|
کدخبر: 234334

خبر خوش معاون وزیر راه در مورد ساخت مسکن ملی

معاون وزیر راه و شهرسازی از مکان‌یابی ۲۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: ‌برای ساخت ۶۰۸ هزار مسکن در شهرهای جدید ۱۴ هزار هکتار زمین نیاز است.

 علیرضا جعفری با یادآوری این‌که تعهد شرکت عمران شهرهای جدید در اجرای نهضت ملی مسکن ۶۰۸ هزار واحد مسکونی است، اظهار کرد: برای ساخت این تعداد واحد ۱۴ هزار هکتار زمین موردنیاز است که در حال رایزنی برای تامین آنها و آماده سازی هستیم.

وی با بیان این‌که تاکنون زمین ساخت ۲۵۰ هزار واحد پیش‌بینی و مکان‌یابی شده است، افزود: سایر برنامه‌ها در حوزه مکان‌یابی و شناسایی اراضی بیشتر برای انجام تعهد شرکت عمران شهرهای جدید در طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار دارد. همچنین کار مطالعاتی و کارشناسی الحاق اراضی جدید به بافت‌های شهری نیز در برنامه قرار دارد.

وی با اشاره به ایجاد شهرک‌های جدید و آماده‌سازی آن‌ها برای ساخت مسکن، ادامه داد: در این راستا در تلاشیم تا ظرفیت جدیدی با ایجاد شهرک‌های مسکونی برای تولید مسکن در کشور ایجاد شود. در ایجاد شهرک‌های جدید تامین سرانه‌های خدماتی موردنیاز برای زندگی شهری نیز موردتاکید قرار دارد.

معاون وزیر راه از آمادگی شرکت عمران شهرهای جدید برای آغاز عملیات اجرایی ۲۵۰ هزار واحد تا پایان سال خبر داد و گفت: برای این تعداد واحد مسکونی در مرحله انعقاد قرارداد و انتخاب پیمانکار هستیم.

جعفری ادامه داد: برای مابقی تعهدات که حدود ۴۰۰ هزار واحد است، انجام مطالعات و اخذ مصوبات برای الحاق و تغییر کاربری و تعریف شهرک‌های جدید تا پایان سال کارسازی خواهد شد و برای اجرای پروژه از سال جدید اقدام می‌شود.

مردادماه امسال مدیرعامل سابق شرکت عمران شهرهای جدید ایران از مکان‌یابی ۴۰ شهرک در کشور برای تامین زمین و عرضه مسکن خبر داده و گفته بود: دولت سیزدهم ۵ اولویت را برای تامین زمین مورد توجه ویژه قرار دهد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر