|
کدخبر: 155822

جزییات تعرفه‌های خدمات بندری در سال ۱۴۰۰

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: نظام تعرفه‌ای می‌تواند کمک شایانی به ایجاد انگیزه در بخش خصوصی به منظور فعالیت در بنادر کشور کند.

راه و مسکن جزییات تعرفه‌های خدمات بندری در سال ۱۴۰۰

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با تشریح جزییات تعرفه‌های خدمات بندری در سه بخش خنکاری، باربری و انبارداری، گفت: با توجه به افزایش هزینه‌ها و نرخ ارز، سیاست تعرفه‌ای در نظر گرفته شده، موجب می‌شود که بخش خصوصی انگیزه بیشتری برای فعالیت در بنادر کشور داشته باشد.

فرهاد منتصر کوهساری در رابطه با سیاست‌های تعرفه‌ای این سازمان در بخش خدمات بندری و دریایی در سال ۱۴۰۰، اظهارکرد: سازمان بنادر و دریانوردی؛ هرساله بررسی تعرفه‌های خدمات دریایی و بندری را در دستور کار خود قرار می‌دهد، چرا که باید در بنادر ایران به بهترین شکل از ظرفیت‌های بخش خصوصی بهره‌مند شویم.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تغییرات نرخ ارز و افزایش هزینه‌ها، ضرورت داشت که نگاهی به افزایش تعرفه‌ها در بنادر داشته باشیم، بیان کرد: با جلسات برگزار شده در شورای‌عالی ترابری کشور و همه سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط، تصمیم بر این شد که تعرفه‌های بندری صرفا در بخش خنکاری، باربری و انبارداری با افزایش همراه شود و برای سال ۱۴۰۰ ابلاغ شود.

کوهساری افزود: این مسئله موجب خواهد شد بخش خصوصی انگیزه بیشتری برای فعالیت در بنادر کشور داشته باشد، چرا که درآمدهای سازمان بنادر محدود است و پاسخگوی سرمایه‌گذاری در بنادر اصلی و کوچک نیست و باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی بهره‌مند شویم.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: نظام تعرفه‌ای می‌تواند کمک شایانی به ایجاد انگیزه در بخش خصوصی به منظور فعالیت در بنادر کشور کند.

وی گفت: در بخش تعرفه‌های خدمات بندری، انجمن پایانه‌داران و انجمن کشتیرانی در جلسات حضور دارند و نکات فنی و اقتصادی مورد توجه قرار می‌گیرد تا منافع عمومی و به ویژه بخش خصوصی در بنادر کشور دیده شود.

منبع: وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها