|
کدخبر: 148478

کرونا چقدر از درآمد هوایی ایران را کم کرد؟

در این سال تعداد مسافران داخلی فرودگاه‌های خاورمیانه ۲۳ میلیون نفر و درآمد حاصل از آنها دو میلیارد دلار کاهش یافت.

راه و مسکن کرونا چقدر از درآمد هوایی ایران را کم کرد؟

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از کاهش ۷۳ درصدی تعداد مسافران بین‌المللی کشور تا ماه نوامبر ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ به دلیل بحران کرونا خبر داد.

سیاوش امیرمکری با اعلام این خبر بیان کرد: سال ۲۰۲۰ میلادی جهان کاهش ۵۹ تا ۶۰ درصدی مسافرت‌های هوایی را تجربه کرد، به گونه‌ای که در این سال میزان کاهش درآمدهای فرودگاهی ۱۱۲ میلیارد دلار بود و همچنین تعداد مسافران داخلی و بین‌المللی ۶۰ درصد کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: سال ۲۰۲۰ در فرودگاه‌های خاورمیانه ۱۱۶ میلیون مسافر بین‌المللی و نیز ۲۱ میلیارد دلار درآمد حاصل از مسافران بین‌المللی کاهش یافت.

وی گفت: در این سال تعداد مسافران داخلی فرودگاه‌های خاورمیانه ۲۳ میلیون نفر و درآمد حاصل از آنها دو میلیارد دلار کاهش یافت.

ایران رتبه ۳۰ دنیا از نظر ضرر و زیان کرونا در بخش پروازهای عبوری و خدمات ناوبری هوایی

امیرمکری با اشاره به اینکه سال ۲۰۲۰ شاهد کاهش ۷۳ درصدی مسافران بین‌المللی و نیز کاهش ۴۶ درصدی کل تعداد مسافران هوایی ایران بودیم، افزود: ایران با حدود ۵۲ درصد و ۶۹ میلیون دلار کاهش درآمد نسبت به سال ۲۰۱۹ رتبه ۳۰ را از منظر ضرر و زیان در دنیا دارا است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تاکید کرد: بر اساس گزارش ACI (اتحادیه‌ بین‌المللی فرودگاه ها)، رضایت مشتری در فرودگاه‌ها طی سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سه ماه اول سال ۲۰۱۹ در آسیا و اقیانوسیه به طور عمده در فرودگاه‌های بزرگ کاهش یافته است که این امر می‌تواند بازتاب نگرانی فزاینده در مورد ایمنی و سلامت سفر را همراه داشته باشد.

به گفته وی در دنیا همواره موضوعات زمان انتظار و صف‌های طولانی و کارایی و نوع برخورد کارکنان فرودگاه موجب شده که پذیرش مسافر، سیستم‌های امنیت و کنترل گذرنامه، سوار شدن به هواپیما و تحویل چمدان‌ها به عنوان بحرانی‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های فرودگاه از منظر رضایت مشتری تلقی شوند.

منبع: فارس

ارسال نظر