوید صبح آن را بشویید البته کسانی که موهای خشکی دارند نیاز به شست و شوی مو ندارند و از این روش در طول روز برای درمان ریزش مو استفاده کنند.

روغن نارگیل به پرپشتی و رشد مو کمک می‌کند و به عنوان یک درخشان‌کننده مو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ماسک تخم‌مرغ و چای سبز (دم کرده) برای افزایش جریان خون پوست سر

یک عدد تخم‌مرغ کامل را با چنگال بزنید. سپس یک قاشق غذاخوری چای سبز دم کرده + یک قاشق غذاخوری پودر خردل را با آن مخلوط کرده و به موها بمالید. پس از ۲۰ دقیقه با آب و شامپو موهای خود را بشویید.

ماسک تخم‌مرغ و آب سیب زمینی

آب سه عدد سیب زمینی را بگیرید، یک عدد تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری عسل را با آن مخلوط کرده و روی موها بمالید؛ بعد از ۱۵ دقیقه می‌توانید موهای خود را بشویید.

ماسک تخم‌مرغ و ماست

یک عدد تخم‌مرغ + دو قاشق غذاخوری ماست ساده+ یک قاشق غذاخوری روغن خردل+ یک قاشق غذاخوری آبلیمو را مخلوط کرده و روی موها بمالید. پس از ۳۰ دقیقه با آب محلول را از روی سر خود بشویید.

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر