|
کدخبر: 168340

کوچک‌ترین کشور جهان که گردشگران زیادی دارد

کوچک‌ترین کشور جهان جمهوری مولوسیا است که در آخرین سرشماری جمعیتش به اضافه سگ‌ها ۳۳ نفر اعلام شده است؛ کشوری که «کوین باو» مدعی ریاست‌جمهوری آن است.

دیگر رسانه99 کوچک‌ترین کشور جهان که گردشگران زیادی دارد

جمهوری مولوسیا یک ریز کشور هست که از سوی سایر دولت‌ها به رسمیت شناخته‌نشده است. رئیس‌جمهور این کشور ۳۳ نفره (با احتساب سگ‌ها) کوین باو هست که برای کشورش سرود ملی، پرچم، نظام پستی، نیروی دریایی، نیروی هوایی و واحد پول مستقل دارد.

جمهوری مولوسیا در سال ۱۹۷۷ توسط کِوین باو در نزدیکی دیتون (یکی از ایالات امریکا) تأسیس شده است. این ریز کشور شامل خانه خود کوین باو، حیاط پشتی و باغ جلوی خانه‌اش می‌شود. مولوس در زبان اسپانیایی به معنی «تپه کوچک صخره‌ای» است.

معرفی کوین باو رئیس‌جمهور کوچک‌ترین کشور دنیا

کوین باو از سال ۱۹۷۷ تا سال ۱۹۹۹ نخست‌وزیر پادشاهی علیای وولدشتاین بود اما بعد از ۲۰ سال حکومت پادشاهی، حکومت را در دست گرفت و با انحلال حزب کمونیست و با تغییر عنوان از «ریز کشور علیای وولدشتاین» به «مولوسیا» به یک کشور با نظام حکومتی جمهوری تغییر یافت. جالب بدانید بر اساس گفته کوین باو این کشور بارها مورد اشغال گرفته است اما هر بار او در برابر مهاجمان دفاع کرده است.

رئیس‌جمهور این کشور کوچک حدوداً ۶۰ ساله هست و دو فرزند دارد.

باو

هیات دولت این ریز کشور در دست پسران رئیس‌جمهور هست. سالانه گردشگران زیادی به این کشور می‌آیند اما هیچ‌کس نمی‌تواند تابعیت این کشور را داشته باشد. دفاع از کشور به عهده ۳ نفر هست و به این واسطه علاقه‌ای به افزایش جمعیت ندارند.

پول ملی مولوسیا

وارلور (به انگلیسی: Valora) واحد پول ریز کشور مولوسیا هست که طبق قانون اساسی مولوسیا تنها واحد پول رسمی و معتبر در مولوسیا به شمار می‌آید.

پول

مساحت ریز کشور مولوسیا

این کشور در نزدیکی "دیتون"، "نوادا" قرار دارد. مساحت جمهوری مولوسیا ۵/۸ هکتار و در سال ۱۹۷۷ تأسیس شده است. مولوسیا در ابتدا تنها شامل خانه، حیاط و حیاط پشتی رئیس‌جمهور آن بود و سه نفر جمعیت داشت. اکنون این ریز کشور توسعه‌یافته و جاذبه‌های گردشگری نیز دارد.

پرچم

قوانین ریز کشوری در قاره امریکا

جالب بدانید، در این ریز کشور مصرف مواد غذایی مثل پیاز و گربه‌ماهی و استفاده از برخی کالاها از جمله سلاح گرم، لامپ نئون و هر نوع اقلام وارداتی از تگزاس به استثنای آهنگ‌های کلی کلارکسون ممنوع است. جمهوری مولوسیا به امریکا مالیات می‌دهد اما از نظر رئیس‌جمهور آن، این پرداخت مالیات، در حقیقت کمک به کشورهای خارجی است.

پایتخت کشور ۳۳ نفره مولوسیا

پایتخت مولوسیا «اسپرا» نام دارد و در آن منزل رئیس‌جمهور و باغچه‌ها و حیاط و منزل مسکونی وجود دارد. اسپرا؛ یک قایق کوچک و یک قطار کوچک برقی هم دارد که فقط برای کودکان قابل استفاده هست.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها