|
کدخبر: 149585

آیا خرید و فرش و زمین در اصفهان، سرمایه‌گذاری مطمئنی است؟

خرید زمین، خانه یا یک ملک تجاری؛ احتمالا این‌ها گزینه‌های هستند که با به‌دست آوردن سرمایه‌ای قابل قبول به ذهن تان می‌رسد اما گیج و سردرگم هستید و نمی‌دانید کدام بهتر و به نفع شماست.

 بسیاری از افراد تا حرف از خرید زمین به میان می‌آید، گارد گرفته و حرف از کلاهبرداری و ورشکستگی می‌زنند اما این‌ها زاییده فکر فردی است که هیچ اطلاعاتی از خرید و فروش زمین، خانه یا ملک تجاری ندارد!

وقتی بحث سرمایه‌گذاری در بازار ملک به میان می‌آید، یکی از سوالات مهم این است که کجا زمین بخریم؟ می‌توان این طور گفت که انتخاب زمین مناسب، یکی از مهم‌ترین قدم‌ها در سرمایه‌گذاری مناسب در این بازار است؛ زیرا به طور مستقیم روی میزان رشد سرمایه و سودی که به‌دست می‌آورید اثر‌گذار است.

پس اگر هنوز هم تصمیم جدی برای پولی که در دست دارید نگرفته‌اید و از قضا در استان اصفهان ساکن هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به خرید زمین بیشتر فکر کنید. این روزها که ورود به بازارهای دیگر مانند بازار طلا و ارز می‌‌تواند با ریسک بالایی همراه باشد، اما سرمایه‌‌گذاری بر روی زمین و خرید و فروش آن چنین شرایطی ندارد.

زمین

انتخاب یک زمین مناسب شما را میلیاردر می‌کند

اگر قصدتان برای خرید قطعه‌ای زمین آن هم در استان اصفهان جدیست پس باید نکات مختلفی را رعایت کنید تا پشیمانی گریبانگیرتان نشود.

برای خرید زمین در اصفهان نیاز به اطلاعات کافی از منطقه، موقعیت زمین، آینده آن، کاربری زمین، شناسایی مالک واقعی، کسب اطلاع از شورای محل، موانع قانونی، پرس وجو از دهیاری و معتمدین محلی، مذاکره با افراد بومی و همسایگان، و خیلی چیزهای دیگر که همه این‌ها باعث می‌شود شما قدم اول یعنی تصمیم به خرید زمین بگیرید.

حتما برای شما که زمین را برای ساخت‌وساز خریداری می‌کنید جالب باشد که بدانید برخی از قوانین ساخت‌وساز در شهرهای و استان‌های مختلف متفاوت است. به همین دلیل هنگام خرید زمین باید به تمام این موارد توجه داشت تا در آینده مشکل ساز نشده و به مانعی برای تان تبدیل نشود.

پس از کسب آگاهی‌های لازم در مرحله دوم نوبت به مذاکره با فروشنده زمین و رسیدن به توافق و نقطه مشترک می‌رسد.

اما در پایان و پس از اطمینان از خرید زمین مورد نظر بحث شیرین معامله به میان می‌آید! نوشتن قرارداد یا تنظیم مبایعه نامه چهارمین و آخرین مرحله‌ای است که به آن می‌رشید. البته پیشنهاد ما به شما این است که یک دستیار حقوقی یا وکیل امور قراردادها را با خود در جلسات مذاکره و عقد قرارداد به همراه داشته باشید.

همیشه این را آویزه گوش تان کنید که عدم توجه به مفاد قرارداد و نکات خردید زمین نتیجه‌ای جز زمین گیر کردن شما را در پی ندارد! زیرا درصورتی که فروشنده یک فرد شیاد یا کلاهبردار باشد و متوجه بی‌تجربگی شما شود می‌تواند به کمک شگردها و تکنیک هایی که در قرارداد نویسی استفاده می‌کند کاری کند که نه تنها مدتی بعد از معامله به صورت اتوماتیک قرارداد فسخ شود بلکه پول و سرمایه شما که در دستش هست را به نوعی به تاراج می‌برد.

معمولا در این شرایط مال باخته تا بخواهد به نتیجه مثبت و پول خود برسد باید صبر ایوب و عمر نوح داشته باشد و این دقیقا همان کابوسی است که همه از آن فراری هستند. پس بهتر است علاوه بر انجام بررسی‌های لازم درباره موقعیت مکانی زمین و کاربری آن و چه و چه، از مفاد قرارداد و جزیی‌ترین نکات آن کاملا آگاه باشید.

زمین۲

از خرید خود مطمئن شوید

نمی توان از ساده بودن خرید املاک و اراضی گفت؛ بسیاری از افرادی که تصمیم به خرید زمینی می‌گیرند در طول چندین سال تمام سرمایه‌ ی خود را پس ‌انداز می‌کنند تا بتوانند با آن ملکی را برای خود تهیه کنند. فرآیند‌های خرید زمین اغلب آن قدر پیچیده می‌‌شوند که بسیاری از مردم نمی‌دانند در این مواقع باید چطور عمل کنند.

هیچکس دوست ندارد سرمایه‌ای که با هزاران زحمت و تلاش به‌دست آورده با یک بی‌احتیاطی از دست بدهد. شاید به گوش تان خورده باشد که بسیاری از سودجویان با آگهی‌های تقلبی اقدام به کلاهبرداری از طریق خرید و فروش زمین می‌کنند.

در حالت کلی در معاملات مربوط به املاک، مشکلاتی مانند عدم تعهد به قرار داد از سمت طرفین معامله یا بنگاه املاک، پیش می‌آید. پس نخستین قدم در فروش زمین در اصفهان آن است که یک مشاور خوب و مورد اعتماد انتخاب کنید. مشاورین با تجربه املاک زمین با در دست داشتن مجوز از اتحادیه مشاورین املاک، به شما در خرید و فروش ملک و مستغلات کمک خواهند کرد.

اگر کمی پرس و جو کنید می‌توانید ببینید که روزانه پرونده‌‌های زیادی در دادگاه‌‌ها تشکیل می‌شود که مربوط به کلاهبرداری‌‌های حوزه‌ ی معاملات خرید زمین و مسکن است. به همین خاطر هم ممکن است تا صحبت از خرید زمین می‌شود راه تان را کج کرده و لحظه‌ای هم ذهن تان را درگیر آن نکنید. اما همیشه هم این طور نیست!

شما با آگاهی و اطلاع از قوانین در این زمینه می‌توانید با خرید زمین یک سرمایه‌گذاری فوق العاده پر سود داشته باشید. تنها کافیست پیش از ورود به این راه دقیقا دانید که باید چه کار کنید. برای کسب این اطلاعات هم نیازی نیست راه دوری بروید، سایت amlakzamin.com می‌تواند همان مسیر مطمئن و مشاوره خبره‌ای باشد که به دنبالش هستید.

به طور کلی هدف از خرید زمین از دو حالت خارج نیست؛ خرید زمین برای ساخت و سکونت و یا خرید زمین برای سرمایه‌گذاری و سودآوری در آینده. این هدف هر چه که باشد باید مراقب باشید و با احتیاط قدم بردارید

 احتمالا هر وقت که به منطقه‌ای خوش آب و هوا می‌روید تا چشم تان به خانه‌ها و ویلاهای کوچک و بزرگ می‌افتد با خود فکر می‌کنید که‌ای کاش قطعه‌ای از این زمین‌ها نیز برای شما بود تا با ساخت یک ویلای هرچند نقلی، محلی برای استراحت تان داشته باشید.

اما ممکن است باز هم فکرهای بد به سراغ تان می‌آید و از این کار دست می‌کشید. اما با وجود سایت‌های معتبر خرید و فروش مستغلات و کسب آگاهی بیشتر در این زمینه، فاصله‌ای تا رویای تان نخواهید داشت.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر