|
کدخبر: 146000

عوارض کوتاه و بلند مدت کرونا چیست؟

یک متخصص بیماری‌های عفونی درباره عوارض کوتاه و بلند مدت بیماری کرونا توضیحاتی داد.

دیگر رسانه99 عوارض کوتاه و بلند مدت کرونا چیست؟

مسعود امیری درباره عوارض کوتاه و بلندمدت بیماری کرونا بر روی مبتلایان، اظهار کرد: برای اینکه به طور قطعی بتوانیم اعلام کنیم که عوارض این بیماری تا آخر عمر بر بدن افراد باقی می‌ماند زود بوده و لازم است اطلاعات دقیق‌تری در این زمینه کسب کنیم.

وی افزود: عوارض کوتاه‌مدت مانند سرفه، احساس ضعف، ناتوانی و وابستگی به اکسیژن در مواقعی به دلیل آسیب دیدن شدید ریه تا مدتی با فرد همراه خواهد بود.

امیری عنوان کرد: برخی از بیماران در عوارض کوتاه‌مدت دچار از دست رفتن حس بویایی می‌شوند که در عرض چند روز این حس خود را به دست می‌آورند، همچنین برخی دیگر که شرایط سخت‌تری داشته و در آی‌سی‌یو بستری بودند ممکن است با عوارض روحی بیماری مواجه شوند که این عوارض به مرور زمان برطرف خواهد شد.

این متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: در صورتی که افراد پس از گذشت چندین هفته از بهبودی با عوارض تنفسی بیماری مواجه باشند، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنند که این مورد در کیس‌های مختلف متفاوت است.

وی افزود: مشکلات برخی بیماران مبتلا به کرونا با بهبودی کامل از این بیماری مرتفع نمی‌شود؛ یعنی پس از آنکه این بیماران بار دیگر مورد آزمایش کرونا قرار می‌گیرند و جواب آن‌ها منفی است، علائم ناخوشایند این بیماری همچنان با آن‌ها باقی خواهد ماند.

امیری عنوان کرد: مطالعات اولیه و تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد بیشتر علائم افرادی که از این بیماری بهبود یافته اند شامل «کوفتگی»، «تنگی نفس»، «سردرد»، «بی خوابی»، «درد قفسه سینه و مفصل»، «سرفه»، «از دست دادن حس چشایی» بوده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: محققان بر این باورند که این علائم شامل دیگر اعضای بدن مانند قلب، ریه‌ها و مغز نیز می‌شود، از آنجا که این بیماری کمتر از یکسال پیش ظاهر شده و گسترش یافته، محققان معتقدند تهیه تصویری آشکار از اثرات طولانی مدت این بیماری همچنان دشوار است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر