|
کدخبر: 147736

خرید ملک در مازندران یکی از روش‌های مناسب برای سرمایه گذاری در مازندران

مازندران به خاطر آب و هوای مساعد، راه‌های متعدد دسترسی به پایتخت و مناظر طبیعی زیبا همچون جنگل و دریا، بسیار مورد توجه قرار گرفته و سالانه گردشگران زیادی را از مناطق مختلف داخلی و خارجی پذیراست.

همین امر سبب شده تا افراد زیادی علاقه مند به سکونت یا سرمایه گذاری در این منطقه شوند. خرید زمین و خرید ویلا در مازندران نمونه‌هایی از این سرمایه گذاری هستند.

هر کدام از شهرهای این استان دارای ویژگی‌هایی منحصر به فرد هستند و بدون شناخت و آگاهی از مناطق مختلف آن نمی‌توان اقدام به خرید زمین یا ویلا کرد. در ادامه ما نکاتی که برای خرید ویلا و خرید زمین در مازندران باید مورد توجه قرار دهید را بیان می‌کنیم.

نکاتی که برای خرید ویلا در مازندران باید مد نظر قرار داد

افراد زیادی ویلا را بر اساس قیمت مناسب و همچنین نمای خارجی و داخلی خریداری می‌کنند. این در حالی است که مشکلات در طول زمان خود را نشان می‌دهند و به یک چالش برای خریدار تبدیل می‌شوند. به همین دلیل باید برای خرید خانه، دقت و زمان بیشتری صرف کنید. لازم است نکاتی که در ادامه بیان می‌شوند در وهله نخست مورد توجه قرار گیرند تا از بروز مشکلات احتمالی در آینده پیشگیری شود.

ویلا1

خرید ویلا در مازندران

موقعیت ویلا: ابتدا باید بررسی کنید که محله‌ای که در آن ویلا می‌خرید به لحاظ امنیت در چه وضعی به سر می‌برد. امنیت مهم‌ترین مسئله برای ویلاست. شما باید با خیال راحت منزل خود را ترک کنید و دغدغه امنیتی برای ویلای خود نداشته باشید. این مسئله به خصوص برای افرادی که ساکن شمال نیستند بسیار مهم است. زیرا این افراد تنها در تعطیلات یا آخر هفته به ویلای شمال خودسر می‌زنند. بنابراین درباره منطقه تحقیق کنید. ویلاهای شهرکی در شمال دارای نگهبانی هستند و به لحاظ امنیتی شرایط خوبی دارند. این ویلاها برای افرادی که به صورت دائم در شمال ساکن نیستند،‌ گزینه خوبی است.

آلودگیهای صوتی: افراد شمال را برای آرامش انتخاب می‌کنند. اگر هدفتان از خرید ویلا در مازندران، گذراندن اوقات فراغت و ریلکس کردن است، بهتر است ویلاهایی را انتخاب کنید که در مرکز شهر واقع نشده‌اند. شهرهای شمالی روستاهایی را در خود جای داده‌اند که به لحاظ امکانات رفاهی بسیار غنی هستند. شاید با شنیدن نام روستا تصور یک منطقه بدون امکانات یا دور افتاده به ذهنتان تداعی شود. اما باید بدانید که روستاهای شهرهای مازندران به دلیل فاصله کمی که از مرکز شهر دارند، سطح امکانات در آن بالاست. شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن خود را به مراکز اداری یا درمانی برسانید. در اطراف این محله‌ها فروشگاه، مراکز خرید، تفریحگاه، کافه، رستوران و ... وجود دارد و می‌توانید این مکان‌ها را به عنوان محلی برای گردش نیز انتخاب کنید. چلک و چلندر دو نمونه از همین روستاها هستند که در فاصله کمی از شهر نوشهر قرار گرفته‌اند و از استقبال خوبی بین خریداران ویلا در شمال برخوردار شده‌اند. افراد شناخته شده‌ای در این مناطق ویلا دارند. چنین مناطقی آرام و برای سکونت مناسب هستند.

اما اگر قصد شما از خرید ویلا در مازندران ، سرمایه گذاری است بهتر است مراکز شهری و شهرهای توریستی را انتخاب کنید. این مناطق به دلیل مراکز تجاری و تفریحی بسیار مورد توجه هستند و ارزش ویلا و زمین شما روز به روز افزایش می‌یابد. مناطقی مانند نمک آبرود و متل قو از این لحاظ بسیار مناسب هستند.

نور طبیعی: بسیاری از مردم از اهمیت نور طبیعی در خانه چشم پوشی می‌کنند، با وجود اینکه یکی از مهمترین موارد برای هر خانه‌ای نور است. اگر زمان زیادی را در خانه می‌گذرانید، باید نور با کیفیت داشته باشید و به اصطلاح به چراغ برای روشن کردن مسیر خود نیاز نداشته باشید. نور طبیعی همچنین باعث می‌شود که داخل خانه نیز بهتر به نظر برسد. ساعات مشخصی از روز که نور خوبی دارد، از ویلا برای خرید دیدن کنید. نورگیر خوب به خصوص برای شهرهای شمالی که دارای آب و هوای مرطوب هستند، بسیار مهم است.

سیستم گرمایش: یکی از مشکلاتی که در برخی از ویلاهای شمال مشاهده می‌شود، رطوبت بالاست. ساخت ویلاهایی بدون شیروانی در شمال کشور رو به گسترش است. این ویلاها اگر چه ظاهر زیبایی دارند، اما ممکن است مشکلاتی مانند نم گرفتگی دیوار را برای خانه‌تان به وجود بیاورند.

ویلا2

خرید ویلای استخردار در مازندران

ویلاها در شمال معمولا در دو دسته ویلای جنگلی یا ویلای ساحلی موجود هستند. ویلاهای ساحلی به دلیل نزدیکی به دریا، رطوبت بیشتری دارند.

برای خرید ویلا در مازندران حتما از مشاور املاک شمال که شناخت کافی از منطقه دارد کسب اطلاع کنید. مشاور املاک اکازیون که به عنوان یکی از بزرگترین مرکز اطلاعات املاک در شمال کشور شناخته می‌شود و سابقه فعالیت چندین ساله در خرید و فروش زمین و ویلا در شمال دارد، می‌تواند به شما مشاوره‌های خوبی در زمینه خرید ویلا در شمال ارائه کند.

برای خرید زمین در مازندران باید به چه مواردی توجه کنیم؟

به دلیل موقعیت ویژه مازندران و دسترسی مناسب آن به پایتخت، خرید زمین در این مناطق گسترش یافته است. اخیرا با افتتاح آزاد راه تهران-شمال،‌ سیل درخواست‌ها برای خرید زمین در مازندران و به خصوص شهرهای غرب استان مازندران افزایش چشمگیری داشته است. برخی از نکاتی که برای خرید زمین در شمال باید به آن توجه کنید عبارتند از:

زمین داخل بافت: شمال منطقه‌ای است که به دلیل آب و هوای مرطوب و مناسب آن، کشاورزی در آن بسیار رونق دارد. با افزایش قیمت زمین در شمال، عده‌ای از افراد سودجو زمین‌های کشاورزی را به عنوان زمین مسکونی به افراد می‌فروشند. اگر هدف شما خرید زمین مسکونی است، برای در امان ماندن از سوء استفاده این افراد، حتما قبل از خرید زمین در یک منطقه، از شهرداری یا دهیاری آن منطقه استعلام بگیرید و اطمینان حاصل کنید که زمین داخل بافت است. ساخت ویلا در زمین‌های خارج بافت غیر مجاز است و تخلف محسوب می‌شود و دولت اجازه دارد چنین بناهایی را تخریب کند.

بررسی سند زمین: سندها دارای انواع مختلف منگوله دار، شورایی، بنچاق و ... هستند. معتبرترین نوع سند، سند منگوله دار است. بهتر است که زمین‌هایی که دارای سند منگوله دار هستند را خریداری کنید.

ویلا3

بررسی سند مالکیت هنگام خرید زمین در شمال

مسیر دسترسی: هنگام خرید زمین در مازندران توجه داشته باشید که راه دسترسی به زمین مشخص شده باشد و از خرید زمین‌هایی که راه عبور و مرور آن مشخص نشده است اجتناب کنید. زمین را به لحاظ میزان عقب نشینی که دارد نیز باید بررسی کنید. با عریض شدن جاده‌ها و کوچه‌ها، زمین‌های زیادی موظف به عقب نشینی برای گرفتن مجوز برای ساخت و ساز هستند. برای خرید زمین حتما میزان عقب نشینی احتمالی زمین را محاسبه کنید.

بررسی هویت فروشنده: از انجام معاملات بنچاقی جدا پرهیز کنید. برای خرید زمین حتما به مشاور املاک شمال که شناخت کافی از منطقه دارند، مراجعه کنید. هزینه‌ای که شما به عنوان حق معامله در دفتر مشاور املاک پرداخت می‌کنید در برابر هزینه‌ای که ممکن است به خاطر گرفتار شدن در دام افراد کلاهبردار بپردازید بسیار ناچیز است.

مشاور املاک اکازیون به عنوان یکی از مشاورین املاک شناخته شده در استان مازندران است که از افراد متخصص و آشنا به مناطق مازندران بهره برده است. می‌توانید برای کسب اطلاع درباره خرید زمین در مازندران از مشاوره متخصصان ما به صورت رایگان بهره ببرید و خریدی مطمئن را رقم بزنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر