|
کدخبر: 165373

قیمت پایه ساخت مسکن ملی چقدر است؟

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اختصاص کمک بلاعوض ۳۰ میلیون تومانی دولت و تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۴ درصدی به ساخت مسکن محرومان روستایی خبر داد.

راه و مسکن قیمت پایه ساخت مسکن ملی چقدر است؟

علیرضا تابش صبح امروز در حاشیه مراسم «کلنگ‌زنی پروژه هزار واحدی یاس سفید شهرک واوان شهرستان اسلامشهر» با بیان اینکه ما در حوزه مسکن در قالب‌های مختلف مانند مسکن محرومان روستایی و شهری برای مردم مسکن می‌سازیم، گفت: مسکن محرومان شهری با تسهیلات کم‌بهره و چهار درصد و مسکن محرومان روستایی با تسهیلات بلاعوض ۳۰ میلیون تومانی و تسهیلات چهار درصدی ۸۰ میلیون تومانی احداث می‌شود.

وی ادامه داد: پروژه‌ای که امروز احداث آن آغاز شد، اراضی آن به بنیاد مسکن اختصاص دارد و این بنیاد با اعتبارات داخلی، آن را تکمیل خواهد کرد؛ فرآیند واگذاری نیز شامل محاسبه نرخ تمام شده هر واحد به اضافه ۱۰ درصد سود بنیاد مسکن است.

تابش افزود: اگر متقاضیان طرح اقدام ملی به ما مراجعه کرد و منابع خود را به این پروژه اختصاص دهند، می‌توانیم دو سال و نیمه آن را تکمیل کنیم اما اگر بخواهیم با منابع خودمان این پروژه را بسازیم، سه ساله به اتمام می‌رسد.

قیمت مسکن ملی همان ۲.۷ میلیون تومان است / کارت اعتباری خرید مصالح ساختمانی به کجا رسید؟

در ادامه این برنامه جواد حق‌شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن نیز در جمع خبرنگاران درباره قیمت تمام شده طرح اقدام ملی مسکن گفت: نرخ اعلامی از سوی وزارت راه و شهرسازی همچنان دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است و نرخ تعدیل آن نیز بر اساس شاخص سه ماهه دوم سال ۱۳۹۹ محاسبه خواهد شد.

وی افزود: به عبارت دیگر، قیمت متری ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، قیمت پایه ساخت است و قیمت نهایی پس از اتمام پروژه تعیین می‌شود.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن در پاسخ به پرسشی درباره کارت اعتباری مصالح ساختمانی گفت: شرکت کارت اعتباری مصالح ساختمانی با همکاری بنیاد مسکن و بانک تخصصی بخش مسکن تشکیل شده و تاکنون در تعدادی از پروژه‌های بنیاد مسکن از جمله پروژه‌های اقدام ملی، تأمین مصالح کرده است.

حق‌شناس ادامه داد: قرار است به زودی این شرکت از بانک تخصصی بخش مسکن تسهیلات دریافت کند که پروژه‌های اقدام ملی مسکن که در اختیار بنیاد مسکن یا سایر دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی است، تأمین مصالح شوند؛ این شرکت تاکنون ۴۷ میلیارد تومان مصالح را به صورت اعتباری برای پروژه‌های مسکنی خریداری کرده است.

منبع: مهر

ارسال نظر